تارخ انتشار: جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر : 22198
چاپ خبر
بازدیدها: 967

آرایش مجریان ممنوع شد!

فرناز قاضی زاده1

کرج رسا: آرایش مجریان ممنوع شد، این مصوبه‌ ای از سازمان صدا و سیما و برای مجریان زن نیست بلکه مصوبه‌ ای است که بی‌ بی‌ سی آن را صادر کرده است.

 به گزارش کرج رسا به نقل از تبیان، آرایش مجریان ممنوع شد، این مصوبه ای از سازمان صداو سیما و برای مجریان زن آن نیست بلکه مصوبه ای است که بی بی سی  آن را صادر کرده است.

اداره خدمات شبکه تلویزیونی بی بی سی در دستورالعمل جدید خود، استفاده از آرایش تند برای تمامی مجریان زن برنامه‌ های کودکان و خردسالان را ممنوع کرده است و آنها از این پس نمی‌توانند لباس‌ های زننده بر تن کنند.

به نوشته روزنامه الحیاه، “میلیسیا هاردینگ” مدیر اجرایی بی بی سی، این دستورالعمل را گامی در جهت “حمایت از بینندگان خردسال و بازداشتن آنان از مشاهده صحنه‌های نامناسب و شنیدن واژگان ناهنجار و ارائه الگویی مناسب تر از زن” دانسته است.

وی همچنین با اشاره به چشم انداز آینده شبکه کودکان بی بی سی، تاکید کرده که جلسات ویژه ای برای بررسی واژگان مورد استفاده در برنامه های کودکان و خردسالان در حال برگزاری است.

حساسیت این شبکه که خود در حوزه‌های سیاسی فرهنگی به نوعی مروج ارزش های غربی و فعال در جنگ نرم است در قبال کودکان مسئله ای قابل تامل و آموزنده است موضوعی که باید مسئولین ذی ربط در داخل کشور نیز روی آن حساسیت بیشتری به خرج دهند از سیاست گذاری و برنامه ریزی های محتوایی، سخت افزاری، نرم افزاری و همچنین بودجه ریزی، تامین زیر ساخت های لازم گرفته تا  …

در کوران فعالیت های ضد فرهنگی در دهکده جهانی کودکان بسیاری از کشورها دارای قوانین حفاظت گونه در برابر تهاجمات فرهنگی هستند. قوانینی در فضای سایبر از جمله محدود کردن سایت ها در ارائه محتوا برای کودکان و استفاده چهارچوب بندی شده این قشر از این فضا، همچنین تعیین ردیف های سنی برای تماشاگران سینما و ممنوعیت برخی فیلم ها برای کودکان اما چه قوانین و چهارچوب های اجرایی و نظارتی در رسانه های ایرانی به ویژه رسانه ملی برای این قشر وجود دارد. موارد زیر برآمده از چه خلایی می باشد؟

۱.  برنامه های موسیقی محور!

برخی از برنامه های کودک  آنقدر در ارائه پیام های خود موسیقی محور شده اند که گویا همه پیام ها  و جذابیت ها حول محور موسیقی شکل می گیرند و تاثیر گذار می شوند این موسیقی ها که اخیرا بیشتر با حرکات موزون همراه می شوند می توانند با خروج از خط میانه ذائقه سوزی و کارکرد نامطلوب را به همراه داشته باشند.

۲. پوشش های رنگی

پوشش های شاد عمو و خاله ها در جذاب تر شدن برنامه ها اثر دارد و می توانند مقدمه اثر گذاری بر مخاطب کودک باشد که نیاز اینچنین برنامه هایی نیز  است. با اینکه ما در این زمینه دچار انحراف خاصی نیستیم اما باید حساسیت بی بی سی گونه را در خود داشته باشیم. مجریان زن باید در نوع رفتار، پوشش و به ویژه آرایش خود دقت های لازم را بنمایند تا کودکان به ویژه دختران در الگو سازی خود دچار آسیب نشوند.

۳. برنامه تبلیغات و کمی کودک!

