تارخ انتشار: شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر : 37255
چاپ خبر
بازدیدها: 1,286

تبلیغات، حربه ی اصلی دشمنان برای تهاجم فرهنگی

تهاجم فرهنگی

یک کارشناس مذهبی گفت: باید جملات امام راحل را چراغ راه خود قرار دهیم که فرمود: تبلیغات مسئله ای است پر اهمیت و حساس، یعنی دنیا با تبلیغات حرکت می کند آنقدری که دشمنان ما، از حربه تبلیغات استفاده می کنند از طریق دیگری عمل نمی کنند و ما باید به مسئله تبلیغات بسیار اهمیت دهیم و از همه چیزهایی که هست بیشتر به آن توجه کنیم.

به گزارش کرج رسا، سایت هادیان البرز با معصومه لاریجانی مدرس، کارشناس مذهبی مدرسه راهنمایی مهراب شهرستان فردیس و عضو موسسه فرهنگی تربیتی “صیانه ” صفا دشت در خصوص مقوله ی فرهنگ، تهاجم فرهنگی و تعالیم دینی مصابه ای را انجام داده است که در ادامه می خوانید.

جایگاه یک مبلغ دراسلام را چطور تعریف می کنید ؟

جایگاه یک مبلغ در اسلام به میزان توجه ای است که به سیره اهل بیت (علیهم السلام) دارد زیرا اهل بیت مبعوث شدند تا انسان سازی را در جامعه ترویج بدهند اگر یک مبلغ مثل شاگردان امام صادق (ع) بخاطر تکبرو هر دلیل دیگری خط جدا از امام خودشان تشکیل دهند جایگاهی در جامعه ندارند لذا جایگاه تبلیغ دهنده دین در جامعه به میزان وفاداری او به اساتید اصلی خود یعنی اهل بیت (علیهم السلام) است مشخص می کند و می توان گفت هر چه رفتار و کردار یک مبلغ به سیره معصومین نزدیک تر باشد بازتاب آن را در دیگران و در جامعه خواهد دید.

شیوه تبلیغ شما از جهت القای پیام تبلیغی چطور می باشد؟

مخاطب شناسی در ارائه پیام یک عنصر اصلی برای مبلغین است زیرا با هر مخاطبی نمی شود با یک شیوه پیش رفت و انتظار نتیجه مثبت را داشت چرا که با هر مخاطبی روش های خاصی را باید پیش برد لذا سن مخاطب و فرهنگ و آداب و رسوم مخاطبین در القای پیام خیلی مهم است مثلا در سطح دبیرستان غالبا شیوه بصری و تخته شیوه ی مناسبی است و در این بین سعی میکنم با ساخت کلیپ متناسب با موضوع ابرای جذابیت درست کنم زیرا تاثیر این روش خیلی بیشتر از روش های گفتاری است و گاهی گفتن یک داستان کوتاه یا یک بیت شعر برای این رنج سنی می تواند از صدها سخنرانی و کتاب و نصیحت موثرتر باشد همان طوری که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید کرده اند که سعی کنید تبلیغات دین را بصری کنید.

اغلب آسیب های تربیتی که در تبلیغات انجام می شود ناشی از عدم رعایت ظرفیت مخاطب و بی توجهی به درک و عقل اومی باشد لذا نوآوری و خلاقیت و دوری از شیوه های تکراری و خسته کننده و ایجاد و ترسیم شیوه های جدید به تناسب نیاز مخاطب یکی از اصول مهم در جذابیت تبلیغ است.

یک مبلغ باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

اخلاق ، اخلاق ، اخلاق

ائمه اطهار (علیهم السلام) به خصوص پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) دستورات و سفارشات زیادی در بحث اخلاق داشته اند همچنن باید هر روز خود را محاسبه و مراقبه کند همانطوری که علمای بزرگ ما همواره این مراقبت را داشته اند.

