تارخ انتشار: شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر : 16241
چاپ خبر
بازدیدها: 480

بخور نخورهای یک رژیم غذایی ایده آل برای سلامتی

رژیم غذایی 1

کرج رسا: در این مقاله نحوه رژیم ساده برای یک روز تشریح شده و این که چه چیزی را در چه ساعاتی از روز مصرف کنید تا هم انرژی لازم برای کارهای روزانه را داشته باشید.

به گزارش کرج رسا، می‌دانید که رژیم‌ های لاغری سخت شیوه ای آسیب‌ رسان هستند به همین دلیل در این مقاله تلاش بر این است که بگوییم می‌شود با تغییر سبک زندگی و مصرف مواد غذایی سالم به وزن ایده‌ آل رسید و آن را حفظ کرد.

یکی از نکات کلیدی در لاغری و خوب غذا خوردن این است که زمان مناسبی برای خوردن انتخاب کنید. به خاطر اینکه با این روش می‌شود هم انرژی مورد نیاز روزانه را کسب کرد و هم اینکه وزن ایده‌آل داشت.

بهترین کار این است که هر سه یا چهار ساعت یک بار یک غذا یا میان‌ وعده‌ ی کم حجم بخورید تا هم متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان خوب کار کند و قند خونتان نیفتد و هم اینکه از زیاده‌ روی و پرخوری دور باشید. لطفاً خط به خط با ما باشید.

صبحانه ساعت ۷ صبح

بفرمایید پروتئین! نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که یک صبحانه‌ی سالم حاوی مواد غذایی پروتئین‌دار است که احساس سیری طولانی مدتی ایجاد کرده و جلوی ریزه‌خواری و اشتهای زیاد را می‌گیرد. از غلات کامل غافل نشوید که برای عملکرد روده‌ها مفیدند.

منوی صبحانه

اگر بدانید همان مرغ یا ماهی که از شب قبل مانده چه پروتئین و انرژی‌ای به شما می‌دهد شک و تردید را کنار می‌گذارید. با نان سبوس‌دار یک ساندویچ اساسی درست کنید و نوش جان کنید. برای تکمیل پروتئینتان همین اول صبح به سراغ ماست یونانی بروید. یک پیاله از این ماست ۱۸ گرم پروتئین نصیبتان می‌کند.

اگر عاشق غلات صبحانه هستید خودتان دست به کار شوید. بلغور جو دو سر را دریابید. این غلات به آرامی هضم می‌شود و احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند. جو دو سرتان را آماده کنید و به آن شیر کم چرب اضافه کنید. برای غنی‌سازی غلات صبحانه‌تان از کمی توت خشک یا میوه‌های ریز دیگر که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند استفاده کنید. کمی گردو یا بذر کتان نیز به غلاتتان اضافه کنید تا چربی‌های مفید نیز وارد بدنتان شود.

یک فنجان چای معمولی یا بهتر از آن چای سبز نیز نوشیدنی فوق‌العاده‌ای برای صبحانه محسوب می‌شود.

میان‌ وعده ساعت ۱۰ صبح

از ساعت ۷ روزتان را شروع کرده‌اید و بعد از صبحانه هم چیزی نخورده‌اید. بهترین ساعت است تا یک میان‌وعده‌ی سالم نوش جان کنید. تنوع ایجاد کنید و اگر واقعاً گرسنه‌ تان نبود به زور میان‌وعده به خورد خودتان ندهید.

منوی میان‌ وعده‌ ی صبح

یک کلم بروکلی (یا یک عدد هویج کوچک) به اضافه‌ی ماست کم چرب یا چند برش سیب با کره‌ی بادام‌زمینی. برای این ساعت از روز مواد غذایی انتخابی باید نیاز به جویدن زیاد داشته باشد تا اینکه نتوانید همه را یک جا و به راحتی قورت دهید.

