امروز: سه شنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۰ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 22 جماد ثاني 1443 | 2022-01-25
کد خبر: 8133 |
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ |
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

لاغر شدن دغدغه بسیاری از مردمان است. یک متخصص تغذیه اما می گوید نباید به هر قیمتی لاغر شد و با ورزش و تغذیه درست می توان به مرور به نتایج دلخواه دست یافت.

به گزارش کرج رسا؛ آزاده رحمان متخصص تغذیه در گفت و گو با جام جم آنلاین ، عنوان کرد: برنامه ریزی غذایی برای رسیدن به وزن دلخواه بسیار اهمیت دارد. اگر بدانیم در طول روز چه میزان کالری باید مصرف کنیم و در کنار آن رژیم غذایی سالمی را در برنامه بگنجانیم به نتیجه دلخواه می رسیم.

وی با نفی شدید رژیم های لاغری سریع گفت: برنامه غذایی سالم و اصولی که در آن میوه ها و سبزیجات نقش قابل توجهی دارند مهم ترین راهکار برای لاغری است ضمن اینکه در کنار آن ورزش هم نباید فراموش شود.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: حذف بسیاری از مواد غذایی در رژیم غذایی لاغری بسیار ضروری و البته طبیعی است. خوب می دانیم که در این رژیم چربی ها، قند، نمک و کربوهیدرات ها یا جایی ندارند یا اگر جایی داشته باشند خیلی کم حجم هستند.

وی افزود: آرد سفید، ‌شکر تصفیه شده،‌ نان سفید و برنج سفید عواقب خطرناکی برای بدن دارد. از غذاهای فست فود و بی‌فایده به طور کامل پرهیز کنید. به جای این مواد می‌توانید از کربوهیدرات‌های پیچیده مانند ماکارونی، گندم کامل،‌ نان قهوه‌ای،‌ بلغور جو دوسر و ذرت بو داده استفاده کنید.

رحمان یادآور شد: نوع غذا در رژیم غذایی لاغری اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال اگر شما قصد دارید آبمیوه را در این رژیم بگنجانید باید بدانید که این آب میوه بهتر است به شکل اسموتی مصرف شود. وقتی شما آب یک میوه را میگیرید مواد مغذی و فیبرهای قابل توجهی از آن را از بین می برید.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه برای لاغر شدن باید صبور بود، افزود: سبزیجات نقش زیادی در لاغر شدن ایفا می کنند اما در کنار آن انواع پروتئین های حیوانی نظیر مرغ نباید فراموش شود.

وی بیان داشت: دانستن این موضوع که در هر وعده غذایی چقدر باید کالری مصرف کنیم در چاقی و لاغری تاثیر زیادی دارد.

رحمان با تاکید بر اینکه گرسنگی کشیدن برای لاغر شدن صد در صد غلط است ادامه داد: گرلین نام هورمونی است که در هنگام گرسنگی در بدن ترشح می شود. اگر این هورمون بیش از اندازه ترشح شود فرد به پرخوری عصبی دچار می شود که اوضاع را بدتر می کند.

وی با معرفی سالاد به عنوان یکی از مهم ترین اجزای رژیم لاغری گفت: بهتر است سالاد با سرکه و آب لیمو مصرف شود. اگر با سس باشد هیچ فایده ای ندارد.

رحمان خاطرنشان کرد: حذف وعده های غذایی نه تنها موجب می شود که بسیاری از مواد مغذی را از دست بدهید، بلکه منجر به پرخوری نیز خواهد شد. یک رژیم لاغری اصولی موجب تعادل فیزیکی و روحی شما خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: لاغری غیراصولی باعث می شود سلامت به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. اعمال رژیم های غذایی شدید و غیرعقلانی در مواردی حتی باعث آسیب به اندام های حیاتی بدن شده است. اگر فردی قصد لاغر شدن دارد این لاغری را می تواند به صورت عاقلانه ای رقم بزند.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top