تارخ انتشار: جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر : 12912
چاپ خبر
بازدیدها: 450

خیابان های نظرآباد نبرد پرهزینه خودروها و چاله‌ها !

چاله در خیابان

کرج رسا: وضعیت آسفالت های معابر شهری نظرآباد و حتی خیابان های فرعی و کوچه های این شهر به حدی وصله کاری و به صورت نا مناسب مرمت شده که شهروندان نظرآبادی از آن به عنوان آبله مرغان شهری یاد می کنند

به گزارش کرج رسا، یکی از مهمترین ویژگی ‌های یک شهر زیبا، وضعیت آسفالت خیابان ها و معبر شهری آن است که باعث تمایز آن شهر می شود و تاثیر زیادی را بر منظر شهری از نگاه هر رهگذری دارد.

از مهمترین اقدامات و وعده‌های شهرداری ها در هر شهری، موضوع آسفالت خیابان ها و معابر شهری است که البته در سال های اخیر در این شهر به شدت مورد بی توجهی قرار گرفته است.

کنده کاری های بی مورد و بدون هماهنگی، درزگیری نامناسب، تردد خودروهای سنگین و حتی عدم استاندارد قیر و آسفالت دلیل خرابی های یک خیابان است که صدمه آن نیز برای شهروندان خواهد بود.

انتقاد شهروندان از وضعیت آسفالت ها/ آسفالت کوچه ها بدتر از خیابان

شیخی ۱۵سال است که راننده تاکسی درنظراباد است. او که مانند دیگر همکاران خود دلی پردرد از وضعیت آسفالت شهر دارد، می‌گوید: بدترین چیز برای رانندگان همین چاله ها و آسفالت های وصله شده کوچه خیابان هاست که به لطف و هماهنگی مسئولان به تازگی آنها را به وفور و فراوانی می توان دید.

وی ادامه داد: تنها اقدام قابل توجه نصب سرعت گیرها و دست اندازهای کوتاه و بلند از جنس پلاستیک و آسفالت بدون علائم هشدار دهنده  است.

وی افزود: این وضعیت با ناهماهنگی ارگان ها شدت بیشتری به خود گرفته است و چیزی جز نارضایتی برای شهروندان و رانندگان تاکسی ها و آژانس را در پی ندارد.

یکی دیگر از رانندگان نظرابادی که در یک آژانس مسافربری کار می‌کند، با انتقاد از وضعیت موجود محله ها و خیابان های شهر می‌گوید: ظاهرا که کار تخریب و بازسازی بین شرکت مخابرات و آب و برق و گاز به مسابقه پایان ناپذیر تبدیل شده است به طوریکه در یک خیابان و یا کوچه های بزرگ پر رفت و آمد کنده کاری های این انشعاب ها نمایان است.

وی ادامه داد: نصب انواع گل میخ ها و شبرنگها در گوشه و کنار شهر، آسفالت ‌های وصله شده شهر را بدتر می کند که با شکسته شدن و کنده شدن آنها علاوه بر خرابی آسفالت، موجب خسارت و ضررو زیان از نوع مالی و جانی می‌شود.

وی افزود: بارها دیده ام که موتور سواری به دلیل همین گل میخ ها و یا چاله ها و بلندی های نامتعارف سطح خیابان ها زمین خورده و یا تصادف کرده است.

وی با بیان اینکه سطح خیابان ها محل کسب و کار رانندگان است و از این راه امرار معاش می کنند، اظهار داشت: شهرداری اگر به همان نسبت که در برخورد با مردم و کسب عوارض با سرعت و جدیت عمل می‌کند، در انجام فعالیت ‌های عمرانی نیز کوشا بود، وضعیت خیابان های این شهر بدین گونه نبود.

وی تصریح کرد: اینکه هر ماه بخواهیم خرج تعمیر جلوبندی ماشین کنیم و یا فنرها را تعویض کنیم چیزی برای خرج و مخارج زندگی برایمان نمی ماند.

