تارخ انتشار: چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 24852
چاپ خبر
بازدیدها: 751

استرس چاق می‌کند، باور نمی‌کنید بخوانید!

استرس1

کرج رسا: بدانید که استرس باعث چاقی موضعی نیز می‌شود؛ یعنی اینکه این چربی‌ ها در ناحیه‌ ی دور شکم انبار می‌شوند.

به گزارش کرج رسا، شنیده‌ اید که بعضی‌ها می‌گویند پرخوری نمی‌کنند اما هر روز چاق‌تر می‌شوند؟ اگر به حالات روحی این افراد نگاه کنید احتمالاً آدم‌های مضطربی هستند.

البته چاق شدن تحت تأثیر عوامل دیگری مثل مسائل ژنتیکی، هورمون‌ها، مصرف داروها و غیره نیز می‌باشد؛ اما باید بدانید که استرس نیز یکی از عوامل چاق‌کننده است.

تأثیر استرس روی هورمون‌ ها

چرا استرس باعث چاقی می‌شود؟ به خاطر اینکه بدن ما در شرایط دشوار عکس‌العمل‌های فیزیولوژیکی مناسب خود را نشان می‌دهد. خلقت بشر به گونه‌ای است که در زمان احساس خطر مثلاً زمانی که با حیوانات وحشی روبه رو می‌شود پا به فرار می‌گذارد. بدون شک این فرار کردن نیاز به انرژی دارد.

در واقع، استرس، بدن را در شرایطی قرار می‌دهد که از ذخایر انرژی و چربی برداشت کرده و سپس بلافاصله با مصرف مواد غذایی جبران مافات کند. در شرایط استرس‌زا اتفاقی که در بدن می‌افتد این است: هیپوتالاموس ترشح هورمون پپتید و کورتیزول را افزایش می‌دهد. این مواد نیز باعث تحریک اشتها و تکثیر سلول‌های چربی می‌شوند.

استرس سایزتان را افزایش می‌دهد

از زمانی که استرس آغاز می‌شود کار ذخیره‌سازی چربی‌ها نیز به دلیل ترشح کورتیزول کلید می‌خورد. باید بدانید که استرس باعث چاقی موضعی نیز می‌شود؛ یعنی اینکه این چربی‌ها در ناحیه‌ی دور شکم انبار می‌شوند. توجه داشته باشید که چاقی شکمی برای سلامتی مضر است به خاطر اینکه باعث ابتلا به دیابت نوع ۲ و همچنین بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

رژیم ضد استرس

محققان و متخصصان تغذیه توصیه می‌کند که در شرایط استرس‌زا از مصرف شیرینی‌جات و هله‌هوله‌ها دوری کنید. در عوض مصرف قندهای دیر جذبی مانند نان سبوس‌دار، پاستاها و برنج و غیره را در الویت قرار دهید. توجه داشته باشید مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین B (مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ)، ویتامین C(مانند اسفناج، فلفل دلمه‌ای، سیب‌زمینی)، کلسیم (محصولات لبنی)، منیزیم (غذاهای دریایی) و اسیدهای چرب (روغن‌های گیاهی، ماهی) می‌توانند برای مقابله با استرس موثر عمل کنند.

به خودتان آرامش دهید

بالأخره در زندگی همه‌ی ما استرس وجود دارد. مهم این است که بتوانید این استرس‌ها را کنترل کنید. با ایجاد آرامش می‌توانید افزایش وزن را راحت‌تر کنترل کنید. یوگا کار کنید، نفس عمیق بکشید، دعا کنید و در حالت جدی‌تر به روان‌پزشک مراجعه کنید.

به گزارش همشهری، بدانید که کنترل استرس به کاهش هورمون کورتیزول کمک می‌کند و احساس گرسنگی کمتر می‌شود. توجه داشته باشید که خواب کافی نیز به تناسب اندامتان کمک می‌کند. به خاطر اینکه باعث آرامش و کالری‌سوزی می‌شود.

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کرج رسا
آخرین اخبار
2
مدیر کلاهبردار آژانس توریستی ممنوع الخروج شد
خواب
کم خواب ترین افراد جهان در کدام کشورها هستند؟
5
پایتختی که با دو کشور دیگر هم مرز است + تصاویر
انتخابات 3
ثبت نام ٣۴۴٩ نفر در انتخابات شوراهای البرز/ افزایش تعداد داوطلبان
شهادت یک کشتی‌گیر تهرانی در سوریه
شهادت یک کشتی گیر در سوریه
ایران 15 شرکت ایالت متحده آمریکا را تحریم کرد + اسامی
ایران ۱۵ شرکت ایالات متحده آمریکا را تحریم کرد + اسامی
تقدیر کسبه کرج از دادستان برای ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر
تقدیر کسبه کرج از دادستان برای ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر
از اتوبوس تیم ملی فوتبال ایران امروز در کمپ تیم های ملی رونمایی شد.
اتوبوس مدرن تیم ملی رسما رونمایی شد
هشدار شدید سوریه به صهیونیستها: موشکهای اسکاد ما آماده پاسخ به حملات هوایی هستند
هشدار شدید سوریه به صهیونیستها: موشکهای اسکاد ما آماده پاسخ به حملات هوایی هستند
قاتل خاموش اینبار در نکا جان یک زوج را گرفت
قاتل خاموش جان یک زوج را گرفت
افزایش دما و وزش باد طی 2 روز آینده در البرز
افزایش دما و وزش باد طی ۲ روز آینده در البرز
http www globe
قیمت اینترنت کاهش می یابد؟
Turkish Crime Family
هکرها اپل را تهدید کردند اطلاعات ۶۰۰ میلیون کاربر را پاک می‌کنند
داور فوتبال در سودان به روی بازیکنان اسلحه کشید
داور فوتبال به روی بازیکنان اسلحه کشید
انتخابات 2
ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراها تا ساعت ۲۴ امشب در البرز
1
بارسلونا استادیوم جدید خود را «کرویف» نامگذاری می کند
عکس آرشیوی
فرمانده پلیس راه چابکسر در تصادف جان باخت
2
تاسیس قانونی باشگاه «شیطان پرستان» در مدارس آمریکایی
باران
ورود سامانه جدید از سمت نوار غربی کشور
تصادف 7
تصادف در اتوبان کرج – قزوین با ۲ مصدوم و ترافیک سنگین همراه شد