تارخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر : 209769
چاپ خبر

توصیه های طلایی برای چربی سوزی شکم پهلو و کل بدن

073c82ca8424ec43733d48fbcd8ed116_l

این که چقدر تلاش می کنید و چقدر سخت ورزش می کنید برای چربی سوزی اهمیت دارد. هرچه سخت‌تر کار کنید، کالری بیشتری خواهید سوزاند و این در نهایت بر چگونگی چربی سوزی بیشتر تاثیرگذار است.

به گزارش کرج رسا به نقل از عصرایران، اهداف تناسب اندام و مدیریت وزن شما هرچه که باشند، سوزاندن چربی بیشتر همواره می تواند چیز خوبی باشد. نیازی نیست از حداکثر توان خود استفاده کنید، اما می توانید با برخی تغییرات در تمرینات ورزشی خود بدن را به یک دستگاه چربی سوز موثر و کارآمد تبدیل کنید.

در ادامه پاسخ برخی پرسش های مطرح درباره چربی سوزی بیشتر از طریق ورزش ارائه شده اند.

بهترین ورزش برای چربی سوزی چیست؟

ممکن است کتاب ها یا مقالات مختلفی را مطالعه کرده باشید که بهترین تمرین یا ورزش را برای چربی سوزی معرفی کرده اند، اما حقیقت این است که هر ورزشی که شما را به منطقه صربان قلب هدف هدایت کند می تواند در کالری سوزی و کاهش چربی بیشتر نقش داشته باشد.

بهترین ورزش آن چیزی است که از انجام دادنش لذت می برید. هنگامی که از انجام کاری لذت می برید، انگیزه بیشتری برای تداوم فعالیت ها و افزایش تلاش خود برای تحقق اهدافتان دارید. عامل کلیدی برای این که ورزش به سود شما کار کند، تمرکز بر موارد زیر است:

شدت

این که چقدر تلاش می کنید و چقدر سخت ورزش می کنید برای چربی سوزی اهمیت دارد. هرچه سخت‌تر کار کنید، کالری بیشتری خواهید سوزاند و این در نهایت بر چگونگی چربی سوزی بیشتر تاثیرگذار است. البته این به معنای آن نیست که طی جلسه تمرینات ورزشی تا آخرین ذره انرژی خود را استفاده کنید، بلکه در طول هفته به جای این که هر جلسه را با آهنگ و شدتی ثابت پشت سر بگذارید، باید با شدت های مختلف ورزش کنید. این شرایط در به حداکثر رساندن چربی سوزی نقش دارد. انجام تمرینات اینتروال یک یا دو بار در هفته انتخاب خوبی برای تسریع آهنگ کالری سوزی و افزایش استقامت است.

مدت زمان

این که چه مدت تمرینات ورزشی خود را انجام می دهید نیز برای کالری سوزی اهمیت دارد. هرچه طولانی‌تر ورزش کنید، کالری بیشتری می سوزانید، اما بار دیگر باید توجه داشته باشید، این به معنای آن نیست که هر جلسه تمرینی باید یک ساعت یا بیشتر ادامه داشته باشد. شدت تمرینات اغلب مدت زمان ورزش را مشخص می سازد. به عنوان مثال، اگر تمرینات اینتروال شدت بالا انجام می دهید، مدت زمان جلسه تمرینی کوتاه‌تر خواهد بود، در شرایطی که تمرینات با شدت متوسط این امکان را فراهم می کنند تا برای مدت زمان بیشتری ورزش کنید.

آیا باید در منطقه چربی سوزی ورزش کنم تا بیشتر چربی بسوزانم؟

اگرچه درست است که ورزش کردن با شدتی پایین‌تر (به طور معمول ۶۰ تا ۷۰ درصد از بیشینه ضربان قلب) از چربی بیشتری برای تامین سوخت بدن استفاده می کند، اما لزوما به معنای چربی سوزی بیشتر نیست. اگر قصد دارید چربی خود را کاهش دهید تمرکز بر میزان مصرف کالری کلی اهمیت بیشتری دارد.

