تارخ انتشار: یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر : 28250
چاپ خبر
بازدیدها: 600

ترفندهای ساده برای کاهش قند مصرفی

رژیم غذایی

کرج رسا: باید در انتخاب نوشیدنی‌ ها و مواد غذایی شیرین دقت کنید و بدون اینکه خودتان را از طعم دلخواهتان محروم سازید با استفاده از ترفندهای ساده میزان قند دریافتی را به حداقل برسانید. با ما باشید تا بگوییم چگونه کامتان را بدون دریافت کالری زیاد شیرین کنید.

به گزارش کرج رسا، کوچک و بزرگ ندارد. همه‌ ی ما کمابیش عاشق طعم شیرین هستیم و خوردن شیرینی، نوشابه، بستنی و غیره را با هیچ‌چیزی در دنیا عوض نمی‌کنیم. البته خودتان بهتر می‌دانید که مصرف زیاد قند و شیرینی‌جات و نوشیدنی‌های شیرین برای سلامتی خوب نیست و مصرف بیش از اندازه‌ی این قبیل خوردنی‌ها زمینه‌ی ابتلا به چاقی و خدای نکرده دیابت نوع ۲ را فراهم می‌کند.

اگر می‌خواهید کالری زیادی وارد بدنتان نشود و زیاد چاق نشوید یا اینکه خطر ابتلا به دیابت را به حداقل برسانید باید هوشمندانه عمل کنید.

کار سختی نیست فقط باید در انتخاب نوشیدنی‌ها و مواد غذایی شیرین دقت کنید و بدون اینکه خودتان را از طعم دلخواهتان محروم سازید با استفاده از ترفندهای ساده میزان قند دریافتی را به حداقل برسانید. با ما باشید تا بگوییم چگونه کامتان را بدون دریافت کالری زیاد شیرین کنید.

بفرمایید لیموناد

زمانی که از راه می‌رسید به خصوص وقتی که هوا گرم است هیچ‌چیز مانند یک نوشیدنی شیرین و خنک، دلچسب و گوارا نیست. حالا اگر این نوشیدنی یک لیوان لیموناد باشد که فوق‌العاده است؛ اما این بار یک روش جدید را برای شیرین کردن نوشیدنی مورد علاقه‌تان امتحان کنید. به جای شکر از شکر اسپلندا استفاده کنید. در این صورت بدون محروم ماندن از طعم شیرین ۸۴ کالری کمتر دریافت می‌کنید.

اسپلندا ۶۰۰ بار شیرین‌تر از شکر معمولی است که به صورت محصول بسته‌بندی‌شده به فروش می‌رسد. این شیرین‌کننده‌ی مصنوعی تأثیری در قند خون ندارد. برای تهیه‌ی این شیرین‌کننده می‌توانید از انجمن دیابت یا انجمن‌های اطلاع‌رسانی دیابت دیگر اطلاعات لازم را کسب کنید. شیرینی فروشی‌هایی که شیرینیجات مخصوص دیابتی‌ها را عرضه می‌کنند نیز از شکر اسپلندا یا شیرین‌کننده‌های دیگر مانند عصاره‌ی گیاه استویا استفاده می‌کنند.

توت‌ها را دریابید

اگر می‌خواهید یک ماده‌ی غذایی شیرین، آب دار و خوش‌رنگ و لعاب میل کنید به سراغ توت‌فرنگی، تمشک، شاه‌توت و اگر گیرتان آمد بلوبری بروید. البته به غیر از توت‌فرنگی برای خوردن توت‌های دیگر باید کمی صبر کنید.

در هر حال این میوه‌های ریز بدون هسته، سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند که به طبیعی‌ترین روش ممکن با انواع بیماری‌ها و ناخوشی‌ها مقابله می‌کنند. توت‌ها، خوش‌رنگ و لعاب هستند و درعین‌حال سرشار از انواع ویتامین‌ها و فیبرها می‌باشند که برای سلامتی لازم و ضروری‌اند. یک مشت توت‌فرنگی میل کنید تا بدون دریافت کالری زیاد میل شدیدتان به مصرف طعم شیرین را جوابگو باشید. در واقع بدون عذاب وجدان و سرزنش کردن خودتان هم لذت ببرید و هم ویتامین بزنید.

بفرمایید پرتقال

پرتقال با آن طعم ترش و شیرین یک میان‌وعده‌ی فوق‌العاده محسوب می‌شود. این میوه‌ی ساده سرشار از ویتامین C، اسیدفولیک، فیبر و کلسیم است که علاوه بر ارضای میل شدید به طعم شیرین، کالری زیادی به بدن تحمیل نمی‌کند. علاوه بر این‌ها باید بدانید که میزان سدیم، کلسترول و اسیدهای چرب این میوه‌ی آبدار بسیار کم است. پس به جای شیرینی‌های سرشار از قند و چربی یک عدد پرتقال میل کنید.

