امروز: دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۹ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 5 جماد ثاني 1442 | 2021-01-18
کد خبر: 47018 |
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ |
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

یک متخصص تغذیه با اشاره به اهمیت ویتامین های گروه B برای بهبود عملکرد متابولیسم بدن به منابع غذایی دریافت این ویتامین اشاره کرد.

به گزارش کرج رسا، احمدرضا درستی، در گفتگو با مهر در خصوص اهمیت ویتامین‌های گروه B برای بدن، گفت: ویتامین‌های گروه B بسیار متعدد هستند و تأمین آنها برای بدن از اهمیت بالایی برخوردارند برای مثال ویتامین‌ های گروه ب ۱ در غلات به شرط آنکه سبوس آنها حفظ شده باشند برای تقویت سیستم عصبی و سلول‌های عصبی بسیار مفید اند؛ به همین دلیل مصرف برنج قهوه‌ای و نان‌های سبوس دار اهمیت بسیار زیادی دارند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه ویتامین‌های گروه B در مواد غذایی مختلفی وجود دارند و به راحتی برای بدن تأمین می‌شوند به عنوان مثال شیر و لبنیات منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های گروه B ۲ هستند و عملکرد متابولیسم را بهبود می‌بخشند به بیان دیگر اگر فردی می‌خواهند از نظر مغزی عملکرد خوبی داشته باشد می‌تواند با مصرف شیر و لبنیات این نیاز را به خوبی پاسخ دهد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: به طور کلی ویتامین‌های گروه B نقش بسیار خوبی را در متابولیسم بدن دارند مثلاً ویتامین ب ۹ (اسید فولیک) و B ۱۲ در خون سازی و بهبود عملکرد سیستم عصبی نقش دارند بنابراین کمبود هر دو به سیستم اعصاب و خون سازی لطمه خواهند زد گفتنی است؛ سبزیجات و سایر مواد گیاهی منبع بسیار خوب این دو ویتامین از خانواده گروه ویتامین‌های B هستند.

وی افزود: ویتامین‌های گروه B ۵ و B ۶ در پروتئین‌ها و مواد گوشتی نیز نقش بسیار خوبی را در بهبود عملکرد متابولیسم ایفا می‌کنند و کمبود آنها به تمام بدن آسیب وارد می‌کنند.

درستی تصریح کرد: به طور کلی انسان با خوردن غذاهای مختلف و تغذیه سالم می‌تواند بسیاری از نیازهای بدن به دریافت ویتامین‌ها را پاسخ دهد بدیهی است افرادی که ۶۰ سال به بالا دارند به دلیل کمبود خون و مشکلات عصبی و عدم جذب ویتامین B ۱۲ نیازمند مصرف مکمل‌ها و گاهاً تزریق هستند.

این متخصص تغذیه در آخر عنوان کرد: مصرف نان و غلات سبوس دار، سبزیجات، شیر، ماست، گوشت سفید یا قرمز به میزان زیادی در تأمین ویتامین گروه B نقش دارند.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top