تارخ انتشار: یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر : 46649
چاپ خبر
بازدیدها: 2,216

سرقت زانتیا و ماکسیما در ۲ دقیقه

Nissan-MAXIMA-ParsKhodro-Co-[davary_com]-05

سرقت ۶۵ خودرو در ۴ استان، رکورد باندی ۲۰ نفره بود که در مدت ۶‌ ماه فعالیت، اقدام به دزدیدن خودروهای مدل بالا می‌‌کردند و آنها را با روش سند-نمره به فروش می‌رساندند.

به گزارش کرج رسا، اعضای این باند در استان‌های تهران، خوزستان، لرستان و مرکزی فعالیت می‌کردند و بیشتر خودروهای مسروقه را در نمایشگاه اتومبیل برادر یکی از اعضای باند در خرم‌آباد به فروش می‌رساندند. تحقیقات پلیس آگاهی تهران برای دستگیری متهمان زمانی شروع شد که کارآگاهان هنگام کنترل مجرمان سابقه‌دار متوجه شدند که چند دزد حرفه‌ای خودرو پس از آزادی از زندان فعالیت‌های مجرمانه خود را از سر گرفته‌اند. همزمان گزارش‌هایی درخصوص سرقت خودروهای سواری مدل‌بالا ازجمله ماکسیما، زانتیا و پژو ۴۰۵در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان‌ می‌داد این سرقت‌ها از سوی مجرمانی کاملا حرفه‌ ای صورت می‌گیرند.

تحقیقات پلیس حاکی از آن بود، مجرمان سابقه‌داری که به تازگی از زندان آزاد شده بودند، با تشکیل باندی جدید دست به سرقت خودروهای سواری می‌زدند و آنها را با روش‌ سند- نمره به فروش می‌رساندند. با این اطلاعات بررسی‌های تخصصی برای شناسایی تمامی اعضای این باند ادامه یافت و کارآگاهان در ادامه توانستند ۲۰عضو این باند کاملا حرفه‌ای را در تهران و شهرهای دیگر شناسایی و آنها را یکی بعد از دیگری دستگیر کنند. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با دستگیری متهمان، آنها در بازجویی‌های اولیه به سرقت ۶۵خودروی سواری اعتراف کردند و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

سرقت‌های سریالی با یک سیم

سعید یکی از اعضای اصلی این گروه سرقت است. او در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری از جزئیات سرقت‌هایشان می‌گوید:

روشتان برای سرقت خودروها چه بود؟

ما ابتدا یک خودروی تصادفی را به قیمت بسیار پایینی می‌خریدیم. بعد در خیابان‌های تهران یا شهرهای دیگر دنبال خودرویی با همان رنگ و همان مدل می‌گشتیم. بیشتر دنبال ماشینی می‌گشتیم که تجهیزات امنیتی نداشته باشد. بعد با یک سیم و ظرف ۲دقیقه، در ماشین را باز‌می‌کردیم و آن را می‌دزدیدیم. پس از سرقت هم مشخصات خودروی مسروقه را در سند خودروی تصادفی وارد می‌کردیم و آن را با استفاده از همان سند به فروش می‌رساندیم.

ماشین‌های سرقتی را کجا می‌فروختید؟

بیشتر آنها را در نمایشگاه اتومبیل برادرم که در خرم‌آباد است، می‌فروختیم. البته این را هم بگویم که ما ماشینی را که در تهران می‌دزدیدیم در شهر دیگری می‌فروختیم و ماشینی را که در شهر دیگری سرقت‌ می‌کردیم در تهران به فروش می‌رساندیم تا خطر دستگیری را به حداقل برسانیم.

با اعضای باند چگونه آشنا شدید؟

همه ما سابقه‌دار هستیم. در زندان با هم آشنا شدیم و همانجا هم نقشه کشیدیم که پس از آزادی باند سرقت تشکیل دهیم.

قبلا به چه جرمی دستگیر شده بودی؟

سرقت ماشین. مرا با یک ماشین مسروقه دستگیر کردند. ۲سال حبس برایم بریدند. یک سال کشیدم و بعد عفو خوردم و آمدم بیرون.

سرقت‌هایتان در تهران را در کدام مناطق انجام می‌دادید؟

شمال و شمال‌شرق. بین ساعت ۳تا ۵صبح که خیابان‌ها خلوت است و پلیس کمتر گشت می‌زند دست به این سرقت‌ها می‌زدیم.