علاوه بر این، برای این وعده همچنان پروتئین لازم دارید تا به خوبی سیرتان کند. برای همین توصیه می‌کنیم روی سیبتان کمی کره بادام‌ زمینی بزنید. به خاطر اینکه حاوی پروتئین است و به مدت دو ساعت و نیم گرسنگی را از بین می‌برد و احساس سیری ایجاد می‌کند.

دور و بر کیک و مافین و کلوچه و غیره نروید. خیلی از ما ساده‌ترین روش را در خوردن یک کیک یا کلوچه و مافین می‌دانیم. بعضی‌ها هم هستند که همین میان‌وعده را با قهوه می‌خورند. اگر شما هم وسط روز چنین میان‌وعده‌هایی میل می‌کنید باید بدانید کالری زیادی دریافت می‌کنید حتی به اندازه‌ی یک وعده‌ی غذایی.

ناهار ساعت ۱۲:۳۰

اگر سرکار می‌روید از شب قبل برای ناهارتان مواد غذایی پروتئین‌ دار آماده کنید مانند ماهی، مرغ یا گوشت‌ های کم چرب دیگر و توفو و غیره. به فکر چربی‌های خوب مانند روغن زیتون یا آووکادو هم باشید.

منوی ناهار

ساندویچ ماهی آزاد با سبزیجات. ساندویچ تان را پر کنید از هویج، گوجه‌ فرنگی گیلاسی، فلفل دلمه‌ای قرمز، خیار یا سبزیجات مورد علاقه‌ ی خودتان. می‌توانید یکی دو برش آووکادو در ساندویچتان جاسازی کنید. ساندویچ پر از سبزیجات نه تنها به خوبی سیرتان می‌کند بلکه شما را به آن سفارش معروف ۵ میوه و سبزیجات در روز هم نزدیک‌تر می‌کند. باید بدانید که ماهی آزاد منبع خوب اسیدهای چرب امگا ۳ نیز می‌باشد.

اگر می‌خواهید یک روز رژیمی موفق داشته باشید دور و بر سرخ کردنی‌ها خط قرمز بکشید. ماهی‌تان را بخارپز کنید یا در فر آماده کنید. مواد غذایی سرخ کردنی سرشار از چربی هستند. برای همین هم نه تنها کالری زیادی به بدنتان می‌رسانند بلکه دیرهضم بوده در نتیجه بدن بعد از مصرف آن‌ها احتیاج به بی‌تحرکی دارد تا بتواند هضمشان کند.

میان‌ وعده‌ ی ساعت ۴ بعدازظهر

سه تا چهار ساعت بعد از ناهار، رژیمی سرشار از سبزیجاتتان وقت یک میان‌وعده‌ی مناسب است. گاهی مشغله‌های روزانه به قدری زیاد است که اصلاً حواستان نیست قند خونتان در حال افتادن است. اغلب ما زمانی که متوجه این موضوع می‌شویم که در حالت استرس فیزیولوژیکی قرار گرفته‌ایم.این حالت یعنی اینکه مغز دیگر گلوکز یا همان قند خون را دریافت نمی‌کند در نتیجه به سراغ مواد غذایی نامناسب می‌روید.

خیلی‌ها یک پاکت چیپس می‌خورند یا کلی شکلات خوشمزه. یا اینکه به سراغ هله‌هوله‌های پرکاری دیگر می‌روند که هیچ ماده‌ی مغذی به بدن نمی‌رساند.

منوی میان‌ وعده‌ ی عصر

یک مشت بادام و یک واحد میوه. مواد غذایی حاوی پروتئین و همچنین سرشار از چربی‌های مفید برای این ساعت از روز خوب است. میوه هم قند خونتان را بالا می‌برد.

موز، ماست کم چرب یا شیرکاکائو. این میان‌وعده‌ها زودهضم می‌شوند و اگر بعد از کار ورزش می‌کنید مناسب‌اند. نیم تا یک ساعت قبل از ورزشتان این میان‌وعده‌ها را میل کنید. حواستان باشد قبل از ورزش از مصرف مواد غذایی پر فیبر بپرهیزید چون امکان دارد دچار نفخ شوید.