یک مبلغ نمونه باید مطالب خود را با شیوه ای مناسب و با خوشرویی و تواضع برای دیگران بازگو کند و از هر بدرفتاری به دور باشد چرا که کوچکترین رفتار غلطی می تواند نتیجه معکوس و آسیب های جدی را در پی داشته باشد.
همچنین یک مبلغ دین باید در تمام مرزهای فکری ، اعتقادی ، فرهنگی و اجتماعی حضور داشته باشد ، باید جملات امام راحل را چراغ راه خود قرار دهیم که فرمود : تبلیغات مسئله ای است پر اهمیت و حساس ، یعنی دنیا با تبلیغات حرکت می کند آنقدری که دشمنان ما ، از حربه تبلیغات استفاده می کنند از طریق دیگری عمل نمی کنند و ما باید به مسئله تبلیغات بسیار اهمیت دهیم و از همه چیزهایی که هست بیشتر به آن توجه کنیم.

تعریف شما از طلبگی ؟

خداوند در قرآن کریم می فرماید : هو الذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب والحکمه” از این رو یک مبلغ مسئولیت خواندن قرآن بر مردم ، تزکیه نفس خود و مردم ، دادن آموزش های اسلامی به مردم و نشان دادن راه زندگی سالم بر پایه عمل به دستورات و تعالیم دین اسلام را به عهده دارد.

همچنین طلبگی یعنی همیشه حرکت داشتن و هر لحظه جوینده حقیقت بودن و مثل یک رودخانه همواره جریان داشتن است ، پس باید یک طلبه خود را مثل یک لیوان پر نبیند در این صورت خود را باخته است یک مبلغ توانمند حتی از طبیعت و سایه و سنگ هم باید پیام را بگیرد و به مانند ضرب المثل لقمان حکیم باید از بدترین حرف ها و نظرات و آراء درس بگیرد.

تبلیغ مسولیت سنگینی است بنابراین زمان ، مکان تبلیغ ، مشکلات ، خطرات و سختی های آن و کنایه های دیگران و … نباید مبلغ را از انجام وظیفه باز دارد زیرا مبلغ مامور به انجام وظیفه است نه مسئول نتیجه و در این راه هم باید همیشه و همیشه به فکر انجام وظایف خود باشد .لذا با تحمل مشکلات در این راستا شاید بتوانیم به اندازه ی قطره ای از دریا غربت امام زمانمان را کم کنیم که همین هم توفیق از جانب خود ولی عصر (عج) خواهد بود.

راهکار پیشنهادی شما به حوزه و روحانیت برای جذب جوانان و غفلت زدگان به اسلام چیست ؟

اول باید از خود سوال کنیم که آیا ما غفلت زده هستیم یا نه ؟!چور مطلبی را به مخاطبین بگوییم ولی خود عامل به آن نباشیم ؟!پس یک مبلغ زمانی می تواند موفق باشد که خود اولین عمل کننده به پیام و محتوای تبلیغ باشد تا از این طریق باعث جلب اعتماد مخاطبین شود و از سویی برای مخاطبین ثابت شود که عمل به دستوراات دین و محتوای آن کار مشکلی نیست.

استاد شهریار خیلی خوب در یکی از شعرهای خود حرف های چوبه دار و چوب منبر را حکایت می کند
مناظره ای که اُستاد شهریار بین چوبه منبر و جوبه دار ترتیب می دهد، چوبی که از آن منبر ساخته اند، به چوبی که از آن چوبه ی داری ساخته اند فخر می فروشد، و چوبه ی دار در پاسخ به چوبه منبر می گوید گر منبر تو منبر بود کار مردم به دار نمی کشید و چون تو درست کار نکردی من را ساختند.

معصومین (علیهم السلام) با نگاه به درون انسان ها استعدادها را پیدا می کردند و آن را شکوفا می کردند و با نگاه به ظاهرافراد زود قضاوت نمی کردند اما ما باطن افراد را نمی بینیم و درک نمی کنیم و تنها به ظاهر بسنده می کنیم و زود قضاوت می کنیم لذا اگر ما خودمان را روبه روی میزان امیر المومنین (ع) و سیره اهل بیت (علیهم السلام) ببینیم و خودمان را بسنجیم و خود از غفلت زدگان نباشیم می توانیم با سعه ی صدر و صبر زیاد در این راه قدم برداریم و موفق باشیم.