بابت فروش هر ماشین با این شگرد چقدر گیرتان می‌آمد؟

نهایتا ۴تا ۵میلیون تومان سودمان می‌شد که آن هم برکت نداشت و به سرعت خرج می‌شد.

از چه زمانی سرقت را شروع کردی؟

وقتی ۲۲سالم بود، نخستین سرقتم را انجام دادم. الان حدود ۱۱سالی هست که دست به سرقت می‌زنم. قبل از اینکه سارق شوم، کارم خرید و فروش ماشین بود و به همین دلیل چم و خم این کار را می‌دانستم و برای سرقت ماشین را انتخاب کردم.

سرقت کدام ماشین‌ ها برایتان راحت‌ تر بود؟

فرقی نمی‌کرد. با روشی که من بلدم، هر ماشینی را که بگویید با یک سیم ظرف ۲دقیقه سرقت می‌کنم. اما سرقت پراید با توجه به قیمتش صرف نداشت و برای همین بیشتر سراغ ماکسیما، زانتیا و پژو ۴۰۵می‌رفتیم. ما فقط ماشین‌هایی را می‌دزدیدیم که دزدگیر و سیستم امنیتی نداشتند.

 

 

 

 

همشهری

 

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز
آخرین اخبار
مجازات دادستان فردیس برای نامزدهای متخلف: شخصا پوسترهای تبلیغ را پاکسازی کنید
کاندیداهای متخلف پوسترهای انتخاباتی خویش را پاکسازی می کنند
هلال احمر آرم
۴ چوپان سرگردان در ارتفاعات جاده چالوس نجات یافتند
تشکیک آیت‎الله موحدی کرمانی در آرای روحانی/ ممکن است رای رئیسی از 16 به 19 میلیون رای برسد
تشکیک آی ‎الله موحدی کرمانی در آرای روحانی/ ممکن است رای رئیسی از ۱۶ به ۱۹ میلیون رای برسد
اطلاعیه ناجا برای ماه رمضان/برخورد قانونی با هنجارشکنان
اطلاعیه ناجا برای ماه رمضان/ برخورد قانونی با هنجارشکنان
دستگیری تروریست تکفیری در ورامین
دستگیری تروریست تکفیری در ورامین
مهدی راهنورد
نظارت بر واحدهای خام دامی و مطبخ ها در فردیس تشدید می‌شود
آب بنوشید تا چاق نشوید
آب بنوشید تا چاق نشوید
هوای کرج و ساوجبلاغ برای گروه‌های حساس ناسالم است
هوای کرج و ساوجبلاغ برای گروه های حساس ناسالم است
جایگاه پرسپولیس و استقلال در رده بندی برترین تیم های باشگاهی جهان
جایگاه سرخابی ها در رده بندی برترین تیم های باشگاهی جهان
شهید
پیکرهای ۱۳۵ شهید دفاع مقدس به کشور وارد شد
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟ +عکس
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟ + تصاویر
به گزاش جام جم آنلاین از مشرق، روزنامه «وطن‌امروز» در گزارشی نوشت: در دولت روحانی بسیاری از بنگاه‌های کوچک و متوسط زیر رکود اقتصادی له شدند و این وضعیت برای بنگاه‌های بزرگ و برندهای باسابقه نیز تحقق یافته است.

بانک‌ها و موسسات مالی در دولت یازدهم از رکود اقتصادی نتوانستند فرار کنند و بانک‌های بزرگ و باسابقه کشور در میان ناباوری مسؤولان اقتصادی و انفعال کشنده آنها در حال دست و پا زدن هستند.

زیان چند هزار میلیارد تومانی بانک‌های ملت، تجارت و صادرات نشان داد رکود فراگیر حتی با آمارهای رنگارنگ دولتی تطبیق ندارد و در رشد اقتصادی 9 درصدی که دولت اعلام می‌کند این بنگاه‌های بزرگ در حال زیان دادن هستند. بررسی‌ صورت‌های مالی بانک‌ها و صنایع بزرگ نشان می‌دهد اوضاع برای آنها مساعد نیست و دولت دوازدهم کار بسیار سختی برای پاکسازی عملکرد مفتضح دولت یازدهم دارد.

بانک صادرات که در سال ۹۴ (پس از تخفیفات بانک مرکزی) با ۱۹۶۷ میلیارد تومان زیان به کار خود پایان داد، براساس گزارش پیش‌بینی درآمد سال مالی ۹۶، در سال گذشته هم ۱۷۸۶ میلیارد تومان زیان ثبت کرده و برای سال ۹۶ نیز ۱۴۱۸ میلیارد تومان زیان پیش‌بینی کرده است.

