تارخ انتشار: یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر : 38814
چاپ خبر

دستورالعمل نظارت بر فروشندگان خودرو تدوین شد

خودرو 1

کرج رسا: در دستورالعمل جدید تدوین شده، تمام عرضه‌ کنندگان خودروهای داخلی و خارجی موظف به تشدید اقدامات نظارتی بر روند فعالیت نمایندگی‌ های فروش محصولات خود شده‌ اند.

 به گزارش کرج رسا، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان خودرو، دستورالعمل مربوط به نحوه نظارت بر فعالیت نمایندگی‌های فروش خودروهای داخلی و خارجی را تدوین کرده است.

طبق این ضوابط، تمام عرضه‌کنندکنندگان خودرو باید گردش فرایند فروش را تدوین و به نمایندگی‌های خود ابلاغ کنند ضمن آنکه عرضه‌کننده موظف است سیستم نظارت بر عملکرد نمایندگی‌های مجاز را تدوین و در بازه‌های زمانی مشخص اجرا کند.

علاوه بر آن عرضه‌کننده خودرو موظف است دستورالعمل اعطا و لغو مجوز و همچنین نظام تشویق و تنبیه نمایندگی‌های مجاز را تهیه و اجرا کند. عرضه‌کننده باید نظام آموزشی پرسنل نمایندگی‌های مجاز خود را در چارچوب دستورالعمل آموزشی شامل استانداردهای شغلی تدوین و اجرا کند.

براساس این ضوابط تمام عرضه‌کنندگان خودرو باید دستورالعملی را برای حمل مناسب خودرو از محل عرضه‌کننده تا نمایندگی مجاز تدوین و بر حسن اجرای آن نظارت کنند به‌گونه‌ای که در صورتی که در زمان حمل، خودرو دچار صدمه شود مسوولیت جبران خسارت مشتری بر عهده عرضه‌کننده خواهد بود.

همچنین عرضه‌کننده خودرو موظف است فرآیند بازرسی و سرویس قبل از تحویل خودرو را تدوین و به نمایندگی‌های مجاز ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کند ضمن‌ آنکه باید با انجام نظرسنجی از مصرف‌کنندگان، از کیفیت فرآیند فروش اطمینان حاصل شود.

تمام عرضه‌کنندگان خودرو باید نظام رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان را مستقر و اجرایی کنند به‌گونه‌ای که در فرایند آن مدت زمان تعیین تکلیف نهایی شکایت مشتریان از ۲۰ روز بیشتر طول نکشد.

عرضه‌کننده خودرو موظف است کتابچه راهنمای استفاده از خودرو، اوراق ضمانت‌نامه خودرو و مشخصات خودرو به همراه زمان‌های مراجعه خودرو بابت سرویس‌های دوره‌ای را به زبان فارسی و همچنین سند فروش، نام و نشانی نمایندگی‌های مجاز در سراسر کشور و لیست تجهیزات و متعلقات اضافی در خودرو را در زمان تحویل خودرو به مصرف‌کننده تحویل دهد.

این دستورالعمل ذیل اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو تدوین شده که به زودی به تصویب نهایی وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده و به تمام خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ خواهد شد.

 

 

 

 

خبرگزاری دانشجویان ایران

 

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز
آخرین اخبار
فرود اضطراری هواپیمای آتا در فرودگاه اهواز/ مسافران سالم هستند
فرود اضطراری هواپیمای آتا در فرودگاه اهواز/ مسافران سالم هستند
عملیات احداث باغ موزه دفاع مقدس استان البرز آغاز شد
عملیات احداث باغ موزه دفاع مقدس استان البرز آغاز شد
اقامه اولين نماز جمعه رسمي جمهوري اسلامي ايران در تهران به امامت آيت ‏اللَّه طالقاني (1358 ش)
اقامه اولین نماز جمعه رسمی پس از انقلاب به امامت آیت ‏اللَّه طالقانی
1
اماکن ممنوعه جهان + عکس تصاویر
6
نوشیدنی قاتل سرطان و چربی سوز + دستورالعمل
لغو کنسرت موسیقی فریدون آسرایی در کرج خبر ساز شد
لغو کنسرت موسیقی فریدون آسرایی در کرج خبر ساز شد
0
دومین مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی البرز در فردیس راه‌اندازی می‌شود
به گزارش ایسنا، دو تیم منچستریونایتد و بارسلونا در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی آبی اناری ها به پایان رسید. بارسلونا توانست با یک گل پیروز این بازی حساس باشد و به روند پیروزی‌های پیاپی شیاطین سرخ پایان دهد.
شاگردان مورینیو پیش از این در دیدار برابر منچسترسیتی و رئال مادرید توانسته بودند که بازی را به سود خود به پایان برسانند اما در دیدار برابر بارسلونا تن به شکست دادند.
تک گل بارسلونا را در این دیدار دوستانه نیمار در دقیقه 31 به ثمر رساند. این بازیکن برزیلی در بازیهای دوستانه بارسلونا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است این درحالی است که خبرهای زیادی درباره جدایی او به گوش می رسد و چه بسا راهی پاری سن ژرمن شود.
پیروزی بارسلونا برابر یونایتد با گل نیمار
رجب طیب اردوغان
اردوغان: اسرائیل هویت اسلامی قدس را نشاه رفته است
0
شرایط تعیین تکلیف وجوه سپرده‌گذاران الزهرا
0
عرضه سه سیم‌کارت‌ جدید اپراتور مجازی تا چند روز دیگر
EMRG
ساخت مسلسل الکترومغناطیسی با سرعت شلیک ۳۵۰ کیلومتر در ساعت
پیشنهاد گرانی ۱۰درصدی آب و برق در راه است/آزادسازی قیمت تا ۱۴۰۰
پیشنهاد گرانی ۱۰ درصدی آب و برق در راه است/ آزادسازی قیمت تا ۱۴۰۰
گوشت الاغ
۸ کشوری که مردمش «گوشت الاغ» می‌خورند + نقشه و نمودار
اظهارنظر سرمربی مکابی رژیم صهیونیستی درباره غیبت لژیونرهای ایرانی
اظهارنظر سرمربی مکابی رژیم صهیونیستی درباره غیبت لژیونرهای ایرانی
تغییر ساعات اداری دستگاه‌های اجرایی استان البرز
امروز کلیه دستگاه‌ های اجرایی استان البرز تعطیل است
هماهنگی‌های داعش در حمله به مجلس از طریق تلگرام
هماهنگی‌های داعش در حمله به مجلس از طریق تلگرام
معاون احمدی نژاد با تامین وثیقه آزاد شد
معاون احمدی نژاد با تامین وثیقه آزاد شد
منزل بنیتا کوچولو پس از کشف جسدش +عکس
منزل بنیتا کوچولو پس از کشف جسدش +عکس
به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، شهروندان و کارشناسان آلمانی این روزها یک دغدغه جدید ذهنی دارند؛ اینکه داعش چگونه توانسته است یک دختر نوجوان 16 ساله به نام لیندا را جذب کند. دختری که در موصل دستگیر شده است، و از عضویت در داعش ابراز ندامت و پشیمانی می‌کند.