هنرمندی مبلغ در رسالت تبلیغ چه تاثیری در تبلیغ او می تواند داشته باشد ؟

اگر ما همه ی هنرها را بتوانیم فرابگیریم و با تمام شیوه های فن بیان و مخاطب شناسی آشنا شویم و در این راه احساس ضرورت کنیم و همواره تمرین داشته باشیم می توانیم موفق باشیم زیرا یک طلبه خانم باید هنرمند به تمام معنا باشد یعنی دست به قلم ،فن بیان ، طبع شاعری و … دارا باشد تا بتواند مطالب را بصورت نو و بکر به مخاطب القا نماید همانطوری که مقام معظم رهبری در کتاب هنر اسلامی در تبلیغ به آن تاکید فراوانی کرده است.

به نظر شما چکار کنیم که پیوند جوانان را با اسلام و معارف دینی برقرار کنیم؟

در قرآن کریم آمده است ” ا لم نشرح لک صدرک” ای پیامبر آیا ما به تو شرح صدر و ظرفیت فراوان ندادیم ؟ یعنى ظرفیت فراوان شرط این کار است ، بنابراین شرح صدر و ظرفیت فراوان شرط اصلی کار تبلیغ است ظرفیتی که با روحیه و تحمل و صبر مضاعف باشد می تواند رسالت سنگین تبلیغ را بر عهده بگیرد.

نوجوانان و جوانان ما وجودشان پاک و صادق است و در محضر خدا تواضع خاصی دارند و به همین لحاظ صادق هستند و به دنبال صداقت هم می گردند ، معصومین (علیهم السلام) همواره در روایات خود توجه ویژه ای به جوانان دارند و اهمیت به آنان را همواره سفارش کرده اند لذا جوانان باید دیده شوند تا گمرا نشوند بنابراین نقش خانواده در این میان خیلی مهم است خانواده ای که جوان و نیاز های عاطفی او را نمی بیند و همیشه سرخورده اش می کند نمی تواند انتظار نتیجه مطلوب داشته باشد اما اگر خانواده ای به فرزند خود توجه کند و همواره بمانند دوست در کنار او باشد دیگر جوان در کوچه و خیابان محبت گدایی نمی کند و سرگردان نخواهد بود و می توان گفت یک مبلغ بعد از خانواده نقش بسزایی در تربیت او دارد.

موفقیت خود را در امر تبلیغ مرهون چه چیزهایی می دانید؟

هر انسانی در وهله اول موفقیت های خود را مرهون لطف و عنایت پروردگار می داند.بعد این موفقیت های خود را مرهون زحمت های پدر و مادرم می دانم زیرا قصه های شبانه کودکی من قصه های قرآنی بود که مادرم از کتاب قصص القرآن همیشه برای من می خواند و پدرم که همواره تاکید به فراگیری احکام و دستورات دین می کرد لذا از همان سنین پایین در کنار حب اهل بیت (علیهم السلام) حب ولایت فقیه را به من شناساندند و در این بین تحصیل در حوزه علمیه و مبلغه شدن یکی از آرزوهای مادرم بود و همیشه در این راه مشوق و راهنمای بنده بود ند.

همچنین با ورود به حوزه علمیه و آشنا شدن با اساتید مجرب تاثیر بسزایی در پیشرفت بنده داشت به خصوص آشنایی با خانم جمالی نقطه عطفی بود در زندگی من، در سال هایی که بنده افتخار شاگردی ایشان را داشتم، فن خطابه ، اعتماد به نفس ، دروس اخلاقی ، بصیرت داشتن و.. باعث رشد و پیشرفت بنده شدند بنابراین نهایت تشکر و سپاسگزاری را از ایشان دارم.

حرف آخر …

یادمان باشد که ما در این دنیا ماندگار نیستیم و این دنیا محل امتحان و ازمایش است خاطرمان باشد وقت امتحان هیچ وقت مشخص نیست نباید کاری کنیم که برگه خالی ، نامه اعمال ما باشد ما باید همواره خود را محضر خدا بدانیم و وقت را به بیهوده نگذرانیم ، باید در این راه هم “والسابقون السابقون ” باشیم.