برنامه های کودک اخیرا تب تبلیغاتی خاصی به خود گرفته اند. این تبلیغات آشکار تر  از متن دنبال می شوند و محسوس بودن آنها در ذوق می زند. زیبنده رسانه ملی با این بودجه نیست که برنامه کودک آن اینچنین تبلیغات زده شود.

تبلیغاتی که گاهی بیش از حضور در دکور، چاشنی ساخت آیتم هایی می شوند که باید بدون هیچ سوگیری کارکرد تربیتی داشته باشند اما تبلیغاتی شده اند، تبلیغاتی که سود دارند اما می توانند پتانسیل سوز شوند. آیا کودکان ارزش تامین بودجه این برنامه ها برای عدم ورود این برنامه ها در این عرصه را ندارند؟

۴. برنامه کودک ایرانی با طعم خارجی

این برنامه ها که در آیتم های دیالوگ و نمایش محور خود با موضوعات بومی موفق اند در پخش کارتون کاملا روند بالعکسی با نمایش انیمیشن های خارجی پیدا می کنند کودکان بعد از پیام های اخلاقی و آموزنده خاله ها و عموها پای پیام ها و تاثیرات ناخودآگاه رفتار، گفتار، پوشش و.. کاراکترهای غربی می نشینند آیا ما نتوانسته ایم بعد از سی و پنج سال مهندسی فرهنگی خود را با توجه به محتوای غنی ملی و دینی برای کودکان در انیمیشن سازی پیش ببریم؟!

اما با گذر از رسانه ملی پای رسانه های دیگر و محیط های ارتباطی برای کودکان ما می لنگد:

۵. فیلم های عمومی

فیلم های سینمایی در بسیاری از کشورها دارای درجه بندی سنی است یعنی برخی از فیلم ها برای کودکان قدغن است اما اینجا نه قانونی در این باره در سیستم اکران و پخش وجود دارد و نه فیلتر خانوادگی ای! حضور چشمگیرانه کودکان در تمامی فیلم های سینمایی مشهود است حتی فیلم هایی که برای بزرگ تر ها هم خوب نیست.

۶. انیمیشن های غربی

انیمیشن های شبکه خانگی که بسیاری از مواقع و در زندگی پرمشغله امروز راه فرار برای پدر و مادر ها برای سرگرم کردن کودکان است مانند کارتون های رسانه ملی اکثرا محتوای بومی و موردنیاز را ندارند بلکه کاراکترها و داستان های آن پر است از خشونت، پوشش و رفتارهایی که تناسب چندانی با فرهنگ دینی و ملی ما ندارد و باز هم خلا انیمیشن های ایرانی در سبد کالای فرهنگی ما به چشم می آید.

۷. بازیهای مورد دار!

بازی های رایانه ای و آنلاین به ویژه بازی های جدید اندرویدی در تبلت ها و تلفن های همراه که کودکان وقت بسیاری را با آنها سر می کنند مانند انیمیشن های مورد اشاره، در موضوعات و طراحی خود متناسب با تربیت های خانوادگی و فرهنگی ما نیستند.خانواده ها و نهاد های نظارتی در این زمینه  ضعیف و دارای عملکردی موثر نیستند.

آخر کلام

خبر ابلاغیه صادر شده از بی بی سی برای برنامه کودک بیشتر به رسانه ملی می آید اما مسئولین این رسانه چه میزان ابلاغیه و طرح  فرهنگی و چهارچوب های نوشته شده و نشده در این زمینه دارند؟ با توجه به فرهنگ غنی دینی ملی چه مقدار حساسیت های اینچنینی وجود دارد؟ آینده ساز بودن این کودکان به عنوان سرمایه های انسانی کشور و حساس بودن سن آنها در یادگیری و تربیت پذیری  این اهمیت را ایجاد می کند تا کمی حساس تر به آنها نگریسته و برایشان فعالیت شود. باید دید سندهای چشم انداز و برنامه های تعریف شده رسانه ملی و نهاد های فرهنگی برای این قشر در چندمین سال از پیاده سازی خود به سر می برند؛ آیا اصلا چنین برنامه هایی  وجود دارند؟! آنهم نه فقط در موضوعات کلان بلکه در سطح پوشش و رفتار مجری ها و جلسات ویژه برای بررسی واژگان مورد استفاده در برنامه های کودک!

