تارخ انتشار: سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر : 157151
چاپ خبر
بازدیدها: 1,630

با این توصیه ها، ۱۰ سال بیشتر عمر کنید

با این توصیه ها، 10 سال ب با این توصیه ها، 10 سال بیشتر عمر کنیدیشتر عمر کنید

طول عمر از اهدافی است که درصد زیادی از مردم برای رسیدن به آن تلاش می کنند. این در حالی است که امروز اشتباهاتی که در سبک زندگی وجود دارد و برخی از آلودگی های زیست محیطی و بیماری ها مانع بزرگی برای رسیدن به این هدف شده و فرصت زندگی را از بسیاری افراد می گیرد.

گرچه حذف این آلودگی ها از زندگی بشر کمی دشوار است اما تغییر سبک زندگی و استفاده از این ۱۰ راهکار به افزایش طول عمر کمک زیادی می کند.

تناسب اندام، شرط اول

دکتر دی سند کوئیست (Dee Sandquist)، سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا و رییس بخش تغذیه، دیابت، مدیریت وزن و ترمیم زخم مرکز پزشکی جنوب غربی واشنگتن می گوید: «اگر وزن سالم خود را ثابت نگه دارید، احتمال ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می دهید و احساس بهتری در زندگی خواهیدداشت و کیفیت زندگی شما به شدت بهبود می یابد.»

اگر می خواهید از سالم یا ناسالم بودن وزن خود اطمینان حاصل کنید، می توانید کوچک ترین بخش کمر در بالای باسن را اندازه بگیرید. به نظر دکتر سندکوئیست اگر دور کمر مردها کمتر از ۴۰ اینچ (۱۰۱ سانتی متر) و دور کمر زنان کمتر از ۳۵ اینچ (۸۸ سانتی متر) باشد، احتمال ابتلا به بیماری های مزمنی همچون بیماری قلبی، سکته مغذی، دیابت و سرطان پایین است.

مغزتان را ورزش دهید

بنابر نتایج یکی از تحقیقات موسسه ملی کهن سالی آمریکا، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در افرادی که غالبا در فعالیت های پردازش اطلاعات (مانند گوش دادن به رادیو، خواندن روزنامه، انجام بازی جورچین و رفتن به موزه) شرکت می کنند ۴۷ درصد کمتر است. در پاسخ به دلیل مفیدبودن این نوع از فعالیت ها در کاهش بیماری آلزایمر دکتر گیمفورد میدور (Kimford Meador)، عضو انجمن مغز و اعصاب آمریکا و استاد مغز و اعصاب دانشگاه فلوریدا می گوید: «اگر عادت به نشستن داشته باشید و هیچ تمرین و فعالیتی نداشته باشید، ماهیچه های شما تحلیل می رود. مغز انسان نیز به همین گونه است.» به عبارت دیگر، مغز ما نیز نیاز به فعالیت ذهنی دارد تا دچار تحلیل نشود.

پیاده روی کنید حتی ۱۰ دقیقه

اگر می خواهید طول عمرتان افزایش یابد، باید فعالیت را در زندگی خود بگنجانید، البته نیاز نیست در تمام روزهای هفته فعالیت داشته باشید. تمرین منظم نه تنها از بیماری قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، دیابت، چاقی و افسردگی جلوگیری می کند، بلکه باعث می شود تاندون ها، رباط ها و مفاصل بدن شما در سال های میان سالی و پیری زندگی همچنان سالم و انعطاف پذیر باقی بماند.

انجمن پزشکان خانواده آمریکا پیشنهاد می کند که فعالیت فیزیکی (ترکیبی از تمرین های هوازی، قدرتی و انعطاف پذیری) ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ای در سه یا شش روز هر هفته بهترین نوع از فعالیت فیزیکی است. حتی یک پیاده روی ۱۰ دقیقه ای روزانه نیز می تواند مفید باشد. ار حوصله انجام بعضی از تمرین ها را ندارید، می توانید تمرین هایی را انجام دهید که برای شما لذت بخش هستند.

تنوع غذایی را رعایت کنید

دکتر سند کوئیست می گوید یک رژیم غذایی سالم به معنای این است که در خوردن غذاها تنوع و اعتدال را رعایت کنیم. از آنجایی که خوردن غذاهای مختلف خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می دهد، دکتر دی سند کوئیست می گوید: «سعی کنید نیمی از غلات مصرفی شما غلات سبوس دار باشد و میوه ها و سبزی های مختلف، گوشت کم چرب و غذاهای سرشار از کلسیم بخورید.»

به عقیده دکتر سند کوئیست اگر یک رژیم غذایی سالم متنوع اتخاذ کنید، بدن شما به طور خودکار مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مورد نیاز را جذاب خواهد کرد و در نتیجه دچار پیری زودرس نمی شوید. علاوه بر این، اگر میزان جذب سدیم، قند و کلسترول را به تعادل برسانید، بدن شما مواد مغذی بیشتری جذب خواهدکرد.

