تارخ انتشار: سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر : 8785
چاپ خبر
بازدیدها: 208

پس از یک ساعت کار با رایانه ۵ دقیقه قدم بزنید

کار کردن با رایانه

کرج رسا: این روزها با متداول شدن استفاده از رایانه و اینترنت، میلیون‌ ها انسان در جهان روزانه زمان‌ های طولانی را با رایانه کار می‌کنند در حالی که این کار بدون وقفه در صورت تداوم منجر به آسیب‌ های حرکتی و اسکلتی در بدن می‌شود.

به گزارش کرج رسا به نقل از ایرنا، کارشناسان بر این باورند که بهتر است افراد پس از ساعتی کار با رایانه مدت زمانی را به چشم‌ها و بدن خود استراحت دهند.

دکتر “سید احمد رئیس السادات” گفت: افرادی که زمان‌های طولانی را صرف مطالعه و یا کار با رایانه می‌کنند بهتر است پس از هر یک ساعت نشستن و کار ۵ دقیقه قدم برنند.

به گفته دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران، افرادی که زمان‌های طولانی را صرف مطالعه و یا کار با رایانه می‌کنند به اختلالات و آسیب‌های اسکلتی و عضلانی از جمله درد گردن، درد بین دو کتف و حتی درد کمر و پشت ساق پا دچار می‌شوند.

نشستن‌های نامناسب و طولانی‌مدت به گونه‌ای که گردن رو به جلو و شانه‌ها حالت افتادگی دائم داشته باشند و فرد قوز کند، بسیار خطرناک است زیرا به ستون فقرات در ناحیه گردن و پشت فشار زیاد وارد می‌شود و در این حالت ممکن است فرد دچار گردن درد شود.

سر، ستون فقرات، لگن، مفاصل زانو و مچ پا مانند حلقه‌های زنجیر به هم مرتبط هستند و قرار گرفتن در وضعیت‌های نامناسب از جمله طریقه نشستن نادرست موجب افزایش فشار بر روی هر یک از این نواحی می‌شود بنابر این ممکن است درد و آزردگی در قسمت‌های بالاتر و یا پایین‌تر این بخش‌ها ایجاد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: گاهی درد در ناحیه ستون فقرات و پشت محدود نمی‌شود و ممکن است سبب انتشار درد به سایر اندام‌ها همچون سر، قفسه سینه و یا حتی احساس گزگز و مورمور و خواب رفتگی انگشتان دست و پا شود.

انتخاب میز و صندلی، تنظیم مناسب قرار گرفتن رایانه و تجهیزات کار و رعایت اصول صحیح نشستن برای جلوگیری از آسیب‌های اسکلتی ناشی از کار با رایانه بسیار مهم است هرچند که فرد باید از قرار گرفتن طولانی مدت در وضعیت‌های خاص خودداری کند زیرا این زمان طولانی موجب افزایش تنش عضلات و ایجاد حالت گرفتگی و دردهای ستون فقرات می‌شود.

وی توصیه کرد که کاربران رایانه برای پیشگیری از دردهای عضلات و مفاصل باید مرتبا وضعیت نشستن خود را تغییر دهند و زمان‌های استراحت در فواصل نشستن‌های طولانی مدت در نظر بگیرند.

انجام حرکات ورزشی مناسب از جمله کشش عضلات بین دو کتف، ورزش‌های مناسب برای ناحیه گردن و کتف و کششی پشت ساق پا برای کاهش آسیب‌های اسکلتی ناشی از کار با رایانه بسیار مفید هستند.

کرج رسا

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز
آخرین اخبار
راهیابی فیلم کوتاه از البرزی به فستیوال بین المللی فیلم کرواسی
0
برخورد خودرو با دیواره کوه در جاده چالوس ۵ مصدوم برجای گذاشت
0
کشف بیش از ۱۶۷ کیلوگرم تریاک در البرز
0
آغاز طرح نظارتی ویژه روپوش مدارس در البرز/ برخورد جدی با متخلفان
0
پیش بینی هوای سالم و افزایش دما برای البرز
0
جزئیات بازداشت باند ۶ نفره جعل اسناد رسمی در شهرستان ساوجبلاغ
حسن روحانی 9
روحانی نباید تنها بماند
0
آغاز طرح احتساب سنوات معلمان حق التدریسی در آموزش و پرورش البرز
پومسه دختران
دختران البرز نائب قهرمان پومسه کشور شدند
پژمان حسن زاده
دانش آموز فردیسی در مسابقات دو و میدانی کشور سه مدال کسب کرد
0
امسال لباس فرم تمام دانش‌آموزان البرزی با پارچه ایرانی تولید می‌شود
انتقال سرورهای تلگرام الزامی نیست/اگر تلگرام نپذیرد، قانون‌گذار برایش تصمیم می‌گیرد
انتقال سرورهای تلگرام الزامی نیست/ اگر تلگرام نپذیرد، قانون‌گذار برایش تصمیم می‌گیرد
0
ببنید؛ تاثیر نوشابه بر روی دندان بعد از پنج روز
فرشته فهمیده
کسب مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی آسیا توسط دوقلوهای فردیسی
CAIC Z-10
پرنده ای که ۱۷ میلیون دلار قیمت دارد! + عکس
اتهام
محاکمه سرباز عاشق‌ پیشه به اتهام قتل دختر همسایه
0
مرگ ۳ نفر در سیرجان بر اثر مصرف مشروبات الکلی
0
یک منبع سعودی: ولیعهد مخلوع معتاد به کوکائین بود و پادشاه فعلا قصد کناره‌گیری ندارد
مشروب
انهدام باند توزیع مشروبات الکلی در فردیس/ دستگیری ۴ نفر
0
وقتی صدها دختر کویتی توسط ایران نجات یافتند/ آلزایمر سیاسی، گسلی زیر پایه‌ اریکه قدرت در کویت
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتقالب وردپرسسئوسرویس و تعمیر کولر گازی