عناصر داعش در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی خود را محافظانی گشاده‌رو معرفی می‌کنند. آن‌ها برای جذب دختران جوان تبلیغات خاص خود را دارند.

به گفته سوزانه شروتر، کارشناس مردم‌شناسی دانشگاه فرانکفورت داعش برای جذب دختران جوان چهره‌ای رومانتیک از خود عرضه می‌کند.

در وبلاگ‌هایی که توسط جنگجویان داعش اداره می‌شوند، حکایت‌های بسیاری از زندگی دخترانی که به «دولت اسلامی» پیوسته‌اند و از فداکاری‌ها و جانفشانی‌های قهرمانانه آنان منتشر می‌شود.

سوزانه شروتر در این باره می‌گوید: «موفق‌ترین نمونه‌ها ویدیوهایی هستند که در آن‌ها جنگجویان داعش با بچه‌گربه‌‌ها تصویر شده‌اند».

در واقع داعش در این تبلیغات، صرفا چهره‌ای قدرتمند و شجاع از خود به تصویر نمی‌کشد، بلکه به موازات آن تصویری از پشتیبانی پرمهر اعضای خود را به نمایش می‌گذارد. از این رو هیچ بعید نیست که داعش با همین تبلیغات این دختر آلمانی را شکار کرده باشد.

به باور این کارشناس، داعش یک بخش بسیار فعال و موفق برای شبکه‌های اجتماعی دارد.

موفقیت داعش در شبکه‌های اجتماعی تنها به حضور آن‌ها در فیسبوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام و اسنپ‌چت محدود نمی‌شود، بلکه آن‌ها می‌دانند چگونه کاربران مورد نظر خود را خطاب قرار دهند.

داعش در شبکه‌های اجتماعی به بحث‌هایی پیرامون «مفهوم زندگی» نیز دامن می‌زند.

اشتفان هومر، جامعه‌شناسی که در حوزه تروریسم و افراط‌گرایی در اینترنت تحقیق و پژوهش می‌کند، می‌گوید: داعش با طرح مباحثی پیرامون مفهوم زندگی، توجه جوانان را به اسلام جلب می‌کند. در واقع جوانان با این امید که شاید برای این پرسش در اسلام پاسخی بیابند، به آن کشش پیدا می‌کنند.

در همان آغاز فعالیت‌های داعش، یعنی در همان ایامی که هنوز تحقیقات کافی پیرامون فعالیت‌های داعش در اینترنت صورت نگرفته بود، اشتفان هومر و همکارانش متوجه شدند که داعش تبلیغات اینترنتی خود را چنان سامان داده است که جستجوی مفاهیمی همچون «جهاد» یا «شریعت» خیلی سریع به سایت‌هایی پیوند می‌خورد که توسط داعش اداره می‌شوند.

هومر می‌گوید هدف، جذب نیروهایی بود که تصادفا چنین واژه‌هایی را جستجو می‌کردند.

این جامعه‌شناس می‌گوید داعش از این طریق خیلی سریع متوجه چنین افرادی می‌شد و می‌توانست آن‌ها را به طور هدفمند با تبلیغات اسلامی تغذیه کند.

اشتفان هومر می‌گوید: «افرادی که مایل بودند در چنین مواردی بیشتر بدانند، به تالارهای گفت‌وگوی آنلاین منتقل می‌شدند. در آنجا امکان تماس مستقیم برای نخستین بار با این افراد حاصل می‌شد».

هومر بر این باور است که داعش بر مبنای یک اصل کلاسیک روانشناسی افراد را جذب می‌کرده است.

به باور او، تفاوتی نمی‌کند که موضوع بر سر یک فروشگاه باشد، یا یک مسجد و یا یک تالار گفت‌وگوی آنلاین. هرگاه از کسی پرسیده شود که آیا به کمک احتیاج دارد، یا در جستجوی چیزی است یا مایل به دانستن موضوعی، گرایش به دانستن یا داشتن در این فرد تقویت می‌شود. همین گرایش می‌تواند زمینه‌های جذب چنین افرادی را فراهم آورد.
روش های جذب دختران توسط داعش
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتقالب وردپرسسئوسرویس و تعمیر کولر گازی