ما باید اهل مطالعه باشیم و معنای مطالعه هم خود شناسی است نه مردم شناسی؛ پیامبر اسلام (ص) نیامدند که عرب جاهلی را متوجه اشتباهشان کند بلکه در این دنیا آمدند و امتحان خود را دادند و همواره در این راه مراقب کردار و گفتار خود بودند و مردم هم از او یاد گرفتند و کسی که ایشان را الگوی خود قرار داد هدایت و رستگار شد و کسانی که روی برگرداندند به لغزش افتادند لذا ما هم باید سیره و روش اهل بیت (علیهم السلام) را یاد بگیریم و از آنها پیروی کرده و در این راه قدم برداریم .

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز
آخرین اخبار
اطلاعیه ناجا برای ماه رمضان/برخورد قانونی با هنجارشکنان
اطلاعیه ناجا برای ماه رمضان/ برخورد قانونی با هنجارشکنان
دستگیری تروریست تکفیری در ورامین
دستگیری تروریست تکفیری در ورامین
مهدی راهنورد
نظارت بر واحدهای خام دامی و مطبخ ها در فردیس تشدید می‌شود
آب بنوشید تا چاق نشوید
آب بنوشید تا چاق نشوید
هوای کرج و ساوجبلاغ برای گروه‌های حساس ناسالم است
هوای کرج و ساوجبلاغ برای گروه های حساس ناسالم است
جایگاه پرسپولیس و استقلال در رده بندی برترین تیم های باشگاهی جهان
جایگاه سرخابی ها در رده بندی برترین تیم های باشگاهی جهان
شهید
پیکرهای ۱۳۵ شهید دفاع مقدس به کشور وارد شد
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟ +عکس
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟ + تصاویر
به گزاش جام جم آنلاین از مشرق، روزنامه «وطن‌امروز» در گزارشی نوشت: در دولت روحانی بسیاری از بنگاه‌های کوچک و متوسط زیر رکود اقتصادی له شدند و این وضعیت برای بنگاه‌های بزرگ و برندهای باسابقه نیز تحقق یافته است.

بانک‌ها و موسسات مالی در دولت یازدهم از رکود اقتصادی نتوانستند فرار کنند و بانک‌های بزرگ و باسابقه کشور در میان ناباوری مسؤولان اقتصادی و انفعال کشنده آنها در حال دست و پا زدن هستند.

زیان چند هزار میلیارد تومانی بانک‌های ملت، تجارت و صادرات نشان داد رکود فراگیر حتی با آمارهای رنگارنگ دولتی تطبیق ندارد و در رشد اقتصادی 9 درصدی که دولت اعلام می‌کند این بنگاه‌های بزرگ در حال زیان دادن هستند. بررسی‌ صورت‌های مالی بانک‌ها و صنایع بزرگ نشان می‌دهد اوضاع برای آنها مساعد نیست و دولت دوازدهم کار بسیار سختی برای پاکسازی عملکرد مفتضح دولت یازدهم دارد.

بانک صادرات که در سال ۹۴ (پس از تخفیفات بانک مرکزی) با ۱۹۶۷ میلیارد تومان زیان به کار خود پایان داد، براساس گزارش پیش‌بینی درآمد سال مالی ۹۶، در سال گذشته هم ۱۷۸۶ میلیارد تومان زیان ثبت کرده و برای سال ۹۶ نیز ۱۴۱۸ میلیارد تومان زیان پیش‌بینی کرده است.

گزارش پیش‌بینی درآمد بانک صادرات در سال 96 که توسط حسابرس مستقل حسابرسی شده بیانگر تعمیق زیان‌دهی این بانک در سال جاری است. در جدول صورت سود و زیان (پیش‌بینی) سال 96 رقمی بالغ بر 1418 میلیارد و 291 میلیون تومان زیان پیش‌بینی شده است. زیان ثبت شده در صورت‌ مالی حسابرسی نشده 9 ماهه سال گذشته 4 هزار و 349 میلیارد تومان درج شده بود.

هنوز صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 95 بانک صادرات منتشر نشده اما در این گزارش پیش‌بینی درآمد، حجم زیان سال 95 به میزان 1786 میلیارد تومان ثبت شده است.

در واقع در صورت تحقق این پیش‌بینی بانک صادرات در 3 سال پیاپی با زیان‌های هنگفتی مواجه شده است به طوری که زیان سال 94 به میزان 1967 میلیارد تومان، سال 95 (برآورد اولیه) 1784 میلیارد تومان و پیش‌بینی سال 96 بالغ بر 1418 میلیارد تومان است.