دنبال کردن یک برنامه متعادل تمرینات هوازی، تمرینات قدرتی، و یک رژیم غذایی سالم به شما در ایجاد کسری کالری مورد نیاز برای کاهش چربی کمک خواهد کرد.

چگونه با تمرینات هوازی چربی بسوزانیم؟

تمرینات هوازی یکی از بهترین روش ها برای سوزاندن کالری بیشتر در یک جلسه تمرینی است، و اگر هدف شما کاهش چربی است این به یکی از اجزا ضروری تبدیل می شود. این که چه میزان کالری می توانید بسوزانید به عواملی مانند نوع فعالیت، این که چقدر سخت کار می کنید و سطح تناسب اندام شما بستگی دارد.

یک تمرین هوازی خاص وجود ندارد که به شما در سوزاندن چربی بیشتر کمک کند، اما برخی فعالیت ها ضربان قلب را سریع‌تر از موارد دیگر افزایش می دهند. یک روش برای به حداکثر رساندن کالری سوزی انتخاب یکی از موارد زیر است:

تمرین با فشار – تمرینات با فشار، مانند پیاده روی یا ایروبیک، نسبت به تمرینات بی فشار، مانند شنا یا دوچرخه سواری، به طور معمول ضربان قلب را سریع‌تر افزایش می دهند.

ورزش پر فشار: ورزش های پر فشار مانند دویدن، پرش با طناب، نسبت به تمرینات کم فشارتر ضربان قلب را سریع‌تر افزایش می دهند. به عنوان مثال، فردی با وزن ۱۵۰ پوند (۶۸ کیلوگرم) می تواند طی ۳۰ دقیقه پیاده روی با سرعت ۴ مایل در ساعت (۶٫۴ کیلومتر در ساعت) حدود ۱۷۰ کالری بسوزاند، یا با دویدن با سرعت ۵ مایل در ساعت (۸ کیلومتر در ساعت) طی مدت زمانی مشابه ۲۷۲ کالری بسوزاند.

ورزش کل بدن: استفاده از قسمت بالایی و پایینی بدن اغلب ضربان قلب را سریع‌تر افزایش می دهد و به شما اجازه می دهد کالری بیشتری در مدت زمانی کوتاه‌تر بسوزانید.

چگونه می توان با تمرینات قدرتی چربی سوزاند؟

در شرایطی که انجام تمرینات هوازی اغلب کالری بیشتری نسبت به تمرینات قدرتی می سوزاند، کار با وزنه نیز برای چربی سوزی اهمیت ویژه ای دارد. زمان که کار با وزنه در یک برنامه مناسب انجام می شود، عضله سازی انجام خواهد شد، از مقداری چربی به عنوان منبع انرژی طی تمرینات کار با وزنه استفاده می شود و همچنین مقداری چربی پس از پایان کار با وزنه، زمانی که سوخت و ساز افزایش یافته است، سوزانده می شود.

چند روش برای به حداکثر رساندن چربی سوزی

انتخاب حرکات ترکیبی – حرکاتی که بیش از یک گروه عضلانی را درگیر می کنند (به عنوان مثال، اسکات، لانژ، لیفت مرده) به شما در بلند کردن وزن بیشتر و سوزاندن کالری بیشتر کمک می کنند، در شرایطی که بدن به روشی کاربردی تمرین داده می شود.

کار با وزنه های سنگین – اگر تازه کار هستید، باید کار با وزنه های سنگین را با گذشت زمان و پس از آماده شدن بدن انجام دهید. زمانی که بدن آماده کار با وزنه های سنگین‌تر است، انجام تمرینات قدرتی سنگین‌تر بدن را برای ساخت بافت عضله بدون چربی به منظور تحمل بار بیشتر سازگار می کند.

