تارخ انتشار: چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر : 2810
چاپ خبر
بازدیدها: 1,898

۱۳ توصیه‌ ی برتر رژیمی

رژیم غذایی

پروتئین، بسیار سیرکننده‌ تر از کربوهیدرات‌ ها و چربی‌ ها است و به شما برای مدت زمان طولانی‌ تری احساس سیری و پری می‌دهد.

 توصیه شماره ۱: مقادیر فراوانی آب یا دیگر نوشیدنی‌ های بی‌کالری بنوشید

گاهی اوقات افراد تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند. بنابراین، زمانی که یک لیوان آب یخ آن چیزی باشد که شما واقعاً به آن نیاز دارید، می‌توانید به دریافت مقادیر اضافی کالری پایان دهید. چنانچه آب ساده جواب نداد، یک فنجان چای میوه‌ای را امتحان کنید.

توصیه شماره ۲: در مورد میان‌ وعده‌ های شب هنگام، محتاط و انتخاب‌ گر باشید

غالباً خوردن‌های بدون تفکر، مکرراً بعد از شام اتفاق می‌افتند، زمانی که شما نهایتاً می‌خواهید بنشینید و استراحت کنید و البته در مقابل تلویزیون. میان‌وعده خوردن یکی از آسان‌ترین راه‌های دور شدن از رژیم غذایی سالم است. در چنین مواردی یا بعد از ساعت مشخصی آشپزخانه را ببندید یا به خودتان فقط اجازه مصرف یک میان‌وعده کم‌کالری مانند یک تکه کوچک شیرینی خانگی را بدهید.

توصیه شماره ۳: از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید

غذاهای مورد علاقه‌ تان را حذف نکنید، ولی تعادل را رعایت کنید. به عنوان مثال به جای یک جعبه یک عدد کلوچه بخرید، یا به جای خرید یک بسته کامل مقادیر کمی آب‌ نبات بخرید. شما همچنان می‌توانید از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید. کلید، رعایت اعتدال است.

توصیه شماره ۴: چندین میان‌ وعده کوچک در طول روز استفاده کنید

چنانچه کالری کمتر از آنچه می‌سوزانید دریافت کنید، وزن از دست خواهید داد؛ اما اگر همواره گرسنه هستید، خوردن کالری‌های کمتر می‌تواند یک چالش باشد. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که ۵-۴ وعده و میان‌وعده در روز استفاده می‌کنند بهتر قادر به کنترل اشتها و وزن خود هستند. توصیه می‌شود که کالری روزانه خود را به وعده‌ها و میان‌وعده‌های کوچک‌تری تقسیم کرده و از آن‌ها در طول روز لذت ببرید.

توصیه شماره ۵: در هر وعده‌ ای پروتئین بخورید

پروتئین، به حفظ توده ماهیچه‌ای کمک کرده و سوزاندن چربی را تسهیل می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که پروتئین‌های سالم مانند سفیده تخم‌مرغ، غذاهای دریایی، ماست، گوشت بدون چربی، پنیر، سویا، مغزها یا حبوبات را در وعده‌ها و میان‌وعده‌های خود گنجانده باشید.

توصیه شماره ۶: در رستوران‌ها سفارش غذای سایز کوچک (سایز غذای کودکان) بدهید

سفارش یک غذای سایز کودک یک راه عالی برای کاهش دریافت کالری است و درعین‌حال این سایزها (در برخی رستوران‌ها) متعارف نیز هستند و امروزه تا حدی این روش به یک رویه معمول تبدیل شده است. راه حل بعدی این است که از بشقاب و ظروف کوچک استفاده کنید. این روش کمک می‌کند که سهم غذایتان بیشتر به نظر بیاید و چنانچه ذهن شما راضی باشد، شکم شما نیز راضی خواهد شد.

توصیه شماره ۷: یک فنجان پاستا را با یک فنجان سبزیجات جایگزین کنید

خیلی راحت با خوردن کمتر پاستا یا نان و در عوض خوردن بیشتر سبزیجات می‌توانید یک سایز لباسی شلوار یا پیراهن را در سال کم کنید. با کاهش سهم نشاسته موجود در بشقاب خود و افزایش سهم سبزیجات می‌توانید ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوکالری کمتر مصرف کنید.