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز
آخرین اخبار
مجازات دادستان فردیس برای نامزدهای متخلف: شخصا پوسترهای تبلیغ را پاکسازی کنید
کاندیداهای متخلف پوسترهای انتخاباتی خویش را پاکسازی می کنند
هلال احمر آرم
۴ چوپان سرگردان در ارتفاعات جاده چالوس نجات یافتند
تشکیک آیت‎الله موحدی کرمانی در آرای روحانی/ ممکن است رای رئیسی از 16 به 19 میلیون رای برسد
تشکیک آی ‎الله موحدی کرمانی در آرای روحانی/ ممکن است رای رئیسی از ۱۶ به ۱۹ میلیون رای برسد
اطلاعیه ناجا برای ماه رمضان/برخورد قانونی با هنجارشکنان
اطلاعیه ناجا برای ماه رمضان/ برخورد قانونی با هنجارشکنان
دستگیری تروریست تکفیری در ورامین
دستگیری تروریست تکفیری در ورامین
مهدی راهنورد
نظارت بر واحدهای خام دامی و مطبخ ها در فردیس تشدید می‌شود
آب بنوشید تا چاق نشوید
آب بنوشید تا چاق نشوید
هوای کرج و ساوجبلاغ برای گروه‌های حساس ناسالم است
هوای کرج و ساوجبلاغ برای گروه های حساس ناسالم است
جایگاه پرسپولیس و استقلال در رده بندی برترین تیم های باشگاهی جهان
جایگاه سرخابی ها در رده بندی برترین تیم های باشگاهی جهان
شهید
پیکرهای ۱۳۵ شهید دفاع مقدس به کشور وارد شد
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟ +عکس
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟ + تصاویر
به گزاش جام جم آنلاین از مشرق، روزنامه «وطن‌امروز» در گزارشی نوشت: در دولت روحانی بسیاری از بنگاه‌های کوچک و متوسط زیر رکود اقتصادی له شدند و این وضعیت برای بنگاه‌های بزرگ و برندهای باسابقه نیز تحقق یافته است.

بانک‌ها و موسسات مالی در دولت یازدهم از رکود اقتصادی نتوانستند فرار کنند و بانک‌های بزرگ و باسابقه کشور در میان ناباوری مسؤولان اقتصادی و انفعال کشنده آنها در حال دست و پا زدن هستند.

زیان چند هزار میلیارد تومانی بانک‌های ملت، تجارت و صادرات نشان داد رکود فراگیر حتی با آمارهای رنگارنگ دولتی تطبیق ندارد و در رشد اقتصادی 9 درصدی که دولت اعلام می‌کند این بنگاه‌های بزرگ در حال زیان دادن هستند. بررسی‌ صورت‌های مالی بانک‌ها و صنایع بزرگ نشان می‌دهد اوضاع برای آنها مساعد نیست و دولت دوازدهم کار بسیار سختی برای پاکسازی عملکرد مفتضح دولت یازدهم دارد.

بانک صادرات که در سال ۹۴ (پس از تخفیفات بانک مرکزی) با ۱۹۶۷ میلیارد تومان زیان به کار خود پایان داد، براساس گزارش پیش‌بینی درآمد سال مالی ۹۶، در سال گذشته هم ۱۷۸۶ میلیارد تومان زیان ثبت کرده و برای سال ۹۶ نیز ۱۴۱۸ میلیارد تومان زیان پیش‌بینی کرده است.

گزارش پیش‌بینی درآمد بانک صادرات در سال 96 که توسط حسابرس مستقل حسابرسی شده بیانگر تعمیق زیان‌دهی این بانک در سال جاری است. در جدول صورت سود و زیان (پیش‌بینی) سال 96 رقمی بالغ بر 1418 میلیارد و 291 میلیون تومان زیان پیش‌بینی شده است. زیان ثبت شده در صورت‌ مالی حسابرسی نشده 9 ماهه سال گذشته 4 هزار و 349 میلیارد تومان درج شده بود.

هنوز صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 95 بانک صادرات منتشر نشده اما در این گزارش پیش‌بینی درآمد، حجم زیان سال 95 به میزان 1786 میلیارد تومان ثبت شده است.