شام ساعت ۷ شب

بشقابتان را مرزبندی کنید. یک چهارم آن مواد غذایی پروتئینه‌ی ‌کم چرب، یک چهارم غلات کامل و نصف آن نیز مخصوص سبزیجات یا سالاد. به حدود ۵ میلی‌لیتر هم چربی (روغن‌های مفید) نیاز دارد که معمولاً در پخت و پز یا برای مصرف سالاد استفاده می‌شود.

منوی شام

مرغ یا ماهی آماده شده در فر به همراه کمی برنج و خوراک راتاتویی. راتاتویی یک خوراک سبزیجات فرانسوی است که با بادمجان، سیر، پیاز، فلفل دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ، رب گوجه‌فرنگی، پودر آویشن، نمک و فلفل تهیه می‌شود.

برای تهیه‌ی این خوراک بادمجان‌ها را خرد کنید. روی آن‌ها نمک بپاشید و در یخچال قرار دهید تا آب آن گرفته شود. سپس آب بادمجان‌ها را با دست بگیرید. سیر و پیاز را خرد کرده و در کمی روغن تفت دهید تا نرم شود. فلفل دلمه‌ای خردشده را به آن اضافه کرده و تفت دهید. به محض نرم شدن فلفل دلمه‌ای آن را از روی حرارت بردارید.

کف ماهی تابه کمی روغن بریزید و بادمجان‌ها و گوجه‌فرنگی و مخلوط سیر، پیاز و فلفل دلمه‌ای را در آن بریزید. روی مواد پودر آویشن و نمک و فلفل بزنید. رب گوجه‌ فرنگی را با نصف فنجان آب حل کرده و کمی آب لیمو بزنید و روی مواد بریزید.

 

بخور نخورهای یک رژیم غذایی ایده آل برای سلامتی

ماهی‌ تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب مواد کشیدن شده و پخته شود. در آخر تخم‌ مرغ را بشکنید و روی مواد بریزید. کمی صبر کنید تا تخم‌مرغ‌ها پخته شوند و غذا را سرو کنید. این غذای رنگارنگ سرشار از سبزیجات است و صرف آن با مرغ یا ماهی و برنج تمام گروه‌ های غذایی را در اختیارتان می‌گذارد.

فرقی نمی‌کند که تنها غذا می‌خورید یا در جمع خانواده و دوستان. لطفاً برای غذا خوردن وقت بگذارید. آرام و با تمرکز غذا خوردن باعث می‌شود کمتر بخورید و از طعم غذایتان لذت بیشتری ببرید.

اگر ساعت ۱۰ یا ۱۱ می‌خوابید احتمال اینکه موقع خواب کمی گرسنه‌تان شده باشد کم است. اما اگر بین شام و خوابیدنتان بیش از چهار ساعت فاصله باشد امکان دارد ته دلتان ضعف برود و بخواهید چیزی میل کنید. بهترین گزینه این است که روی یکی دو تکه سیب کمی دارچین بپاشید و میل کنید. می‌توانید آن را در ماکروویو قرار دهید تا طعمش بهتر شود. همچنین می‌توانید یک لیوان شیر با بیسکویت تهیه‌ شده از آرد سبوس‌ دار میل کنید.