توصیه شماره ۸: همیشه صبحانه بخورید

«صبحانه را حذف کرده و وزن خود را کاهش دهید» این جمله یک تغییر ساده رژیمی منجر به موفقیت در امر کاهش وزن به نظر می‌آید؛ اما بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که عکس این قضیه صادق است. در حقیقت نخوردن صبحانه کمی بعدتر شما را گرسنه کرده و منتهی به ریزه‌خواری بیشتر و بدخوری در وعده ناهار و شام می‌شود. برای کاهش وزن و جلوگیری از برگشت آن، برای خوردن یک صبحانه سالم وقت بگذارید؛ یک صبحانه کامل شامل شیر کم‌چرب، غلات صبحانه پر فیبر و میوه می‌باشد.

توصیه شماره ۹: فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید

فیبر کمک به هضم، جلوگیری از یبوست و کاهش کلسترول خون می‌کند و می‌تواند در کاهش وزن نیز کمک‌کننده باشد. برای به دست آوردن خواص فیبر، زنان باید در حدود ۲۵ گرم فیبر را روزانه دریافت کنند و این مقدار برای مردان در حدود ۳۸ گرم است (یعنی ۱۴ گرم به ازای ۱۰۰۰ کیلوکالری). منابع خوب فیبر عبارت‌اند از جو دو سر، لوبیاها، غلات کامل و انواع میوه‌ها و سبزیجات.

توصیه شماره ۱۰: قفسه‌ ها را از اقلام چاق‌ کننده پاک کنید

چنانچه در کابینت، چیپس و در فریزر، بستنی دارید، وزن کم کردن را سخت‌تر از آنچه که هست، می‌کنید. وسوسه را با پاک‌سازی قفسه‌ها از خوراکی‌های چاق‌کننده کاهش دهید. آیا گاهی اوقات یک لذت از جنس خوراکی می‌خواهید؟ سعی کنید برای به دست آوردن آن از خانه خارج شوید (ترجیحاً با پیاده‌روی).

توصیه شماره ۱۱: آهسته وزن کم کنید

چنانچه وزن کم می‌کنید، ولی سرعت کاهش وزنتان را دوست ندارید، ناامید نشوید. وزن از دست دادن، زمان می‌برد. همان طور که اضافه کردن آن زمان برده است. کارشناسان علم تغذیه توصیه می‌کنند که هدف واقع‌گرایانه حدود نیم تا یک کیلوگرم در هفته را برای خود در نظر بگیرید. اگر انتظار بالایی را تعیین کنید، زمانی که با سرعت کافی وزن کم نکنید خیلی زود دلسرد و تسلیم خواهید شد. به یاد داشته باشید زمانی که تنها ۵ تا ۱۰ درصد از وزن بدن خود را کم می‌کنید، شروع به حس کردن فواید سلامتی خواهید کرد.

توصیه شماره ۱۲: یادداشت غذایی روزانه داشته باشید

یک کاغذ و مداد ساده می‌توانند به طور چشمگیری در کاهش وزنتان کمک‌ کننده باشند. مطالعات نشان می‌دهند که نوشتن چیزی که می‌خورید و می‌آشامید منجر به آگاه‌تر شدن شما از چیزی که می‌خورید و زمانی که می‌خورید و میزان مصرفی‌تان می‌شود که نهایتاً منتهی به دریافت کالری کمتر خواهد شد. یک مطالعه نشان داده است افرادی که یادداشت غذایی در ۶ روز هفته دارند دو برابر بیشتر از کسانی وزن کم می‌کنند که تنها یک روز هفته یا کمتر یادداشت غذایی دارند.

توصیه شماره ۱۳: به اندازه کافی بخوابید

زمانی که کمبود خواب دارید بدنتان تولید بیشتری از هورمون گرلین (هورمون محرک اشتها) دارد و درعین‌حال تولید کمتری از هورمون لپتین (هورمونی که در زمان سیر شدنتان، خبر سیری را به شما می‌دهد) را خواهد داشت. داشتن خواب کافی به شما احساس راحتی و سیری می‌دهد و شما را از خوردن تنقلات غیرضروری بازمی‌دارد.