آسفالت خوب، نیازی که فقط احساس شد!

زمانی که نخستین خودرو توسط ناصر الدین شاه قاجار وارد ایران شد، نیاز به وجود خیابان هایی با سطوح صاف و هموار نیز احساس شد. ماشین ها هرازگاهی با صدای قار و قور خود به آرامی روی سنگفرش خیابان حرکت می‌کردند و با تلق تلوق خاصی بالا و پایین می‌رفتند. کم کم تعداد خودروها در سطح شهر ها زیاد شد و کمی بعد خیابان شهر در میان انبوهی از انواع و اقسام اتومبیل های مدل بالا و پایین که با سرعت از بین یکدیگر عبور می‌کردند گم شد، همچنانکه در این هیاهو آدم‌ها نیز به فراموشی سپرده شدند. آدم‌هایی که قرار بود شهری بشوند و از شهری شدن لذت ببرند./

منبع: نظر یک

 

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز
آخرین اخبار
وزش باد شدید و گردوخاک برای 2 روز آینده البرز
وزش باد شدید و گرد و خاک برای ۲ روز آینده البرز
درخواست مهران مدیری از دولت جدید برای تحقق وعده‌ها
درخواست مهران مدیری از دولت جدید برای تحقق وعده ها
پلمپ یک باشگاه ورزشی در کرج
پلمب یک باشگاه ورزشی در کرج
مخالفت وزیر کشور با استعفای استاندار کرمان
مخالفت وزیر کشور با استعفای استاندار کرمان
شیوه نامه نقل و انتقال فرهنگیان در البرز ابلاغ شد
شیوه نامه نقل و انتقال فرهنگیان در البرز ابلاغ شد
اولین ربات پلیس جهان در دبی به خیابان ها آمد
اولین ربات پلیس جهان در دبی به خیابان ها آمد
انهدام باند قاچاقچیان مواد مخدر در فردیس
انهدام باند قاچاقچیان مواد مخدر در فردیس
شطرنج باز البرزی قهرمان مسابقات شطرنج پیشکسوتان ایران
شطرنج باز البرزی قهرمان مسابقات شطرنج پیشکسوتان ایران
زمان روزه داری
اینفوگرافیک؛ تفاوت مدت زمان روزه داری در ایران و جهان
مقام ارشد چین اعدام شد
مقام ارشد چین اعدام شد
کشف 2 هزارلیتر سوخت قاچاق در ساوجبلاغ
کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوجبلاغ
ستاره موناکو به منچسترسیتی پیوست
ستاره موناکو به منچسترسیتی پیوست
سهم 40 درصدی مهریه از زندانیان دیه
سهم ۴۰ درصدی مهریه از زندانیان دیه
به گزارش ایسنا، مصوبه هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری که به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شد، با ایجاد حواشی مختلفی توسط برخی همراه بود. ایراد وارده مربوط به بند ۲ این مصوبه مبنی بر "مسئولیت تطابق تولید، توزیع و عرضه بنزین با استاندارد ملی به شماره ۴۹۰۴ به عهده وزارت نفت" بود، نکته‌ای که نه تنها به عنوان ضعف تلقی نمی‌شود بلکه تصمیمی اصلاحی توسط دولت بود تا مشکل ایجاد شده در سال ۱۳۸۴ توسط دولت نهم را برطرف سازد.

ایرادگیرندگان در خصوص بند ۲ مصوبه هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ معتقد بودند که سازمان ملی استاندارد از بند ۲ مصوبه مذکور حذف شده و این موضوع را به عنوان نقطه ضعف تلقی کردند.

این در حالی است که در بند سوم مصوبه مورد اشاره "نظارت بر حسن اجرای این تصویب‌نامه به عهده سازمان ملی استاندارد ایران و تعیین اولویت‌های توزیع بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است."

