تارخ انتشار: چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 24852
چاپ خبر
بازدیدها: 756

استرس چاق می‌کند، باور نمی‌کنید بخوانید!

استرس1

کرج رسا: بدانید که استرس باعث چاقی موضعی نیز می‌شود؛ یعنی اینکه این چربی‌ ها در ناحیه‌ ی دور شکم انبار می‌شوند.

به گزارش کرج رسا، شنیده‌ اید که بعضی‌ها می‌گویند پرخوری نمی‌کنند اما هر روز چاق‌تر می‌شوند؟ اگر به حالات روحی این افراد نگاه کنید احتمالاً آدم‌های مضطربی هستند.

البته چاق شدن تحت تأثیر عوامل دیگری مثل مسائل ژنتیکی، هورمون‌ها، مصرف داروها و غیره نیز می‌باشد؛ اما باید بدانید که استرس نیز یکی از عوامل چاق‌کننده است.

تأثیر استرس روی هورمون‌ ها

چرا استرس باعث چاقی می‌شود؟ به خاطر اینکه بدن ما در شرایط دشوار عکس‌العمل‌های فیزیولوژیکی مناسب خود را نشان می‌دهد. خلقت بشر به گونه‌ای است که در زمان احساس خطر مثلاً زمانی که با حیوانات وحشی روبه رو می‌شود پا به فرار می‌گذارد. بدون شک این فرار کردن نیاز به انرژی دارد.

در واقع، استرس، بدن را در شرایطی قرار می‌دهد که از ذخایر انرژی و چربی برداشت کرده و سپس بلافاصله با مصرف مواد غذایی جبران مافات کند. در شرایط استرس‌زا اتفاقی که در بدن می‌افتد این است: هیپوتالاموس ترشح هورمون پپتید و کورتیزول را افزایش می‌دهد. این مواد نیز باعث تحریک اشتها و تکثیر سلول‌های چربی می‌شوند.

استرس سایزتان را افزایش می‌دهد

از زمانی که استرس آغاز می‌شود کار ذخیره‌سازی چربی‌ها نیز به دلیل ترشح کورتیزول کلید می‌خورد. باید بدانید که استرس باعث چاقی موضعی نیز می‌شود؛ یعنی اینکه این چربی‌ها در ناحیه‌ی دور شکم انبار می‌شوند. توجه داشته باشید که چاقی شکمی برای سلامتی مضر است به خاطر اینکه باعث ابتلا به دیابت نوع ۲ و همچنین بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

رژیم ضد استرس

محققان و متخصصان تغذیه توصیه می‌کند که در شرایط استرس‌زا از مصرف شیرینی‌جات و هله‌هوله‌ها دوری کنید. در عوض مصرف قندهای دیر جذبی مانند نان سبوس‌دار، پاستاها و برنج و غیره را در الویت قرار دهید. توجه داشته باشید مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین B (مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ)، ویتامین C(مانند اسفناج، فلفل دلمه‌ای، سیب‌زمینی)، کلسیم (محصولات لبنی)، منیزیم (غذاهای دریایی) و اسیدهای چرب (روغن‌های گیاهی، ماهی) می‌توانند برای مقابله با استرس موثر عمل کنند.

به خودتان آرامش دهید

بالأخره در زندگی همه‌ی ما استرس وجود دارد. مهم این است که بتوانید این استرس‌ها را کنترل کنید. با ایجاد آرامش می‌توانید افزایش وزن را راحت‌تر کنترل کنید. یوگا کار کنید، نفس عمیق بکشید، دعا کنید و در حالت جدی‌تر به روان‌پزشک مراجعه کنید.

به گزارش همشهری، بدانید که کنترل استرس به کاهش هورمون کورتیزول کمک می‌کند و احساس گرسنگی کمتر می‌شود. توجه داشته باشید که خواب کافی نیز به تناسب اندامتان کمک می‌کند. به خاطر اینکه باعث آرامش و کالری‌سوزی می‌شود.

کرج رسا

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز
آخرین اخبار
طاها میران زاده
مدال جهانی المپیاد ریاضی بر سینه دانش آموز البرزی
تکذیب تعطیلی دبیرستان دولتی در فردیس
تکذیب تعطیلی دبیرستان دولتی در فردیس
با پرت کردن خود زیر قطار
خودکشی مرد ۳۲ ساله در حسین آباد راه آهن
امکان کمبود و قطعی آب در برخی مناطق البرز/تهی شدن سفره های زیرزمینی
امکان کمبود و قطعی آب در برخی مناطق البرز
برگ سبز خودرو سند قابل قبول است
برگ سبز خودرو سند قابل قبول است
1
«معاینه فنی خودروها» از فردا سختگیرانه‌تر می‌شود
0
۴ مصدوم بر اثر تصادف در محور چالوس/انجام عملیات رهاسازی
1
نیروی دریایی سپاه شناور متجاوز عربستان را توقیف کرد
0
«طاسی سر» خود را با این ماسک ساده گیاهی درمان کنید
1
میلان ، بایرن مونیخ را به چهار میخ کشید!
1
این مواد غذایی خوشمزه را برای کودکان نخرید
1
قرار نیست مغازه حشیش فروشی باز شود!
1
صعود کوهنوردان کلاک کرج به قله آراگاتس ارمنستان
1
کشف اشیاء عتیقه در ساوجبلاغ
0
خودکشی یک مرد در ساختمان ۶ طبقه دانشگاه آزاد کرج + فیلم
1
مالک جدید پیراهن شماره ۱۰ رئال مادرید مشخص شد + عکس
0
«واعظی» از وزارت ارتباطات می رود
1
اقدام به خودکشی ظهر امروز در دانشگاه آزاد واحد کرج + عکس
0
البرز میزبان اردوی تخصصی مسابقات جهانی مهارت است
0
ماندگاری دما و بهبود کیفیت هوا در البرز