گزارش پیش‌بینی درآمد بانک صادرات در سال 96 که توسط حسابرس مستقل حسابرسی شده بیانگر تعمیق زیان‌دهی این بانک در سال جاری است. در جدول صورت سود و زیان (پیش‌بینی) سال 96 رقمی بالغ بر 1418 میلیارد و 291 میلیون تومان زیان پیش‌بینی شده است. زیان ثبت شده در صورت‌ مالی حسابرسی نشده 9 ماهه سال گذشته 4 هزار و 349 میلیارد تومان درج شده بود.

هنوز صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 95 بانک صادرات منتشر نشده اما در این گزارش پیش‌بینی درآمد، حجم زیان سال 95 به میزان 1786 میلیارد تومان ثبت شده است.

در واقع در صورت تحقق این پیش‌بینی بانک صادرات در 3 سال پیاپی با زیان‌های هنگفتی مواجه شده است به طوری که زیان سال 94 به میزان 1967 میلیارد تومان، سال 95 (برآورد اولیه) 1784 میلیارد تومان و پیش‌بینی سال 96 بالغ بر 1418 میلیارد تومان است.

خوشبختانه بانک صادرات به سبک و سیاق برخی بانک‌ها سعی در ارائه تصویر غیرواقعی از وضعیت سال 96 نکرده و تلاش کرده وضعیت بانک را آنطور که هست و خواهد بود، به تصویر بکشد.

اما همانطور که از آمار و ارقام قابل ارزیابی است، بانک صادرات روند بهبود را طی نمی‌کند به طوری که با وجود پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه از گشایش‌های بانکی و اقتصادی، برای سال جاری هم زیان با رقم بسیار درشت پیش‌بینی کرده است.

زیان 4 هزار میلیارد تومانی ایران‌ خودرو

دولت در سال 1394 در پی پر شدن انبار خودروسازان طرح وام 25 میلیونی خودرو را اجرا کرد و انبار 2 خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌ خودرو و سایپا را خالی کرد اما گویا این طرح ناکام بوده و ایران‌ خودرو تا نیمه سال گذشته با 4 هزار میلیارد تومان زیان مواجه شده است.

زیان انباشته ایران‌ خودرو در نیم‌سال اول سال ۹۵ به رقم سرسام‌آور ۴ هزار میلیارد تومان رسید، یعنی شرکت ایران‌ خودرو در سال مالی قبل در نیم‌سال اول ۴۶۳ ریال زیان به ازای هر سهم ساخته است که این این رقم در پایان دوره ۱۲ماهه به ۷۸۱ ریال خواهد رسید.

به گزارش نسیم‌آنلاین، تازه‌ترین اطلاعات آماری نشان می‌دهد ۲ شرکت ایران‌خودرو و سایپا در سال مالی قبل دست‌کم ۲ هزار میلیارد تومان به‌دلیل دریافت وام به سامانه بانکی پرداخت کرده‌اند و این رقم همچنان و برای سال مالی جاری در حال افزایش است.

به گزارش نسیم، در شرایطی که حاشیه سود صنعت خودروسازی‌ نسبت به صنایع دیگر بسیار پایین‌تر است، با این حال بخش زیادی از درآمد شرکت‌های خودروساز صرف بازپرداخت اقساط وام‌هایی می‌شود که با بهره‌های بسیار سنگین از بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

اطلاعات آماری از صورت سود و زیان ۲ شرکت بزرگ خودروساز یعنی ایران‌خودرو و سایپا نشان می‌دهد بخش عمده سود این دو شرکت در سال مالی قبل صرف پرداخت بهره بانکی شده که طبق پیش‌بینی رسمی ارائه شده به بورس این روند در سال مالی جاری هم تداوم خواهد یافت.

گزارش‌های مالی ۶ ماهه شرکت ایران‌خودرو (واقعی حسابرسی شده) برای سال مالی قبل نشان می‌دهد شرکت ایران‌خودرو در سال قبل جمعا ۱۰ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان درآمد داشته است که از این مقدار ۹۱۱۷ میلیارد تومان بهای تمام‌شده محصولاتش بوده است و جمع کل درآمد ناخالص ایران خودرو براساس گزارش ۶ ماهه سال مالی ۹۵ جمعا ۱۲۷۷میلیارد تومان بوده است.