خوشبختانه بانک صادرات به سبک و سیاق برخی بانک‌ها سعی در ارائه تصویر غیرواقعی از وضعیت سال 96 نکرده و تلاش کرده وضعیت بانک را آنطور که هست و خواهد بود، به تصویر بکشد.

اما همانطور که از آمار و ارقام قابل ارزیابی است، بانک صادرات روند بهبود را طی نمی‌کند به طوری که با وجود پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه از گشایش‌های بانکی و اقتصادی، برای سال جاری هم زیان با رقم بسیار درشت پیش‌بینی کرده است.

زیان 4 هزار میلیارد تومانی ایران‌ خودرو

دولت در سال 1394 در پی پر شدن انبار خودروسازان طرح وام 25 میلیونی خودرو را اجرا کرد و انبار 2 خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌ خودرو و سایپا را خالی کرد اما گویا این طرح ناکام بوده و ایران‌ خودرو تا نیمه سال گذشته با 4 هزار میلیارد تومان زیان مواجه شده است.

زیان انباشته ایران‌ خودرو در نیم‌سال اول سال ۹۵ به رقم سرسام‌آور ۴ هزار میلیارد تومان رسید، یعنی شرکت ایران‌ خودرو در سال مالی قبل در نیم‌سال اول ۴۶۳ ریال زیان به ازای هر سهم ساخته است که این این رقم در پایان دوره ۱۲ماهه به ۷۸۱ ریال خواهد رسید.

به گزارش نسیم‌آنلاین، تازه‌ترین اطلاعات آماری نشان می‌دهد ۲ شرکت ایران‌خودرو و سایپا در سال مالی قبل دست‌کم ۲ هزار میلیارد تومان به‌دلیل دریافت وام به سامانه بانکی پرداخت کرده‌اند و این رقم همچنان و برای سال مالی جاری در حال افزایش است.

به گزارش نسیم، در شرایطی که حاشیه سود صنعت خودروسازی‌ نسبت به صنایع دیگر بسیار پایین‌تر است، با این حال بخش زیادی از درآمد شرکت‌های خودروساز صرف بازپرداخت اقساط وام‌هایی می‌شود که با بهره‌های بسیار سنگین از بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

اطلاعات آماری از صورت سود و زیان ۲ شرکت بزرگ خودروساز یعنی ایران‌خودرو و سایپا نشان می‌دهد بخش عمده سود این دو شرکت در سال مالی قبل صرف پرداخت بهره بانکی شده که طبق پیش‌بینی رسمی ارائه شده به بورس این روند در سال مالی جاری هم تداوم خواهد یافت.

گزارش‌های مالی ۶ ماهه شرکت ایران‌خودرو (واقعی حسابرسی شده) برای سال مالی قبل نشان می‌دهد شرکت ایران‌خودرو در سال قبل جمعا ۱۰ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان درآمد داشته است که از این مقدار ۹۱۱۷ میلیارد تومان بهای تمام‌شده محصولاتش بوده است و جمع کل درآمد ناخالص ایران خودرو براساس گزارش ۶ ماهه سال مالی ۹۵ جمعا ۱۲۷۷میلیارد تومان بوده است.


این شرکت در همین مدت ۱۳۳۷میلیارد تومان را صرف بازپرداخت اقساط وام‌هایی کرده که از بانک‌ها دریافت کرده است. براساس پیش‌بینی‌های این شرکت احتمالا مقدار کل بازپرداخت اقساط این وام بیش از ۱۷۵۰میلیارد تومان است که البته با توجه به ارائه نشدن صورت‌های مالی ۹ و ۱۲‌ماه هنوز رقم دقیق آن مشخص نیست. اما این شرکت در عین حال پیش‌بینی کرده که رقم کل اقساط وام‌هایی که باید امسال بپردازد هم بیش از ۱۶۲۰میلیارد تومان خواهد بود. با چنین شرایطی زیان انباشته این شرکت در نیم‌سال اول سال ۹۵ به رقم سرسام‌آور ۴ هزار میلیارد تومان رسید، یعنی شرکت ایران‌خودرو در سال مالی قبل در نیم‌سال اول ۴۶۳ ریال زیان به ازای هر سهم ساخته است که این این رقم در پایان دوره ۱۲ماهه به ۷۸۱ ریال خواهد رسید. خودروسازها در واقع برای جبران کسری سرمایه در گردش به ناچار از بانک‌ها با بهره‌های بالا وام می‌گیرند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

