تارخ انتشار: چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
کد خبر : 4004
چاپ خبر
بازدیدها: 233

رژیمی شادی‌ آور داشته باشیم

رژیم لاغری

کرج رسا: دلایل زیادی برای خندیدن و راه‌ های زیادی برای بشاش بودن وجود دارد. اگرچه هجوم استرس‌ های روزانه سعی دارد بر این احساس غلبه کرده و ما را به فردی خشن و ناامید تبدیل کند.

به گزارش کرج رسا، در میان این عوامل محیطی که همگی بر خلق و خوی ما تأثیر می‌گذارند، تغذیه نیز عاملی مهم است. شاید برای شما هم جالب باشد که بتوانید با تغییراتی در رفتارهای روزانه برخی از این عوامل استرس را کنترل کنید. آنچه شما می‌خورید می‌تواند بر احساس شما نسبت به زندگی و موقعیتتان تأثیرگذار باشد. اما چگونه؟

بیشتر مواد غذایی با تأثیر بر سطح انتقال‌دهنده‌های عصبی این تأثیر را بر خلق و خوی ما می‌گذارند. یکی از انتقال‌دهنده‌های عصبی که در ایجاد حس شادی و انرژی اهمیت دارد، سروتونین است. غذاهایی وجود دارند که هضم و جذب و متابولیسم آن‌ها در نهایت به افزایش سطح سروتونین در بدن منجر می‌شود و از این رو مصرف آن‌ها در رژیم غذایی می‌تواند باعث تغییرات خلق و خو گردد.

سلنیوم و چربی‌های امگا ۳ نیز از ترکیباتی هستند که مصرف آن‌ها در رژیم غذایی می‌تواند باعث تغییر احساسات به سمت شادی گردد. در اینجا به برخی از مواد غذایی اشاره می‌کنیم:

۱. هیدراته باشید

نوشیدن یک لیوان آب هنگام بیدار شدن از خواب با شست و شوی مواد سمی تجمع یافته در دستگاه گوارش در طی یک شب، باعث احساس سرزندگی صبحگاهی خواهد شد. سعی کنید در فواصل متعدد حتی بدون احساس تشنگی آب بنوشید. بدن ما بعد از تلاش برای جبران تشنگی به مغز دستور تشنگی می‌دهد و ما به فکر نوشیدن آب می‌افتیم. از این رو نوشیدن آب به طور مرتب مانع خستگی زودرس بدن خواهد شد.

۲. مصرف میوه در صبحانه

سعی کنید همراه صبحانه یک میوه نیز مصرف کنید. مقادیر بالای فیبر، آب و آنتی‌اکسیدان‌ها در میوه‌ها و نیز بافت اسفنجی و سفت میوه‌ها، آن‌ها را به مواد غذایی شادی‌آور برای مغز تبدیل می‌کند.

۳. مغزهای روغنی

آجیل و مغزها حاوی مقادیر بالایی از سروتونین هستند. البته از آنجایی که مقدار زیاد از هر چیزی بد است، دریافت مقادیر بالا سروتونین نیز می‌تواند سمی باشد. از این رو برای بهبود خلق و خو بهتر است روزی یک مرتبه از مغزها استفاده شود و به مقدار حداکثر نصف لیوان.

۴. گردو بخورید

گردو نیز منبع بسیار خوب سروتونین است. گردو همچنین حاوی چربی‌های امگا ۳ است که به پیشگیری از افسردگی و ایجاد حس شادی کمک می‌کند. وجود پروتئین و ویتامین‌ها B، روی، فسفر، منیزیم، آهن و کلسیم در گردو نیز از دلایل دیگری است که این ماده غذایی را به ماده‌ای شادی‌آور تبدیل کرده است.

۵. سالاد گوجه‌فرنگی بخورید

گوجه‌فرنگی یک سبزی حاوی سروتونین است. به علاوه آنکه مقادیر بالایی از ویتامین C را نیز دارا می‌باشد. مصرف روزانه گوجه‌فرنگی در سالاد دلخواهتان می‌تواند باعث بهبود احساس و خلق و خو در شما گردد. به علاوه آنکه مقادیر بالای ویتامین C در آن، باعث افزایش جذب آهن غذا و درمان کم خونی می‌گردد. لازم است بدانید که کم خونی بیماری است که اگرچه درمان ساده‌ای دارد، ولی تأثیراتی بسیار مهم و متفاوت بر کل بدن می‌گذارد.

۶. سالاد و سبزی‌های برگ سبز

کم خونی می‌تواند باعث افسردگی شود. اما خیلی وقت‌ها این کم خونی ناشی از اسیدفولیک است و در این شرایط هرچه قدر هم مکمل آهن یا غذاهای حاوی آهن مصرف کنیم این کم خونی درمان نمی‌شود. اسیدفولیک ویتامینی از گروه ویتامین‌های B است. مطالعات زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند کمبود اسیدفولیک منجر به افسردگی می‌شود.

سبزی‌های برگ سبز منبع غنی از اسیدفولیک هستند. به همین دلیل اگر می‌خواهید چهره‌ای خندان و شاداب داشته باشید، هر روز مصرف سالاد و سبزی و مخصوصاً اسفناج، کلم بروکلی، نخودفرنگی و عدس را در برنامه غذایی خود داشته باشید.
گردو نیز منبع بسیار خوب سروتونین است. گردو همچنین حاوی چربی‌های امگا ۳ است که به پیشگیری از افسردگی و ایجاد حس شادی کمک می‌کند

۷. از خوردن اسفناج لذت ببرید

از خوردن اسفناج لذت ببرید. این سبزی منبع بسیار غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست. آنتی‌اکسیدان‌ها با از بین بردن رادیکال‌های آزاد از هجوم آن‌ها به بافت‌ها و تخریب آن‌ها و عوارض این آسیب که یکی از آن‌ها می‌تواند احساس غم و افسردگی باشد جلوگیری می‌کند.