انجام تمرین ایستگاهی – تمرین ایستگاهی روشی خوب برای سوزاندن کالری بیشتر به واسطه ترکیب تمرینات هوازی شدت بالا با تمرینات قدرتی است. شما ضربان قلب خود را با تغییر یک تمرین ورزشی به تمرین دیگر، با استراحت اندک یا بدون استراحت، بالا نگه می دارید، در شرایطی که بر انجام تمرینات هوازی و قدرتی در یک جلسه تمرینی متمرکز هستید.

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز
آخرین اخبار
636469332702867936
حذف دفترچه بیمه رایگان
به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، منابع نظامی روسیه اعلام کردند که بشار اسد با یک فروند جنگنده روسی به همراه دو فروند جنگنده روسی دیگر جهت تضمین امنیت جان وی از پایگاه هوایی حمیمیم در نزدیکی «لاذقیه» به سمت فرودگاه سوچی پرواز کرد.

طبق گفته منابع مذکور، رئیس جمهور سوریه با ولادیمیر پوتین، همتای روسش نشستی چهار ساعته برگزار کرد.

این منابع افزودند، پس از این نشست جنگنده حامل بشار اسد به همراه همان دو جنگنده روسی به پایگاه حمیمیم روسیه بازگشت.
رئیس جمهور سوریه با جنگنده به سوچی رفت
شورای شهر کرج
مخالفت و موافقت ها با فروش اوراق مشارکت قطار شهری کرج در شورا
57596809
موافقت مجلس با یک فوریت طرح «لغو تعطیلی هشتم ربیع‌الاول»
n82738753-72006694
عضو شورا : دوربین جایگزین سرعت گیرهای کرج شود
82738730-72006652
زدودن غبار محرومیت از محله های کم برخوردار کرج/ هرجمعه یک محله
ستاره هایی که به قرعه کشی جام جهانی می روند
ستاره هایی که به قرعه کشی جام جهانی می روند
علاقه‌مندان به چای و قهوه بخوانند/راهکار‌هایی خانگی برای سفید کردن دندان‌ها
راهکار‌هایی خانگی برای سفید کردن دندان ها
والیبال 12
برنامه کامل هفته هشتم لیگ برتر والیبال + جدول رده بندی
تصویر جدیدی از گلکسی A7 2018 منتشر شد ؛ دوربین سلفی دوگانه! + عکس
تصویر جدیدی از گلکسی A7 2018 منتشر شد ؛ دوربین سلفی دوگانه! + عکس
مشخصات گوشی سونی H4133 افشا شد؛ دوربین 21 مگاپیکسلی، 3 گیگ رم + اسکرین شات
مشخصات گوشی سونی H4133 افشا شد؛ دوربین ۲۱ مگاپیکسلی، ۳ گیگ رم + اسکرین شات
فشار باد تایر در عملکرد خودرو چه تاثیری دارد؟
فشار باد تایر در عملکرد ماشین چه تاثیری دارد؟
بوفون خسته و ناامید در برابر یاران مسی / بازی بزرگ در مادرید
بوفون خسته و ناامید در برابر یاران مسی / بازی بزرگ در مادرید
با این 5 ماده پوستتان را سم‌زدایی کنید
با این ۵ ماده پوستتان را سم زدایی کنید
n3545741-6154441
زندگی شترها در بیابان اشتهارد + تصاویر
دیابتی‌ها، این رژیم غذایی را دریابید!
دیابتی ها، این ۸ میوه کم قند را فراموش نکنید!
ویزای کیانوش رستمی و برادرش صادر شد
ویزای کیانوش رستمی و برادرش صادر شد
چگونه دچار شایع‌ترین علت "کار افتادگی" نشویم؟/ چطور خشکی مفاصل نگیریم؟
چگونه دچار شایع‌ترین علت «کار افتادگی» نشویم؟/ چگونه خشکی مفاصل نگیریم؟
جاده چالوس
جاده کرج – چالوس روز جمعه یک طرفه می شود
57596351
قند چاق می‌کند، نه چربی!
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازیفروش ویلا و اجاره ویلااجاره ویلافروش ویلا