بفرمایید شکلات سیاه

شما هم جزو افرادی هستید که بعد از ظهرها چرت کوتاهی می‌زنید و بعد از آن دلتان می‌خواهد چایتان را با شیرینی میل کنید؟ اگر جوابتان مثبت است این بار به جای شیرینی و کیک و غیره، شکلات سیاه میل کنید. این ماده‌ی غذایی باارزش علاوه بر داشتن طعم شیرین، سرشار از خواص آنتی‌اکسیدانی است که بدن را از گزند بیماری‌ها دور می‌کند. با خوردن این نوع شکلات با یک تیر چند نشان می‌زنید: کامتان شیرین می‌شود و درعین‌حال قند، چربی و در نهایت کالری کمی دریافت می‌کنید.

بفرمایید شیرینی مامان‌ پز

بدون شک خوردن کیک، بیسکویت و شیرینی یکی از ساده‌ترین لذت‌های زندگی است؛ اما احتمال دارد به هر دلیلی خودتان را از این لذت ساده محروم کرده باشید؛ اما بهتر است به خودتان سخت نگیرید. می‌توانید با تهیه‌ی شیرینی‌های خانگی بدون نگرانی از دریافت کالری و قند با شیرینی آشتی کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که به جای شکر معمولی از شکر اسپلندا استفاده کنید.

اگر با این شکر بیسکویت خانگی تهیه کنید در هر عدد بیسکویت حدود ۲۳ کالری کمتر دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید اگر ۲۷۵ گرم شکر اسپلندا داشته باشید به راحتی آشپزی می‌کنید، از طعم شیرینی‌های خانگی‌تان لذت می‌برید و کالری هم دریافت نمی‌کنید.

بفرمایید غلات صبحانه و چای شیرین

اگر عاشق غلات صبحانه هستید و اگر چای شیرین صبحانه برایتان خیلی دل چسب است اما به دلیل ترس از کالری، خودتان را از آن‌ها محروم می‌کنید و حتی از خیر صبحانه‌ی مورد علاقه‌تان می‌گذرید زمان آن رسیده از سرزنش کردن خود دست بردارید و با خیال راحت صبحانه‌تان را میل کنید. فقط کافی ست به جای دو قاشق شکری که به غلات صبحانه، شیر یا چایتان اضافه می‌کنید از شکر اسپلندا استفاده کنید. با همین کار ساده ۲۸ کالری کمتر دریافت می‌کنید.

بستنی یخی

کافیست در سوپرمارکت محله‌تان سری به قفسه‌ی مخصوص بستنی بزنید تا با انواع و اقسام بستنی‌های خوش‌مزه با طعم‌های مختلف روبه رو شوید. از بستنی سنتی گرفته تا انواع بستنی‌های میوه‌ای و وانیلی و غیره انتظارتان را می‌کشد. اگر نمی‌توانید از بستنی دل بکنید بهتر است بستنی یخی را انتخاب کنید. چون این نوع بستنی‌ها معمولاً حاوی چربی‌های ترانس، کلسترول و همچنین قند کمتری نسبت به بقیه‌ی بستنی‌ها می‌باشند.

البته می‌توانید گشتی در اینترنت بزنید و طرز تهیه‌ی بستنی یخی خانگی را هم یاد بگیرید. به جای شکر معمولی از همین شکر اسپلندا استفاده کنید و بدون ترس از دریافت کالری و قند زیاد از طعم شیرین بستنی‌تان لذت ببرید.

توجه توجه

توصیه می‌کنیم استفاده از شیرین‌کننده‌های مصنوعی را تبدیل به کار هر روزتان نکنید. هر چه باشد مصرف زیاد شیرین‌کننده‌های مصنوعی نیز مشکلات خود را خواهد داشت.

توصیه می‌کنیم تا حد امکان از استویا که به صورت عصاره و گیاه خشک به فروش می‌رسد استفاده کنید چون جایگزین مناسب‌تری برای قند و شکر معمولی است.

در نهایت اینکه الهی کامتان همیشه شیرین و تنتان سالم باشد.

