تارخ انتشار: سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر : 8785
چاپ خبر

پس از یک ساعت کار با رایانه ۵ دقیقه قدم بزنید

کار کردن با رایانه

کرج رسا: این روزها با متداول شدن استفاده از رایانه و اینترنت، میلیون‌ ها انسان در جهان روزانه زمان‌ های طولانی را با رایانه کار می‌کنند در حالی که این کار بدون وقفه در صورت تداوم منجر به آسیب‌ های حرکتی و اسکلتی در بدن می‌شود.

به گزارش کرج رسا به نقل از ایرنا، کارشناسان بر این باورند که بهتر است افراد پس از ساعتی کار با رایانه مدت زمانی را به چشم‌ها و بدن خود استراحت دهند.

دکتر “سید احمد رئیس السادات” گفت: افرادی که زمان‌های طولانی را صرف مطالعه و یا کار با رایانه می‌کنند بهتر است پس از هر یک ساعت نشستن و کار ۵ دقیقه قدم برنند.

به گفته دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران، افرادی که زمان‌های طولانی را صرف مطالعه و یا کار با رایانه می‌کنند به اختلالات و آسیب‌های اسکلتی و عضلانی از جمله درد گردن، درد بین دو کتف و حتی درد کمر و پشت ساق پا دچار می‌شوند.

نشستن‌های نامناسب و طولانی‌مدت به گونه‌ای که گردن رو به جلو و شانه‌ها حالت افتادگی دائم داشته باشند و فرد قوز کند، بسیار خطرناک است زیرا به ستون فقرات در ناحیه گردن و پشت فشار زیاد وارد می‌شود و در این حالت ممکن است فرد دچار گردن درد شود.

سر، ستون فقرات، لگن، مفاصل زانو و مچ پا مانند حلقه‌های زنجیر به هم مرتبط هستند و قرار گرفتن در وضعیت‌های نامناسب از جمله طریقه نشستن نادرست موجب افزایش فشار بر روی هر یک از این نواحی می‌شود بنابر این ممکن است درد و آزردگی در قسمت‌های بالاتر و یا پایین‌تر این بخش‌ها ایجاد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: گاهی درد در ناحیه ستون فقرات و پشت محدود نمی‌شود و ممکن است سبب انتشار درد به سایر اندام‌ها همچون سر، قفسه سینه و یا حتی احساس گزگز و مورمور و خواب رفتگی انگشتان دست و پا شود.

انتخاب میز و صندلی، تنظیم مناسب قرار گرفتن رایانه و تجهیزات کار و رعایت اصول صحیح نشستن برای جلوگیری از آسیب‌های اسکلتی ناشی از کار با رایانه بسیار مهم است هرچند که فرد باید از قرار گرفتن طولانی مدت در وضعیت‌های خاص خودداری کند زیرا این زمان طولانی موجب افزایش تنش عضلات و ایجاد حالت گرفتگی و دردهای ستون فقرات می‌شود.

وی توصیه کرد که کاربران رایانه برای پیشگیری از دردهای عضلات و مفاصل باید مرتبا وضعیت نشستن خود را تغییر دهند و زمان‌های استراحت در فواصل نشستن‌های طولانی مدت در نظر بگیرند.

انجام حرکات ورزشی مناسب از جمله کشش عضلات بین دو کتف، ورزش‌های مناسب برای ناحیه گردن و کتف و کششی پشت ساق پا برای کاهش آسیب‌های اسکلتی ناشی از کار با رایانه بسیار مفید هستند.

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز
آخرین اخبار
n82805941-72129559
گزارش فرمانده سپاه البرز از برنامه ریزی دشمنان در ناآرامی های اخیر
57622543
چاووش‌اوغلو: به دنبال درگیری با روسیه، سوریه و آمریکا نیستیم
n82806039-72129589
مدارس استان البرز به جز طالقان فردا چهارشنبه تعطیل است
photo_2018-01-23_18-58-52
قیمت برق افزایش نمی‌یابد
حرف های جالب خواهر رونالدو
حرف های جالب خواهر رونالدو
ZasGroup_RosemontHotel_BigCityight_CopyrightPlompmozes-2400x1588-1
دبی اولین هتل مجهز به جنگل گرمسیری مصنوعی را تا سال ۲۰۱۸ می‌سازد + عکس
روی دیگر سکه شبکه‌های اجتماعی
روی دیگر سکه شبکه‌های اجتماعی
سوارز هم از قافله 100 تایی ها عقب نماند +عکس
سوارز هم از قافله ۱۰۰ تایی ها عقب نماند
اولین رستوران زیر آب  + عکس
اولین رستوران زیر آب + عکس
گرانترین «فراری» دنیا! + عکس
گرانترین «فراری» دنیا! + عکس
اما و اگرهای مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار
اما و اگرهای مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار
موبایل اقتصادی ال جی آریستو 2 به صورت رسمی معرفی شد + عکس
موبایل اقتصادی ال جی آریستو ۲ به صورت رسمی معرفی شد + عکس
به حرف مادرم گوش کردم / در تئاتر رویاها هستم
به حرف مادرم گوش کردم / در تئاتر رویاها هستم
آشنایی با نابودگر سرفه
آشنایی با نابودگر سرفه
icona-telegram-x-380
تلگرام X در گوگل پلی منتشر شد + اسکرین شات
قهر و دلخوری تمام شد ؛ بازگشت بهداد سلیمی به تخته وزنه برداری
قهر و دلخوری تمام شد ؛ بازگشت بهداد سلیمی به تخته وزنه برداری
هشدارهای تغذیه‌ای برای مبتلایان به سنگ کلیه
هشدارهای تغذیه ای برای مبتلایان به سنگ کلیه
57609777
امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تحت هیچ شرایطی وجود ندارد
636479907578287031
مرگ موتورسوار بر اثر تصادف با تریلر
636523125669517496
پیوستن ۱۰۰۰ زن به داعش در لیبی
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوفروش ویلا و اجاره ویلاسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلافروش ویلافروش ویلا