۸. ماهی تن

مقادیر بالا امگا ۳ در ماهی تن، آن را به ماده غذایی مناسب در بهبود خلق و خو تبدیل کرده است. بهتر است حداقل ۲ وعده در هفته از این ماهی استفاده کنیم.

۹. ویتامین D

مواد غذایی غنی از ویتامین D که باعث افزایش سطح سروتونین در بدن می‌شوند، به خندیدن ما کمک می‌کند. ماهی قزل‌آلا، ساردین، ماهی تن، تخم‌مرغ و قارچ‌های خوراکی مواد غذایی غنی از ویتامین D هستند که مصرف روزانه آن‌ها می‌تواند بر خلق و خو تأثیرگذار باشد.

۱۰. شیر

شیر نیز نوشیدنی است که وجود آن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند در ایجاد احساس آرامش مناسب باشد.

۱۱- شکلات

شکلات نیز به عنوان یک ماده غذایی شادی‌آور در نظر گرفته می‌شود ولی یادآوری این نکته ضروری است که تمام فواید شکلات با مصرف شکلات تلخ و البته کم چرب و آن هم به میزان متعادل به دست می‌آید.

 

 

منبع: تبیان

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز
آخرین اخبار
رضا رشیدپور تهدید به قتل شد
رضا رشیدپور تهدید به قتل شد
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سازمان خصوصی سازی؛ برای دریافت سود سهام عدالت سالانه توسط مشمولین سهام عدالت، ثبت یک شماره شبا بانکی مربوط به حساب معتبر و غیرمسدود به نام فرد مشمول، در یکی از بانک های عامل کشور و اخذ اعلام تایید نهایی آن از طریق سامانه سهام عدالت، ضروری است.

بر اساس این گزارش؛ مشمولان سهام عدالت که تاکنون موفق به ثبت شبا بانکی خود در سامانه مزبور نشده اند، لازم است از فرصت استفاده نموده و حتما یک شماره شبا بانکی معتبر به نام خود را از طرق مختلف از بانک دریافت و در سامانه ثبت کنند و از تایید نهایی آن، از طریق همین سامانه هم اطمینان حاصل نمایند.

گفتنی است هر یک از مشمولان فقط باید یک شماره شبا خود را در سامانه وارد کند و در هنگام کار با سامانه، شماره شبای شخص دیگری مثل والدین یا فامیل و دوستان را به جای شبای خود ثبت نکند؛ همچنین مشمولان باید پیش از ثبت شماره شبا بانکی خود در سامانه، از مسدود یا راکد نبودن حساب بانکی شان از طریق بانک اطمینان حاصل فرمایید.

به علاوه این که مشمولین باید شماره شبا حسابهای بانکی مشترک را در سامانه ثبت ننمایید و حتما شبا بانکی شان متعلق به حسابی باشد که فقط صاحب آن حساب خودشان هستند.
چند نکته درباره شماره شبا برای دریافت سود سهام عدالت
افطاری
اینفوگرافیک/ آداب تغذیه صحیح در ماه رمضان
سایت سینمای پرشین مهرشهر
فیلم های در حال اکران سینما پرشین مهرشهر
برنزه کردن جرم شد
برنزه کردن جرم شد
سینما ساویز
فیلم های در حال اکران سینما ساویز کرج + رزرو اینترنتی
خروج تومور از دهان نوزاد کرجی و نجات از خفگی
خروج تومور از دهان نوزاد کرجی و نجات از خفگی
تجدیدنظر آمریکا در مجوزهای فروش هواپیما به ایران/گفتیم فشار تحریم‌ها را بیشتر کنند
تجدیدنظر آمریکا در مجوزهای فروش هواپیما به ایران
رونمایی از آخرین مدل گوشی تلفن همراه تولید داخل
رونمایی از آخرین مدل گوشی تلفن همراه تولید داخل
آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو در کشور/کاهش آمار مبتلایان
آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو در کشور/ کاهش آمار مبتلایان
اوقات شرعی رمضان 96 کرج
اوقات شرعی در ماه رمضان به افق کرج
قابلیت‌های به‌روزرسانی جدید تلگرام
نحوه ارسال پیام‌ ویدیویی آنلاین
قابلیت های جدید تلگرام؛ نحوه ارسال پیام‌ ویدیویی آنلاین
تفاوت ویژه‌برنامه افطار شبکه نسیم با «ماه عسل» چیست؟
تفاوت ویژه برنامه افطار شبکه نسیم با «ماه عسل» چیست؟
2030 unesco
آنچه در سند ۲۰۳۰ آمده است
روبات بی‌سیم که با استفاده از باله شنا می‌کند
روبات بی سیم که با استفاده از باله شنا می‌کند
مراقب "سردرد بستنی" باشید!
مراقب «سردرد بستنی» باشید!
بلعیدن حشرات توسط خبرنگار در پخش زنده!+ویدئو
بلعیدن حشرات توسط خبرنگار در پخش زنده! + ویدئو
حسین علیزاده برنده جایزه موسیقی جهانی آسیا شد
حسین علیزاده برنده جایزه موسیقی جهانی آسیا شد
ترکیب خودروی خانوادگی با پهپاد!
ترکیب خودروی خانوادگی با پهپاد!
غرق شدن کلاردشت
جان باختن زن جوان در رودخانه