تارخ انتشار: سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر : 36387
چاپ خبر
بازدیدها: 1,123

هویت یکی ازقربانیان حادثه واژگونی اتوبوس نامعلوم است/ شیشه‌ های اسکانیا از علل مرگ مسافران

bus

کرج رسا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارش اولیه علت واژگونی اتوبوس بزرگراه آزادگان و نیز علت‌ های مطرح شده در خصوص فوت این افراد را در صحن علنی این شورا قرائت کرد.

 به گزارش کرج رسا، سیدجعفر تشکری هاشمی ضمن عرض تسلیت به بازماندگان فوت شده‌ها و آرزوی سلامتی برای مجروحین با بیان اینکه این اتفاق در تاریخ شرکت واحد اتوبوسرانی و شهر تهران بسیار نادر بوده است، گفت: از لحظه‌ ای که در جریان کار قرار گرفتیم مجموعه شهرداری بسیج شدند که برای رسیدگی به این موضوع با فوریت اقدام کنند.

وی در شرح گزارش حادثه دیدگان و اتفاق رخ داده شده ناشی از واژگونی اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی در بزرگراه آزادگان اظهار کرد: با دستور شهردار تهران نیمی از مدیران شهری به منظور حضور در محل اقدام کردند که به همراه آنها ماموران سازمان آتش نشانی، اورژانس، امداد هوایی، پلیس راهنمایی و رانندگی و نیز پلیس نیروی انتظامی به همراه شرکت شهر سالم در محل حاضر شدند.

تشکری هاشمی افزود: ‌بلافاصله مجروحین به بیمارستان انتقال داده شدند و شهردار تهران ابلاغ کرد که افراد نیازمند برای اقدامات درمانی تکمیلی اعزام شوند و کسانی که خودشان تمایل دارند به بیمارستان مدنظرشان منتقل شوند با آنها همکاری شود.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ابتدا ۲۴ نفر به اورژانس منتقل شدند که پس از آن ۱۹ نفر بستری و تا صبح امروز ۱۱ نفر کماکان در بیمارستان حضور دارند و یک مورد هم نیازمند عمل جراحی صورت است و مابقی افراد تحت کنترل پزشکی قرار دارند.

وی با بیان اینکه هفت نفر از فوت شدگان شناسایی و با خانواده آنها ارتباط برقرار شده است، اعلام کرد: یک مورد از فوتی‌ها هنوز شناسایی نشده‌اند.

تشکری هاشمی در شرح حادثه واژگونی اتوبوس بزرگراه آزادگان اظهار کرد: خط اتوبوسرانی از ایستگاه مترو چیتگر به سمت تقاطع بزرگراه همت در تقاطعش با خیابان شریعتی خدمت رسانی می‌کند، ساعت ۸:۴۶ دقیقه این اتوبوس از ایستگاه مترو چیتگر حرکت کرده و با توجه به زیاد نبودن تعداد مسافران که همگی هم بر روی صندلی‌هایشان نشسته بودند اتوبوس وارد خیابان کیهان می‌شود و پس از آن به بزرگراه آزادگان ورود می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که از دستگاه‌های GPS‌نصب شده وجود دارد نشان می‌دهد اتوبوس در ساعت ۹:۰۱:۵۷ ثانیه از آخرین ایستگاه که بانک مسکن بوده حرکت کرده و با طی مسافتی ۱۳۰۰ متری به خروجی بزرگراه آزادگان شمال به سمت حکیم شرق حرکت می‌کند.

وی به صحبت‌های راننده‌ای که مجروح شده و هم اکنون در بازداشتگاه حضور دارد اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس این صحبت‌ها یک خودروی سواری به طور ناگهانی ترمز کرده و اقدام به تغییر مسیر خود از بزرگراه آزادگان شمال به سمت جنوب می‌کند که اتوبوس واژگون شده اقدام به مانور برای عبور می‌کند و سبب می‌شود تعادل اتوبوس و راننده کم شده و با گاردریل برخورد کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه بر اساس اطلاعات دستگاه GPS اتوبوس در زمان برخورد سرعتی معادل ۵۰ کیلومتر بر ساعت داشته خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی سرعت اتوبوس در زمان تصادف در زمره سرعت‌های تعریف شده در بزرگراه بوده اما برای ورود به رمپ باید سرعت خود را کم می‌کرد و راننده با سرعت نامطمئن وارد رمپ شده است.

وی ادامه داد: طبق نظر پلیس راننده سرعت مطمئنه نداشته هرچند دارای سرعت مجاز بوده به همین دلیل پس از برخورد با گاردریل اتوبوس با لبه جدول برخورد می‌کند و به شانه چپ اتوبوس می‌خوابد و چند متر بر روی فضای سبز سر می‌خورد.