در واقع در صورت تحقق این پیش‌بینی بانک صادرات در 3 سال پیاپی با زیان‌های هنگفتی مواجه شده است به طوری که زیان سال 94 به میزان 1967 میلیارد تومان، سال 95 (برآورد اولیه) 1784 میلیارد تومان و پیش‌بینی سال 96 بالغ بر 1418 میلیارد تومان است.

خوشبختانه بانک صادرات به سبک و سیاق برخی بانک‌ها سعی در ارائه تصویر غیرواقعی از وضعیت سال 96 نکرده و تلاش کرده وضعیت بانک را آنطور که هست و خواهد بود، به تصویر بکشد.

اما همانطور که از آمار و ارقام قابل ارزیابی است، بانک صادرات روند بهبود را طی نمی‌کند به طوری که با وجود پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه از گشایش‌های بانکی و اقتصادی، برای سال جاری هم زیان با رقم بسیار درشت پیش‌بینی کرده است.

زیان 4 هزار میلیارد تومانی ایران‌ خودرو

دولت در سال 1394 در پی پر شدن انبار خودروسازان طرح وام 25 میلیونی خودرو را اجرا کرد و انبار 2 خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌ خودرو و سایپا را خالی کرد اما گویا این طرح ناکام بوده و ایران‌ خودرو تا نیمه سال گذشته با 4 هزار میلیارد تومان زیان مواجه شده است.

زیان انباشته ایران‌ خودرو در نیم‌سال اول سال ۹۵ به رقم سرسام‌آور ۴ هزار میلیارد تومان رسید، یعنی شرکت ایران‌ خودرو در سال مالی قبل در نیم‌سال اول ۴۶۳ ریال زیان به ازای هر سهم ساخته است که این این رقم در پایان دوره ۱۲ماهه به ۷۸۱ ریال خواهد رسید.

به گزارش نسیم‌آنلاین، تازه‌ترین اطلاعات آماری نشان می‌دهد ۲ شرکت ایران‌خودرو و سایپا در سال مالی قبل دست‌کم ۲ هزار میلیارد تومان به‌دلیل دریافت وام به سامانه بانکی پرداخت کرده‌اند و این رقم همچنان و برای سال مالی جاری در حال افزایش است.

به گزارش نسیم، در شرایطی که حاشیه سود صنعت خودروسازی‌ نسبت به صنایع دیگر بسیار پایین‌تر است، با این حال بخش زیادی از درآمد شرکت‌های خودروساز صرف بازپرداخت اقساط وام‌هایی می‌شود که با بهره‌های بسیار سنگین از بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

اطلاعات آماری از صورت سود و زیان ۲ شرکت بزرگ خودروساز یعنی ایران‌خودرو و سایپا نشان می‌دهد بخش عمده سود این دو شرکت در سال مالی قبل صرف پرداخت بهره بانکی شده که طبق پیش‌بینی رسمی ارائه شده به بورس این روند در سال مالی جاری هم تداوم خواهد یافت.

گزارش‌های مالی ۶ ماهه شرکت ایران‌خودرو (واقعی حسابرسی شده) برای سال مالی قبل نشان می‌دهد شرکت ایران‌خودرو در سال قبل جمعا ۱۰ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان درآمد داشته است که از این مقدار ۹۱۱۷ میلیارد تومان بهای تمام‌شده محصولاتش بوده است و جمع کل درآمد ناخالص ایران خودرو براساس گزارش ۶ ماهه سال مالی ۹۵ جمعا ۱۲۷۷میلیارد تومان بوده است.