 

 

 

 

 

 

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کرج رسا
آخرین اخبار
اجرای طرح زوج و فرد از اول اسفند ماه در کرج
طرح زوج و فرد از اول اسفند ماه در کرج اجرا می شود
پلمپ 40 واحد آلاینده زیست محیطی در البرز
پلمب ۴۰ واحد آلاینده زیست محیطی در البرز
53 محور در کرج مجهز به دوربین های پلاک خوان هستند
۵۳ محور در کرج مجهز به دوربین های پلاک خوان هستند
کلانتری 31 کوی کارمندان
اعضای باند سارقان داخل خودرو با ۲۱ فقره سرقت در کرج
افزایش 60 درصدی معاملات بورس البرز
افزایش ۶۰ درصدی معاملات بورس البرز
خودروی دودزا
اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در البرز
نیاز دائمی کلانشهر کرج به اجرای طرح زوج و فرد
نیاز دائمی کلانشهر کرج به اجرای طرح زوج و فرد
هوای بیشتر شهرستان های البرز برای گروه های حساس ناسالم است
هوای بیشتر شهرهای البرز برای گروه های حساس ناسالم است
پليس فتا استان يزد
زن جوان طعمه انتقام شاگرد از صاحبکار
افزایش قیمت آب، برق و سوخت در سال ۹۶ ممنوع شد
افزایش قیمت آب، برق و سوخت در سال ۹۶ ممنوع شد
پس از ۵ روز از حادثه پلاسکو؛ ۱۹۴ مصدوم و ۷ جانباخته
پس از ۵ روز از حادثه پلاسکو؛ ۱۹۴ مصدوم و ۷ جانباخته
نتانیاهو و ترامپ درباره ایران گفت‌وگو کردند
نتانیاهو و ترامپ درباره ایران گفت‌وگو کردند
1
تیتر صفحه نخست روزنامه های ۴ بهمن
نخستین نمایشگاه "الکامپ" در استان البرز برگزار می‌شود
نخستین نمایشگاه «الکامپ» در استان البرز برگزار می‌شود
سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی ۴ پیمانکار در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال
سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی ۴ پیمانکار در منطقه ۲ آزادراه تهران – شمال
به گزارش خبرنگار انتظامی تسنیم، منابع آگاه عنوان کردند که امدادگران و آتش نشانان طی دقایق گذشته توانستند به محل محبوس شدن تعدادی از پیکرهای افراد گرفتار شده در قسمت تاسیسات ساختمان پلاسکو در طبقات زیرین این ساختمان دسترسی پیدا کنند. بر اساس این گزارش در این محل حداقل ٤ نفر از افراد محبوس شده در زیر آوار وجود دارند که به نظر می رسد این افراد از نیروهای تاسیساتی ساختمان پلاسکو بوده اند که هنگام ریزش ساختمان در این محل گرفتار شده بودند. به گزارش تسنیم کشف این اجساد در حالی در زیرزمین ساختمان پلاسکو انجام شد که پیش از این احتمال وجود نفراتی در این قسمت داده می شد ولی سخنگوی آتش نشانی با تکذیب وجود این افراد در این محل گفته بود شب گذشته نیروهای امدادی به این نقطه دسترسی پیدا کرده بودند ولی هیچ جسدی در آن نقطه یافت نشده بود.
کشف حداقل ۴ جسد در موتورخانه پلاسکو
اخبار
صوت؛ اخبار شبانگاهی کرج رسا – ۳ بهمن ماه
فرود اضطراری هواپیمای کویت - استانبول در کرمانشاه
فرود اضطراری هواپیمای کویت – استانبول در کرمانشاه
جویدن غذا مانع عفونت می‌شود
جویدن غذا مانع عفونت می‌شود
مجتبی حقدوست
انتقام سنگین استقلال از نفت آبادان با کپی‌برداری از پرسپولیس