هاشمی با طرح این پرسش که میزان کشته‌های به جا مانده بر اثر واژگونی این اتوبوس ذهن کارشناسان را به خود مشغول کرده عنوان کرد: شدت تصادف آنگونه نبوده که این میزان کشته بر جای گذارد. به همین دلیل کارشناسان برایشان این پرسش ایجاد شده که علت این میزان خسارت چه بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مسئله سرعت مطمئنه و ساختار اتوبوسی که مربوط به شرکت اسکانیا بوده دو علت اصلی اتفاق رخ داده شده است گفت: برابر آنچه وظیفه خود می‌دانیم باید مرتبا بر راننده و اتوبوس نظارت کنیم و طی اتمام هر روز ما اتوبوس‌هایی را که تخطی کرده و از سرعت غیرمجاز عبور یا عدم حرکت در زمان بندی‌های مشخص شده را دارند جریمه می‌کنیم.

تشکری‌هاشمی تصریح کرد: با شرکتی که اتوبوس و مالک در تبعیتش قرار دارد با حداکثر قاطعیت برخورد می‌کنیم و شرکت‌ را بلافاصله منحل و راننده را به مراجع قضایی معرفی کردیم و ما در این زمینه هیچگونه گذشتی نخواهیم کرد چرا که این اقدام به منزله تضییع حقوق مردم است چرا که در این زمینه با جان مردم بازی شده است.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، راننده دارای گواهی سلامت، عدم سوء پیشینه، عدم سوء مصرف مواد مخدر بوده و در سابقه وی هم تخلفی مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سالیان قبل بنا بر سهمیه‌مان از وزارت کشور درخواست اتوبوس داشتیم گفت: بر این اساس طی سال ۸۹، ۳۵۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا دریافت کردیم.

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه طول اتوبوس ۱۲ و عرضش دو متر بوده است، گفت: موتور این اتوبوس ساخت اسکانیا و شاسی آن نیز ساخت همین شرکت است، هرچند اتاق‌های این اتوبوس را شرکتی به نام عقاب افشان در سمنان تولید می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تصریح اینکه باید به منظور علت اصلی فوت‌های ناشی از واژگونی اتوبوس کارشناسان مدت بیشتری را بر روی این موضوع فعالیت کنند، اظهار کرد: بر اساس گزارشات در مورد این اتوبوس، شیشه‌های جلوی این اتوبوس‌ها بدون اینکه تصادف کنند شکسته یا به بیرون پرتاب می‌شدند که علاوه بر این شیشه‌های کناری این اتوبوس‌ها از بدنه جدا میشده و باتری‌ها استقرار مناسبی نداشتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از برخورد اتوبوس با گاردریل باتری‌ها به بیرون پرتاب شده و شاهد آتش سوزی مازاد نبوده‌ایم.

معاون شهردار تهران در مورد اتوبوس واژگون شده اظهار کرد: هیچ شیشه سالمی در بدنه اتوبوس وجود ندارد و تمامی شیشه‌های آن شکسته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در ادامه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه تصویری از یکی از این نوع اتوبوس‌ها نشان داد که شیشه‌های آن با چسب نواری به دلیل استقرار نامطمئن شیشه‌های جانبی چسبیده شده‌اند.

وی در تشریح علت حادثه تصریح کرد: ارزیابی اولیه این است که در زمان برخورد اولیه شیشه‌ها از بدن اتوبوس جدا شده و سرنشینان به بیرون پرتاب و پس از واژگونی در زیر اتوبوس گرفتار شده‌اند.

تشکری هاشمی افزود:‌ بدنه اتوبوس هیچگونه مقاومتی که مانع از حفظ جان فوت شده‌ها باشد را نداشته، علاوه بر این صندلی‌ها از نوع فایبرگلاس بوده و پس از شکستگی لبه‌هایشان تیز شده و همین موضوع به شدت حادثه افزوده است. علاوه بر این شیشه‌هایی که در بدنه اتوبوس استفاده شده از هم جدا نمی‌شدند و همین موضوع سبب شده شیشه‌ها ریزتر نشده و آسیب بیشتری به مسافران بزند.

اتوبوس‌ های اسکانیا ایمنی لازم را ندارند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه این اولین و آخرین حادثه اتوبوس‌های اسکانیا نخواهد بود، گفت: در این زمینه ابراز نگرانی کرده بودیم که این اتوبوس‌ها ایمنی لازم را ندارند اما نمی‌توانیم به مردم بگوییم که چون اتوبوس‌ها از ایمنی لازم برخوردار نیستند، خدمت رسانی نکنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰۰ اتوبوس در شهر تهران داریم که بیش از ۱۰ سال است کار کرده‌اند، گفت: ایمنی مردم حرف اول را می‌زند چرا که پول می‌آید و می‌رود اما باید در مورد ایمنی مردم دقت شود و در این زمینه با شرکت تخلف کرده برخورد می‌کنیم اما اتوبوس را نمی‌توانیم جمع کنیم.

تشکری هاشمی ادامه داد: شرکتی وجود ندارد که ایمنی اتوبوس‌ها را از طریق آن انجام دهیم و این شرکت‌ها عنوان می‌کنند که فقط تست ظاهری انجام می‌دهیم بنابراین در این زمینه با مشکل مواجهیم.