این وام‌ها خودروسازان ایرانی را عملا به برده بانک‌ها تبدیل کرده چنانکه ایران‌ خودرو در نیمه نخست پارسال هم ۹۸۰ میلیارد تومان و سایپا ۷۷۰ میلیارد تومان سود به نظام بانکی پرداخت کرده بودند. همچنین طبق گزارش عملکرد ۹ماهه سایپا، کل سود عملیاتی این شرکت ۶۶۸ میلیارد تومان بوده که بابت پرداخت هزینه مالی (عمدتا تأمین هزینه سود تسهیلات دریافت شده از بانک‌ها) از بین رفته است. طبق این آمار رقم بهره‌ای که بانک‌ها بابت سود وام‌های خود از سایپا در ۹‌ ماه منتهی به آخر آذر ۹۵ دریافت کرده‌اند از ۷۷۶ میلیارد تومان هم فراتر رفته است. براساس اطلاعیه‌های قبلی منتشر شده در بورس تهران رقم زیان انباشته سایپا (در گروه اصلی) در ۹‌ ماه سال مالی ۹۵ معادل ۸۹ میلیارد تومان بوده است.

با توجه به اینکه سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های تابعه سایپا هنوز افشا نشده، انتظار تحقق نیافتن سود برآورد شده در پایان سال مالی ۹۵ باعث می شود سهامداران به نگهداری بلندمدت این سهم اقبال چندانی نشان ندهند. در همین رابطه کارگزاری آبان در تحلیلی از عملکرد سایپا نوشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات سایپا، هزینه مالی بالای این شرکت است به‌طوری که در بودجه فعلی سال ۹۵ با افزایش ۱۸درصدی نسبت به بودجه قبلی تقریبا به اندازه سود عملیاتی، هزینه مالی پیش‌بینی شده است.

شرکت در بودجه قبلی برای سال ۹۵ پیش‌بینی کرده بود از محل سود سهام درآمد 3434 میلیارد ریالی داشته باشد که در بودجه فعلی با تعدیل منفی ۲۷درصدی 2491 میلیارد ریال برآورد شده است. درحالی‌ که سرمایه‌گذاری سایپا در آخرین بودجه سال ۹۵ پیش‌بینی کرده ۶۳ ریال سود به ازای هر سهم داشته باشد، سایپا در بودجه فعلی خود پیش‌بینی کرده است این مبلغ ۵۲۳ ریال باشد و تنها ۶ ریال آن تقسیم شود.
زیان فاجعه آمیز ایران خودرو و بانک صادرات
مهران احمدی وقتی کوچک بود
مهران احمدی وقتی کوچک بود + عکس
فیلم‌های آخر هفته تلویزیون با حال و هوای سوم خرداد
فیلم های آخر هفته تلویزیون با حال و هوای سوم خرداد
البرز درکنترل ضایعات برداشت محصول کشاورزی در کشور اول شد
رتبه اول البرز در کنترل ضایعات برداشت محصول کشاورزی
علیرضا خجسته
جودوکار البرزی به مدال برنز دست یافت
2 علت مهم نارسایی کلیه
۲ علت مهم نارسایی کلیه
عباسعلی کدخدایی
واکنش سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات اخیر «روحانی»
ماه رمضان
شنبه اول ماه مبارک رمضان است
ورودی جالب بازار ماهی فروش‌های دبی
ویدئو؛ ورودی جالب بازار ماهی فروش های دبی
ترامپ برای شرکت در اجلاس ناتو وارد بروکسل شد
ترامپ برای شرکت در اجلاس ناتو وارد بروکسل شد
25 خرداد آخرین روز امتحانی دانش‌آموزان/ سحر، فرصتی طلایی برای مرور دروس‌
۲۵ خرداد آخرین روز امتحانی دانش آموزان
تکذیب دوباره آموزش مسائل جنسی در مدارس
تکذیب دوباره آموزش مسائل جنسی در مدارس