 
منبع: تبیان

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کرج رسا
آخرین اخبار
12
گزارش تصویری؛ خدمت رسانی به مسافران نوروزی در کرج
تپه تاریخی ازبکی نظرآباد
گشایش تپه تاریخی ازبکی نظرآباد بر روی گردشگران
آغاز جشنواره نوروزگاه در کاخ مروارید کرج
آغاز جشنواره نوروزگاه در کاخ مروارید کرج
294 نفر به داوطلبان ثبت نامی انتخابات شوراهای البرز افزوده شد
۲۹۴ نفر به داوطلبان ثبت نامی انتخابات شوراهای البرز افزوده شد
3
شیلا خداداد برای بار دوم مادر شد + عکس
کلاهبرداری کارگزار تایلند از
مسافران
ایرانی
کلاهبرداری کارگزار تایلند از مسافران ایرانی
سعد حریری: سلاح حزب‌الله را نمی‌پذیریم/روابط من با عربستان جای تردید ندارد
سعد حریری: سلاح حزب الله را نمی‌پذیریم
طالقان
طالقان سرزمین مشاهیر و جاذبه های تاریخی با طبیعت بکر و زیبا
شاه عمان
هشدار مسقط به اردن؛ نشست سران عرب ضد ایران نباشد
فوتبال
جوسازی قطری‌ها علیه کی روش و فدراسیون فوتبال ایران
محسن هاشمی: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم
محسن هاشمی: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوم
ویدئوی جنجالی از تمیز کردن شیشه هواپیما توسط خلبان عربستانی
ویدئوی جنجالی از تمیز کردن شیشه هواپیما توسط خلبان عربستانی
کاهش 2.5 درصدی استعمال دخانیات در جهان
کاهش ۲.۵ درصدی استعمال دخانیات در جهان
به گزارش ایسنا، سردار موسی امیری در حاشیه بازدید از ایستگاه پلیس راه رشت - انزلی اظهار کرد: بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به جلو موجب کشته شدن ١٤٥ تن و مجروح شدن ۲۹۵۰ نفر در روزهای گذشته شده است که این آمار زنگ خطر را برای جامعه به صدا درآورده است.

وی ادامه داد: استان گیلان جزو استانهای قرمز کشور در زمینه تصادف موتورسیکلت است، بنابراین روش‌های بازدارنده در این خصوص کافی نیستند و باید آموزش و فرهنگسازی را در پیش گرفت.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا ضمن مهمان‌نواز خواندن مردم گیلان، گفت: با همکاری و تعامل پلیس و سایر دستگاه‌ها، تلفات تصادف در شهرهای استان گیلان در نوروز امسال به صفر رسیده و میزان تصادفات در جاده‌های این استان کاهش یافته است.

امیری با تاکید بر اینکه حجم سفرهای نوروزی در روزهای گذشته از همیشه بیشتر بوده است، خاطرنشان کرد: از شروع تعطیلات تا امروز در استان گیلان شاهد گره ترافیکی خاصی نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه آمارهای اخیر در زمینه تصادفات هشدارآمیز هستند، اظهار کرد: راننده‌ها باید با التزام به قوانین، از تلخ شدن کام خانواده‌ها در نوروز جلوگیری کنند. همچنین با توجه به اینکه در ٢٩ اسفند و اول فروردین تردد بیشتر از حد انتظار بوده است، آرامش و امنیت راه‌ها تنها با مشارکت مردم ممکن خواهد بود.

وی تلاش شبانه روزی مأموران پلیس راهور را عامل برقراری ثبات در راه‌ها دانست و تاکید کرد: با همین مدیریت و همین مجاهدت، نوروز کم‌حادثه‌ای را پشت سر خواهیم گذاشت.

به گزارش سایت پلیس راهور، امیری اظهار کرد: در حال حاضر در بسیاری از راه‌های کوهستانی شمال و شمال غرب کشور شاهد بارش برف هستیم، بنابراین صبر و حوصله در سفر، بسیاری از خطرات را کاهش خواهد داد.
مرگ ١۴۵ نفر بر اثر بی احتیاطی در جاده‌ها طی چند روز گذشته
چگونگی تغییر نام از «پرس» و «پرشیا» به Iran
چگونگی تغییر نام از «پرس» و «پرشیا» به Iran
بیانات راهگشای حضرتعالی مایه دلگرمی خادمان ملت و فعالان اقتصادی شد
بیانات راهگشای حضرتعالی مایه دلگرمی خادمان ملت و فعالان اقتصادی شد
بارش های جدید ازپنجشنبه درالبرز/گردشگران درکناررودخانه هاتوقف نکنند
بارش های جدید از پنجشنبه در البرز/ در کنار رودخانه ها توقف نکنید
ترافیک در محور کرج - چالوس سنگین است
ترافیک در محور کرج – چالوس سنگین است
ثبت 2 موقوفه جدید در ساوجبلاغ
ثبت ۲ موقوفه جدید در ساوجبلاغ
آمریکا دستکم 200 شهروند سوری را به خاک وخون کشید
آمریکا دستکم ۲۰۰ شهروند سوری را به خاک وخون کشید