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کرج رسا
آخرین اخبار
پليس فتا استان يزد
زن جوان طعمه انتقام شاگرد از صاحبکار
افزایش قیمت آب، برق و سوخت در سال ۹۶ ممنوع شد
افزایش قیمت آب، برق و سوخت در سال ۹۶ ممنوع شد
پس از ۵ روز از حادثه پلاسکو؛ ۱۹۴ مصدوم و ۷ جانباخته
پس از ۵ روز از حادثه پلاسکو؛ ۱۹۴ مصدوم و ۷ جانباخته
نتانیاهو و ترامپ درباره ایران گفت‌وگو کردند
نتانیاهو و ترامپ درباره ایران گفت‌وگو کردند
1
تیتر صفحه نخست روزنامه های ۴ بهمن
نخستین نمایشگاه "الکامپ" در استان البرز برگزار می‌شود
نخستین نمایشگاه «الکامپ» در استان البرز برگزار می‌شود
سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی ۴ پیمانکار در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال
سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی ۴ پیمانکار در منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال
به گزارش خبرنگار انتظامی تسنیم، منابع آگاه عنوان کردند که امدادگران و آتش نشانان طی دقایق گذشته توانستند به محل محبوس شدن تعدادی از پیکرهای افراد گرفتار شده در قسمت تاسیسات ساختمان پلاسکو در طبقات زیرین این ساختمان دسترسی پیدا کنند. بر اساس این گزارش در این محل حداقل ٤ نفر از افراد محبوس شده در زیر آوار وجود دارند که به نظر می رسد این افراد از نیروهای تاسیساتی ساختمان پلاسکو بوده اند که هنگام ریزش ساختمان در این محل گرفتار شده بودند. به گزارش تسنیم کشف این اجساد در حالی در زیرزمین ساختمان پلاسکو انجام شد که پیش از این احتمال وجود نفراتی در این قسمت داده می شد ولی سخنگوی آتش نشانی با تکذیب وجود این افراد در این محل گفته بود شب گذشته نیروهای امدادی به این نقطه دسترسی پیدا کرده بودند ولی هیچ جسدی در آن نقطه یافت نشده بود.
کشف حداقل ۴ جسد در موتورخانه پلاسکو
اخبار
صوت؛ اخبار شبانگاهی کرج رسا – ۳ بهمن ماه
فرود اضطراری هواپیمای کویت - استانبول در کرمانشاه
فرود اضطراری هواپیمای کویت – استانبول در کرمانشاه
جویدن غذا مانع عفونت می‌شود
جویدن غذا مانع عفونت می‌شود
مجتبی حقدوست
انتقام سنگین استقلال از نفت آبادان با کپی‌برداری از پرسپولیس
جان دوباره تراکتور با پیروزی مقابل پیکان
جان دوباره تراکتور با پیروزی مقابل پیکان
ماموت با همکاری کمپانی بنز اتوبوس تولید می‌کند
ماموت با همکاری کمپانی بنز اتوبوس تولید می‌کند
آرایشگاه زنانه کرج
طرح تشدید برخورد با آرایشگاه های زنانه در البرز
موتورخانه پلاسکو خالی بود+فیلم
موتورخانه پلاسکو خالی بود + فیلم
حرکت نمادین سوارکاران کرجی برای همدردی با آتش نشانان
حرکت نمادین سوارکاران کرجی برای همدردی با آتش نشانان
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت اطلاع‌رسانی کنگره، این طرح در سوم ماه ژانویه به کنگره ارائه شد و طبق اطلاعات ارائه شده در سایت کنگره با عنوان H.R. 193 با نام بازسازی اقتدار آمریکایی مشهور است. هرچند عنوان رسمی این طرح به دنبال پایان عضویت در سازمان ملل است بخش‌های مهم دیگری از این طرح شامل موارد زیر است: پایان توافق 1947 مبنی بر قرار گرفتن مقر سازمان ملل در آمریکا پایان ماموریتهای صلح‌بانی لغو مصونیت سیاسی پایان مشارکت در سازمان بهداشت جهانی در صورت تصویب این طرح مفاد و اصلاحیه‌های آن دو سال بعد از امضاء اجرایی خواهند شد. این طرح توسط سناتور جمهوریخواه مایک راجرز ارائه شده و 6 نفر دیگر نیز از آن حمایت کرده‌اند.
طرح خروج آمریکا از سازمان ملل به کنگره ارائه شد
استان البرز رتبه اول سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را دارد
استان البرز رتبه اول سرمایه گذاری خارجی در کشور را دارد
01
روزنامه ای که تبدیل به گیاه می شود + تصاویر