دود، ممنوع

به عقیده انجمن جراحان عمومی ایالات متحده آمریکا، ترک عادت سیگار کشیدن یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش کیفیت و طول زندگی است. ترک سیگار احتمال ابتلا به بیماری های زیادی همچون سرطان های مختلف (مثانه، رحم، مری، کلیه، حنجره، ریه، دهان، لوزالمعده، گلو و برخی از سرطان های خون) و همچنین حمله قلبی، سکته مغزی و نفخ را کاهش می دهد. در حقیقت، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا تخمین می زند که سیگار نکشیدن می تواند ۱۳.۲ سال به زندگی مردها و ۱۴.۵ سال به زندگی خانم ها بیفزاید.

استرس را از زندگی خود بیرون کن

استرس نه تنها باعث اضافه کاری قلب شما می شود، بلکه به سرعت پیری شما نیز می افزاید. دکتر وینر (Jay Winner)، مولف کتاب «استرس را از زندگی خود بیرون کن» می گوید استرس می تواند DNA یک شخص را تغییر دهد و در نتیجه باعث پیری زودرس او شود.

دکتر وینر پیشنهاد می کند که از موقعیت های استرس زا خودداری کنید و اگر شغل پراسترسی دارید سعی کنید که نحوه مقابله با استرس شغلی را بیاموزید. برای مثال، می توانید برای چند دقیقه دست از کار بکشید و روی تنفس خود تمرکز کنید. علاوه بر این، همواره برای چیزهای خوبی که دارید (مانند سلامتی و خانواده خوب) شکرگزار باشید.

خوب بخوابید

داشتن خواب کافی باعث افزایش طول عمر شما می شود. به عقیده موسسه ملی سلامت امریکا، بزرگ سالانی که در طول شب کمتر از هفت ساعت می خوابند در معرض خطر ابتلا به مشکلاتی همچون فشار خون بالا، بیماری قلبی، چاقی، دیابت و افسردگی هستند. علاوه بر این، خواب ناکافی در طول شب از آزاد شدن هورمون هایی جلوگیری می کند که سلول ها و بافت ها را ترمیم می کنند و با بیماری و عفونت مبارزه می کند.

ضدآفتاب را فراموش نکنید

محققان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری دریافتند که اشعه های فرابنفش خورشید، مهم ترین دلیل زیست محیطی سرطان پوست (شایع ترین سرطان در ایالات متحده) هستند. بنابراین، قبل از آنکه در روزهای آفتابی به بیرون بروید از کرم های ضدآفتابی استفاده کنید که SPF آن ها ۱۵ یا بیشتر است تا پوست خود را هم از اشعه های UVB و UVA مصون دارید.

از تست های غربالگری کمک بگیرید

سه سرطان بزرگی که برای تشخیص آنها می توان از تست های غربالگری استفاده کرد شامل سرطان سینه، سرطان گردن رحم و سرطان روده بزرگ است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری پیشنهاد می کند زنان تا قبل از سن بیست سالگی به طور منظم آزمایش های بالینی سینه انجام دهند و پس از سن چهل سالگی هر یک سال یا دو سال یکبار تحت آزمایش ماموگرام قرار بگیرند.

علاوه بر این، این مرکز پیشنهاد می کند که خانم ها پس از سن ۲۱ سالگی یا پس از ازدواج به مدت ۳ سال به طور مداوم تحت نمونه برداری از سلول های گردن رحم قرار بگیرند تا احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم را تشخیص دهند. این مرکز به زنان و مردان پیشنهاد می کند که پس از سن ۵۰ سالگی به طور منظم غربالگری سرطان روده بزرگ را انجام دهند. اگر این بیماری ها را زود تشخیص دهید، درمان آنها موثرتر خواهدبود و در نتیجه شانس طول عمر شما افزایش می یابد.

اجتماعی باشید

دکتر میدور می گوید استرس و افسردگی شدید می تواند روی بخش هایی از مغز مانند هیپوکامپ تاثیر بگذارد که بخش مهمی برای حفظ حافظه است. علاوه بر این، داشتن روابط قوی و اجتماعی هم به سلامتی ذهنی و هم سلامتی هیجانی کمک می کند. نتایج یکی از تحقیقات موسسه ملی کهن سالی آمریکا نشان می دهد الزامات و روابط اجتماعی باعث کاهش چشمگیر افت شناختی و زوال ملل می شود. بنابراین، سعی کنید روابط اجتماعی خود را تقویت کنید و از انزوا دوری کنید.