این شرکت در همین مدت ۱۳۳۷میلیارد تومان را صرف بازپرداخت اقساط وام‌هایی کرده که از بانک‌ها دریافت کرده است. براساس پیش‌بینی‌های این شرکت احتمالا مقدار کل بازپرداخت اقساط این وام بیش از ۱۷۵۰میلیارد تومان است که البته با توجه به ارائه نشدن صورت‌های مالی ۹ و ۱۲‌ماه هنوز رقم دقیق آن مشخص نیست. اما این شرکت در عین حال پیش‌بینی کرده که رقم کل اقساط وام‌هایی که باید امسال بپردازد هم بیش از ۱۶۲۰میلیارد تومان خواهد بود. با چنین شرایطی زیان انباشته این شرکت در نیم‌سال اول سال ۹۵ به رقم سرسام‌آور ۴ هزار میلیارد تومان رسید، یعنی شرکت ایران‌خودرو در سال مالی قبل در نیم‌سال اول ۴۶۳ ریال زیان به ازای هر سهم ساخته است که این این رقم در پایان دوره ۱۲ماهه به ۷۸۱ ریال خواهد رسید. خودروسازها در واقع برای جبران کسری سرمایه در گردش به ناچار از بانک‌ها با بهره‌های بالا وام می‌گیرند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

این وام‌ها خودروسازان ایرانی را عملا به برده بانک‌ها تبدیل کرده چنانکه ایران‌ خودرو در نیمه نخست پارسال هم ۹۸۰ میلیارد تومان و سایپا ۷۷۰ میلیارد تومان سود به نظام بانکی پرداخت کرده بودند. همچنین طبق گزارش عملکرد ۹ماهه سایپا، کل سود عملیاتی این شرکت ۶۶۸ میلیارد تومان بوده که بابت پرداخت هزینه مالی (عمدتا تأمین هزینه سود تسهیلات دریافت شده از بانک‌ها) از بین رفته است. طبق این آمار رقم بهره‌ای که بانک‌ها بابت سود وام‌های خود از سایپا در ۹‌ ماه منتهی به آخر آذر ۹۵ دریافت کرده‌اند از ۷۷۶ میلیارد تومان هم فراتر رفته است. براساس اطلاعیه‌های قبلی منتشر شده در بورس تهران رقم زیان انباشته سایپا (در گروه اصلی) در ۹‌ ماه سال مالی ۹۵ معادل ۸۹ میلیارد تومان بوده است.

با توجه به اینکه سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های تابعه سایپا هنوز افشا نشده، انتظار تحقق نیافتن سود برآورد شده در پایان سال مالی ۹۵ باعث می شود سهامداران به نگهداری بلندمدت این سهم اقبال چندانی نشان ندهند. در همین رابطه کارگزاری آبان در تحلیلی از عملکرد سایپا نوشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات سایپا، هزینه مالی بالای این شرکت است به‌طوری که در بودجه فعلی سال ۹۵ با افزایش ۱۸درصدی نسبت به بودجه قبلی تقریبا به اندازه سود عملیاتی، هزینه مالی پیش‌بینی شده است.

شرکت در بودجه قبلی برای سال ۹۵ پیش‌بینی کرده بود از محل سود سهام درآمد 3434 میلیارد ریالی داشته باشد که در بودجه فعلی با تعدیل منفی ۲۷درصدی 2491 میلیارد ریال برآورد شده است. درحالی‌ که سرمایه‌گذاری سایپا در آخرین بودجه سال ۹۵ پیش‌بینی کرده ۶۳ ریال سود به ازای هر سهم داشته باشد، سایپا در بودجه فعلی خود پیش‌بینی کرده است این مبلغ ۵۲۳ ریال باشد و تنها ۶ ریال آن تقسیم شود.
زیان فاجعه آمیز ایران خودرو و بانک صادرات
مهران احمدی وقتی کوچک بود
مهران احمدی وقتی کوچک بود + عکس
فیلم‌های آخر هفته تلویزیون با حال و هوای سوم خرداد
فیلم های آخر هفته تلویزیون با حال و هوای سوم خرداد
البرز درکنترل ضایعات برداشت محصول کشاورزی در کشور اول شد
رتبه اول البرز در کنترل ضایعات برداشت محصول کشاورزی
علیرضا خجسته
جودوکار البرزی به مدال برنز دست یافت
2 علت مهم نارسایی کلیه
۲ علت مهم نارسایی کلیه
عباسعلی کدخدایی
واکنش سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات اخیر «روحانی»
ماه رمضان
شنبه اول ماه مبارک رمضان است
ورودی جالب بازار ماهی فروش‌های دبی
ویدئو؛ ورودی جالب بازار ماهی فروش های دبی