اتفاق ناخوشایندی که در دولت نهم و در سال ۱۳۸۴ صورت پذیرفته این بود که به موجب تفاهمنامه‌ای (مابین معاونان وقت وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد) مسئولیت تطابق تولید، توزیع و عرضه بنزین و نظارت بر حسن اجرای آن به مرجع واردکننده که وزارت نفت بود، واگذار شد.

قطعا تجمیع مسئولیت تطابق تولید و توزیع و عرضه بنزین با استاندارد ملی و نیز نظارت بر حسن اجرای این مساله در یک نهاد مشکل‌آفرین بوده و با توجه به اینکه اگر به یک نهاد هم مسئولیت اجرا و هم مسئولیت نظارت داده شود امکان پاسخگویی وجود ندارد و ممکن است تخلفاتی نیز صورت گیرد بنابراین هیات وزیران در اردیبهشت ماه سال جاری تصمیم گرفت تا مصوبه جدیدی را ابلاغ کند که موجب اصلاح تصمیم اتخاذ شده در دولت نهم است.

جهانبخش سنجابی ـ معاون کیفیت و ارزیابی سازمان ملی استاندارد ایران ـ در گفت‌وگو با ایسنا و در ارتباط با مصوبه هیات وزیران در جلسه ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری با اشاره به اینکه استاندارد ملی برای بنزین و گازوئیل وجود دارد و به موجب مصوبه شورای عالی استاندارد، استاندارد ۴۹۰۴ مشمول استاندارد اجباری در کشور بود، اظهار کرد: با این مفهوم که ارائه بنزین در کشور مغایر استاندارد ملی، ممنوعیت داشته و فارغ از اینکه چند محصولی است باید فصل ممیزی بین مسئولیت و نظارت را با یکدیگر تعریف کنیم.

وی ادامه داد: ارائه‌دهنده یک محصول اعم از اینکه کالا یا خدمت باشد قطعا در مواجهه با موضوعات استاندارد یا کیفیت پاسخگوست یعنی مرجع پاسخگویی در قبال رعایت استاندارد یا کیفیت محصول با تولیدکننده محصول یا عرضه‌کننده آن است.

معاون کیفیت و ارزیابی سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه در کشورهای مختلف نهادهای متفاوتی برای نظارت بر این مسئولیت تعریف شده‌اند، خاطرنشان کرد: در کشور ما هر محصولی که مشمول استاندارد اجباری شود نظارت بر آن بر عهده سازمان ملی استاندارد است. بر همین اساس مفهوم این است که اگر پالایشگاه‌ها در واقع نسبت به تولید بنزین مبادرت می‌کردند و در صورتی که وزارت نفت نسبت به واردات بنزین اقدام می‌کرد باید رعایت استاندارد ملی را انجام می‌داد.

وی ادامه داد: علیرغم تسریع قانونی در این زمینه و مجزا بودن مصونیت و نظارت در این خصوص به موجب تفاهمنامه‌ای که در دولت نهم مدنظر قرار گرفت صورت جلسه‌ای تنظیم شد که در واقع مسئولیت نظارت بر رعایت استانداردهای بنزین را نیز به مرجع واردکننده و ناظر بر تولید محصول واگذار می‌کرد.

سنجابی با بیان اینکه به عبارت دیگر مسئولیت و نظارت در یک نهاد یا واحد تجمیع می‌شد، گفت: طبیعی است که اگر واحدی مسئولیت داشته باشد باید در قبال ناظر پاسخگو بوده و جمع جبری مسئولیت و نظارت در یک شخص یا نهاد یا واحد امکان‌پذیر نیست در صورتیکه متاسفانه در دولت نهم استراتژی اتخاذ شده مدنظر قرار گرفت و با توجیهاتی که مسئولان در آن زمان داشتند تا پایان دولت دهم این موضوع ادامه داشت.