 

 

منبع :ماهنامه مطب

 

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز
آخرین اخبار
رونمایی از وانت پیکاپ پژو
رونمایی از وانت پیکاپ پژو + عکس های دیدنی
١٤٥٠ زائر حج تمتع در البرز ویزیت رایگان می شوند
١۴۵٠ زائر حج تمتع در البرز ویزیت رایگان می شوند
دستگیری سارق وسایل داخل خودرو با 71 فقره سرقت در البرز
دستگیری سارق لوازم داخل خودرو با ۷۱ فقره سرقت در عظیمیه
مسکو: می‌توانیم با اطمینان بالایی بگوییم که بغدادی کشته شده است
مسکو: می‌توانیم با اطمینان بالایی بگوییم که بغدادی کشته شده است
دادگاه
پسر ۱۵ ساله از کلاس برنگشت/ بدن نیمه جان او در اطراف کرج پیدا شد
45 فروند هواپیمای جدید دیگر در راه ایران
۴۵ فروند هواپیمای جدید دیگر در راه ایران
رفتار انسان دوستانه رونالدو + عکس
رفتار انسان دوستانه رونالدو + عکس
افرایش دمای کشور از شنبه
افرایش دمای کشور از شنبه
به گزارش ایسنا، در اطلاعیه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با اعلام زمان و چگونگی انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی و ثبت نام دوره بدون آزمون (استعدادهای درخشان) این مقطع  آمده است: داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد که مطابق کارنامه صادره توسط سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به انتخاب رشته شده‌اند می‌توانند با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه و تهیه کارت اعتباری انتخاب رشته از سامانه فوق نسبت به ثبت رشته/محل‌های انتخابی خود اقدام نمایند.

هر داوطلب می‌تواند متناسب با کد رشته امتحانی خود در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا 100 کد رشته/محل را در فرم انتخاب رشته ثبت نماید. داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اول در کد رشته امتحانی دوم نیز ثبت نام و در آزمون شرکت نموده‌اند می‌توانند رشته/محل‌های متناسب با کد رشته امتحانی دوم خود را براساس اولویت موردنظر در میان 100 رشته/محل انتخابی درج نمایند.

گزینش علمی براساس نمره کل مندرج در کارنامه اعلام شده برای داوطلب از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود لذا داوطلبان دقت نمایند که تقدم و یا تأخر ثبت کد رشته/محلهای انتخابی توسط داوطلب هیچگونه تأثیر و یا امتیازی در گزینش نهایی نخواهد داشت و صرفاً نشانگر ترتیب علاقه داوطلب به تحصیل در رشته/محل مربوطه خواهد بود.

ثبت نام دوره‌های بدون آزمون (استعددهای درخشان) مقطع کارشناسی ارشد ویژه فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی واحدها و مراکز آموزشی وابسته دانشگاه آزاد اسلامی نیز همزمان با انتخاب رشته داوطلبان آغاز خواهد شد. متقاضیان این دوره لازم است با مطالعه دقیق مفاد دفترچه راهنما در ارتباط با شرایط و ضوابط ثبت نام نسبت به تهیه کارت اعتباری و ثبت نام در این دوره اقدام نمایند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته و ثبت نام دوره‌های بدون آزمون (استعدادهای درخشان) دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با شروع ثبت نام از طریق سامانه www.azmoon.org قابل دریافت خواهد بود. به داوطلبان اکیداً توصیه می‌شود قبل از تهیه کارت اعتباری انتخاب رشته و یا ثبت نام دوره بدون آزمون (استعدادهای درخشان) نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنما اقدام نمایند.
آغاز انتخاب رشته داوطلبان ارشد دانشگاه آزاد از امروز
برخورد پژو 405 با سگ، جان راننده را در البرز گرفت
برخورد پژو ۴۰۵ با سگ، جان راننده را در البرز گرفت
روز قدس
بیانیه سازمان بسیج اصناف البرز به مناسبت فرا رسیدن روز قدس
علیرضا علیزاده مسئول سازمان بسیج اصناف وبازاریان استان البرز
پیام تبریک رئیس بسیج اصناف البرز به مناسبت فرا رسیدن روز اصناف
3
مسئولان و مقامات کشور از چه موبایلی استفاده می کنند؟ + تصاویر
تیرکمان جالب
تیرکمان جالب قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر به داخل کشور + عکس
جهش ۲۰ میلیونی قیمت پژو ۲۰۰۸
جهش ۲۰ میلیونی قیمت پژو ۲۰۰۸
آغازطرح تابستانی پلیس راه استان البرز
آغاز طرح تابستانی پلیس راه استان البرز
کارمند
چه مشاغلی در ایران بیشترین حقوق را در سال ۹۵ گرفتند؟
مخالفان رژیم سعودی: انقلاب در راه است
مخالفان رژیم سعودی: انقلاب در راه است
اعتراض شاهزاده سعودی در مراسم بیعت با ولیعهد جدید / شاهزاده سر به نیست شد؟! (فیلم)
اعتراض شاهزاده سعودی در مراسم بیعت با ولیعهد جدید / شاهزاده سر به نیست شد؟! + فیلم
پیامدهای اتفاق نظر ترامپ و ولیعهد عربستان درباره ایران
پیامدهای اتفاق نظر ترامپ و ولیعهد عربستان درباره ایران