این شرکت در همین مدت ۱۳۳۷میلیارد تومان را صرف بازپرداخت اقساط وام‌هایی کرده که از بانک‌ها دریافت کرده است. براساس پیش‌بینی‌های این شرکت احتمالا مقدار کل بازپرداخت اقساط این وام بیش از ۱۷۵۰میلیارد تومان است که البته با توجه به ارائه نشدن صورت‌های مالی ۹ و ۱۲‌ماه هنوز رقم دقیق آن مشخص نیست. اما این شرکت در عین حال پیش‌بینی کرده که رقم کل اقساط وام‌هایی که باید امسال بپردازد هم بیش از ۱۶۲۰میلیارد تومان خواهد بود. با چنین شرایطی زیان انباشته این شرکت در نیم‌سال اول سال ۹۵ به رقم سرسام‌آور ۴ هزار میلیارد تومان رسید، یعنی شرکت ایران‌خودرو در سال مالی قبل در نیم‌سال اول ۴۶۳ ریال زیان به ازای هر سهم ساخته است که این این رقم در پایان دوره ۱۲ماهه به ۷۸۱ ریال خواهد رسید. خودروسازها در واقع برای جبران کسری سرمایه در گردش به ناچار از بانک‌ها با بهره‌های بالا وام می‌گیرند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

این وام‌ها خودروسازان ایرانی را عملا به برده بانک‌ها تبدیل کرده چنانکه ایران‌ خودرو در نیمه نخست پارسال هم ۹۸۰ میلیارد تومان و سایپا ۷۷۰ میلیارد تومان سود به نظام بانکی پرداخت کرده بودند. همچنین طبق گزارش عملکرد ۹ماهه سایپا، کل سود عملیاتی این شرکت ۶۶۸ میلیارد تومان بوده که بابت پرداخت هزینه مالی (عمدتا تأمین هزینه سود تسهیلات دریافت شده از بانک‌ها) از بین رفته است. طبق این آمار رقم بهره‌ای که بانک‌ها بابت سود وام‌های خود از سایپا در ۹‌ ماه منتهی به آخر آذر ۹۵ دریافت کرده‌اند از ۷۷۶ میلیارد تومان هم فراتر رفته است. براساس اطلاعیه‌های قبلی منتشر شده در بورس تهران رقم زیان انباشته سایپا (در گروه اصلی) در ۹‌ ماه سال مالی ۹۵ معادل ۸۹ میلیارد تومان بوده است.

با توجه به اینکه سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های تابعه سایپا هنوز افشا نشده، انتظار تحقق نیافتن سود برآورد شده در پایان سال مالی ۹۵ باعث می شود سهامداران به نگهداری بلندمدت این سهم اقبال چندانی نشان ندهند. در همین رابطه کارگزاری آبان در تحلیلی از عملکرد سایپا نوشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات سایپا، هزینه مالی بالای این شرکت است به‌طوری که در بودجه فعلی سال ۹۵ با افزایش ۱۸درصدی نسبت به بودجه قبلی تقریبا به اندازه سود عملیاتی، هزینه مالی پیش‌بینی شده است.

شرکت در بودجه قبلی برای سال ۹۵ پیش‌بینی کرده بود از محل سود سهام درآمد 3434 میلیارد ریالی داشته باشد که در بودجه فعلی با تعدیل منفی ۲۷درصدی 2491 میلیارد ریال برآورد شده است. درحالی‌ که سرمایه‌گذاری سایپا در آخرین بودجه سال ۹۵ پیش‌بینی کرده ۶۳ ریال سود به ازای هر سهم داشته باشد، سایپا در بودجه فعلی خود پیش‌بینی کرده است این مبلغ ۵۲۳ ریال باشد و تنها ۶ ریال آن تقسیم شود.
زیان فاجعه آمیز ایران خودرو و بانک صادرات
مهران احمدی وقتی کوچک بود
مهران احمدی وقتی کوچک بود + عکس
فیلم‌های آخر هفته تلویزیون با حال و هوای سوم خرداد
فیلم های آخر هفته تلویزیون با حال و هوای سوم خرداد
البرز درکنترل ضایعات برداشت محصول کشاورزی در کشور اول شد
رتبه اول البرز در کنترل ضایعات برداشت محصول کشاورزی
علیرضا خجسته
جودوکار البرزی به مدال برنز دست یافت
2 علت مهم نارسایی کلیه
۲ علت مهم نارسایی کلیه
عباسعلی کدخدایی
واکنش سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات اخیر «روحانی»
ماه رمضان
شنبه اول ماه مبارک رمضان است
ورودی جالب بازار ماهی فروش‌های دبی
ویدئو؛ ورودی جالب بازار ماهی فروش های دبی