به گفته وی طی مقطعی شهرداری در زمینه تحویل این اتوبوس‌ها با وزارت کشور دچار دعواهایی شد، چرا که قصد نداشت این اتوبوس‌ها را تحویل بگیرد.

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کرج رسا
آخرین اخبار
انتخابات
اینفوگرافی؛ آمار و ارقام انتخابات شوراها در البرز
انتخابات 8
ثبت نام ۳۸۶۹ داوطلب برای انتخابات شوراها در البرز/ ۲۹ نفر بالای ۷۵ سال
1
آغاز مسابقات اسکی اسنوبرد قهرمانی کشور در البرز
2
عکسی از جسد دالتون‌های واقعی!
3
احتمال ریزش بهمن در جاده های کوهستانی البرز
تک تیراندازهای عراقی
تاکتیک جدید نیروهای عراقی در موصل
نیمار
نیمار با ۱۸۰ میلیون یورو در چلسی !
علائم کمبود ویتامین در بدن را بشناسید
علائم کمبود ویتامین در بدن را بشناسید
سهام عدالت
سود نقدی پرداختی به مشمولین سهام عدالت پس گرفته می‌شود
1
روش های ساده برای یافتن گوشی های سرقتی
سهام عدالت ثبت نام جدید ندارد
سهام عدالت ثبت نام جدید ندارد
خبر ناراحت کننده برای دوستداران شکلات داغ
خبر ناراحت کننده برای دوستداران شکلات داغ
«دشمن پوتین» دستگیر شد ... واشنگتن برآشفت
«دشمن پوتین» دستگیر شد … واشنگتن برآشفت
2
مدیر کلاهبردار آژانس توریستی ممنوع الخروج شد
به گزارش ایسنا، تقریبا از دی ماه سال گذشته بود که وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن به دنبال بحث توسعه ای شدن بانک مسکن و اضافه شدن ٥٠٠٠میلیارد تومان به سرمایه این بانک بودند که این تبصره در لایحه بودجه ١٣٩٥نیز وجود داشت اما به دلیل مشکلات دولت و رکود اقتصادی این موضوع معطل مانده بود.  با این حال دو روز مانده به پایان سال ۱۳۹۵ مصوبه افزایش ٥٠٠٠میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن توسط هیات وزیران تایید شد.  در این شرایط احتمالا بازار مسکن در سال ۱۳۹۶ با افزایش تقاضای مصرفی از طریق تسهیلات مواجه می شود و احتمالا فعالان این بازار برای ورود به دوره پیش رونق آماده می شود.  مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه، تنها بانک تخصصی توسعه ای بخش مسکن اکنون و در آستانه سال جدید، با گشایش جدید در مسیر حمایت مالی بیشتر از این بخش روبرو شده است، اعلام کرد: بانک مسکن با این میزان افزایش سرمایه، می تواند در سال ١٣٩٦ هم راستا با سیاستهای بالادست از جانب دولت و بانک مرکزی، از همه بخش های مسکن به خصوص تقاضای مصرفی خرید مسکن و همچنین ساخت و سازهای منطبق با الگوی مصرفی، از طریق پرداخت متنوع تسهیلات بانکی، پشتیبانی مالی به عمل بیاورد.  محمدهاشم بت شکن درباره جزئیات افزایش سرمایه بانک گفت: «با لطف پروردگار و مساعی صورت گرفته خوشبختانه با تأیید هیات وزیران، افزایش سرمایه بانک به مبلغ ٥٠ هزار میلیارد ریال به تصویب مجمع عمومی بانک رسید و به نظر می رسد اکنون بانک دارای بالاترین نسبت کفایت سرمایه در بین بانک های دولتی باشد.»  بت شکن، این موفقیت را در آستانه سال نو به همه کارکنان بانک تبریک گفته و افزود: در سال جدید بانک مسکن باید به گونهای، متفاوت از سال ١٣٩٥عمل کند که موجب اثرگذاری بیشتر برای بهبود وضعیت معیشتی مردم در جهت خانه دار شدن، شود.  بنابراین گزارش، سرمایه بانک مسکن پیش از این بالغ بر ٣٠٠٠ میلیارد تومان بود که با این افرایش به بیش از ٨٠٠٠میلیارد تومان رسید.
خبر خوش برای بازار مسکن
خواب
کم خواب ترین افراد جهان در کدام کشورها هستند؟
5
پایتختی که با دو کشور دیگر هم مرز است + تصاویر
1
انگیس به راحتی پیروز شد/ آلمان قاطعانه رقیبش را شکست داد
انتخابات 3
ثبت نام ٣۴۴٩ نفر در انتخابات شوراهای البرز/ افزایش تعداد داوطلبان
پیروزی حریفان ازبکستانی و عربستانی استقلال و پرسپولیس
پیروزی حریفان ازبکستانی و عربستانی استقلال و پرسپولیس