معاون کیفیت و ارزیابی سازمان ملی استاندارد ایران در مورد عملکرد دولت یازدهم در قبال این تفاهمنامه و تصمیم اتخاذ شده که مسئولیت نظارت در خصوص تولید و عرضه بنزین را در اختیار یک نهاد قرار می‌داد، تصریح کرد: با استقرار دولت یازدهم یکی از اتفاقات مثبت این بود که سازمان ملی استاندارد به دلیل تکلیف قانونی در حوزه نظارت نسبت به صورتجلسه مربوطه در دولت نهم اقدام کرد و وظیفه نظارتی‌اش را بازپس گرفت تا مسئولیت و پاسخگویی در این زمینه در وزارت نفت متمرکز شود و این وزارتخانه نسبت به نهادی دیگر پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به مشکلاتی که در حوزه تولید بنزین برابر استاندارد ملی وجود داشت دولت برنامه اجرایی را تصویب کرد که به موجب آن وزارت نفت مکلف شد تا پایان سال ۱۳۹۷ در کل کشور بنزین با استاندارد ملی توزیع کند و این اقدام بر عهده وزارتخانه مربوطه نهاده شده است.

سنجابی با اشاره به اینکه اگر سازمان ملی استاندارد نمونه‌گیری و نظارت را در این راستا انجام دهد اگر مغایرتی وجود داشته باشد باید وزارت نفت نسبت به آن پاسخ دهد، بیان کرد: مصوبه مربوطه توسط هیات وزیران در اردیبهشت ماه سال جاری یکی از کارشناسی‌ترین تصمیمات و منطبق بر قانون بوده است که اشتباه صورت گرفته در دولت نهم و دهم را اصلاح می‌کند.

معاون کیفیت و ارزیابی سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه تصمیم اتخاذ شده در دولت نهم عوارض خود را طی سالیان گذشته نشان داد، گفت: ما در کشور طی این سال‌ها و پس از تصمیم اتخاذ شده توسط دولت نهم در سال ۱۳۸۴ مواجه شدیم با تولید بنزین‌های پتروشیمی و بنزین‌هایی که مواد آلاینده آن چندین برابر میزان مجاز استاندارد ملی بود که در واقع حوادث زیست محیطی و آلایندگی را به دلیل آلوده بودن بنزین‌ها در سطح شهرها ایجاد کرد.

وی ادامه داد: طی آن سالها دیدیم که تعداد روزهای هوای سالم از دو رقم بالاتر نمی‌رفت و با مصوبه اخیر هیات وزیران وظیفه وزارت نفت کاملا احصاء شده و باید در این رابطه مسئولیت خود را بپذیرد.

سنجابی با بیان اینکه در این مصوبه برای سازمان ملی استاندارد نیز وظایف مربوطه تعریف شده است، گفت: برای سازمان ملی استاندارد نیز وظیفه نظارتی تعیین شده و وزارت نفت را نسبت به این سازمان و نیز کلان حاکمیت پاسخگو می‌کند.
اصلاح تصمیم نادرست «بنزینی» دولت احمدی نژاد/ تفاهم نامه سازمان استاندارد و وزارت نفت ابطال شد
یک نظامی آمریکایی در سوریه کشته شد
یک نظامی آمریکایی در سوریه کشته شد
سرنگونی پهپاد "اسرائیلی" در سوریه
سرنگونی پهپاد اسرائیلی در سوریه
سهمیه نفت سفید البرز اعلام شد
سهمیه نفت سفید البرز اعلام شد
فعالیت های ویژه انتقال خون البرز در ماه مبارک رمضان
فعالیت های ویژه انتقال خون البرز در ماه مبارک رمضان
مدیر لخویا: باید مراقب پرسپولیس در بازی برگشت باشیم
مدیر لخویا: باید مراقب پرسپولیس در بازی برگشت باشیم
پشه
از ضد پشه طبیعی استفاده کنید!