تارخ انتشار: چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر : 13681
چاپ خبر
بازدیدها: 382

سردار کاظمی در نشست خبری عنوان کرد

۲۶ مورد درگیری سپاه با هواپیما‌ ربایان

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کرج رسا: جانشین فرماندهی حفاظت سپاه از خنثی سازی ۲۶ مورد عملیات هواپیما ربایی توسط سپاه تا سال ۸۹ خبر داد.

به گزارش کرج رسا به نقل از فارس، سردار محمدحسن کاظمی جانشین فرماندهی حفاظت سپاه در نشست خبری که صبح امروز چهارشنبه به منظور گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی برگزار شد، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، دشمن توطئه‌های زیادی برای نظام مقدس اسلامی ایجاد کرد که مهمترین آنها بحث ترور شخصیت‌ها، ‌بمب‌گذاری‌ها و جنگ تحمیلی بود.

۵ هواپیماربایی در سالهای ۶۲ و ۶۳

وی افزود: این فرایند تا سال ۶۲ ادامه داشت و در این سال دشمنان ترفند جدیدی را برای به شکست کشاندن انقلاب در عرصه بین‌المللی آغاز کردند. آنها این کار را با ربودن یک فروند هواپیمای ایرانی در سال ۶۲ شروع کردند. دشمنان این هواپیما را بعد از ربایش به کویت و بعد به فرانسه بردند.

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه تاکید کرد: آنها در سال ۶۳، چهار بار دیگر این اقدام را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی انجام دادند که بازتاب بسیار زیادی در رسانه‌ها برای شکست اقتدار نظام اسلامی داشت.

کاظمی ادامه داد: در این زمان و در سال ۶۳ امام خمینی (ره) فرمانده وقت سپاه را احضار و شفاها دستور دادند که پاسداران باید از ناوگان هوایی ایران حفاظت کنند. در همان سال بسیاری از پاسداران که در جبهه‌ها مشغول دفاع از کشور بودند جمع‌آوری و امنیت پرواز خطوط غیرنظامی را به عهده گرفتند.

انتقال هواپیماهای ایرانی به اسرائیل و اروپا

وی افزود: دشمنان در آن سال ۵ هواپیماربایی موفق داشتند که هواپیماها به سرزمین اشغالی (اسرائیل) و اروپا برده شد. اما از زمان حضور پاسداران در هواپیماها تا سال ۸۹ بیست و شش مورد اقدام به هواپیماربایی داشتیم که توسط سپاه خنثی شد و دیگر بعد از آن مورد موفقی نبود.

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه خاطرنشان کرد: امام (ره) در سال ۶۷ مجددا تاکید کردند که حفاظت از هواپیماها وظیفه سپاه است، همچنین مقام معظم رهبری نیز بر ادامه خدمات سپاه در عرصه حفاظت هواپیمایی تاکید کردند.

مردم دغدغه حادثه‌ای مثل ۱۱ سپتامبر در ایران را ندارند

کاظمی اظهار داشت: سپاه در سطح داخلی و بین‌المللی با موفقیت توانسته ماموریت خود را انجام دهد و باعث ایجاد آرامش در عرصه صنعت هواپیمایی شود. به همین دلیل خطوط هواپیمایی ایران جزو امن‌ترین خطوط هوایی است و مردم دغدغه امنیت و اینکه حادثه‌ای مثل ۱۱ سپتامبر رخ دهد،‌ را ندارند.

وی با اشاره به سازمان هواپیمایی بین‌المللی ایکائو گفت: این سازمان وظیفه نظارت بر امورات هوانوردی کشورها را بر عهده دارد و چون ایران جزو این سازمان است آنها کنترل‌شان را بر روی صنعت هواپیمایی ما نیز دارند و در سال ۶۸ بود که ایکائو بحث امنیت پروازهای ما را بررسی کرد و نمره قابل قبولی در این حوزه کسب کردیم.

نمره بالای ایکائو به امنیت پرواز در ایران

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه ادامه داد:‌ به دلیل تهدیدهایی که داشتیم بیشترین برنامه‌ریزی برای هواپیماربایی در ایران بود اما در ۳۰ سال گذشته حتی یک مورد هواپیماربایی موفق هم صورت نگرفت.

کاظمی اظهار داشت: اگر امنیت پروازی ما تائیدیه نداشته باشد پروازهای بین‌المللی ما به خارج دچار مشکل می‌شود و ممکن است آنها را لغو کنند لذا ما دارای رتبه بالایی در بحث امنیت پرواز هستیم.

درخواست برخی کشورها برای انتقال تجربیات سپاه حفاظت هواپیمایی

وی با بیان اینکه در حوزه حفاظت هواپیمایی صاحب سبک و تجربه شده‌ایم، اظهار داشت: ما در این حوزه از آموزش‌های بسیار خوبی برخورداریم و درخواست‌هایی از کشورهای دوست،‌ همسایه و اسلامی از ما شده تا این تجربیات را در اختیارشان بگذاریم که سازوکارش فراهم شده و در صورتی که شرایط فراهم شود این تجربیات قابل انتقال است.

به مرزهای خودکفایی در تجهیزات حفاظتی نزدیکیم

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه با بیان اینکه در گذشته برخی از تجهیزات ما در حوزه حفاظت هواپیمایی از خارج تهیه شده بود، تصریح کرد: ما اکنون به مرزهای خودکفایی نزدیک شده‌ایم و در این حوزه روش‌های ابداعی داریم.

۱۳۰ مورد تلاش برای هواپیماربایی و مقابله سپاه

کاظمی با بیان اینکه آخرین مورد هواپیماربایی در ایران در سال ۸۹ صورت گرفته، گفت: شاید در کل نزدیک به ۱۳۰ مورد تلاش برای هواپیماربایی صورت گرفته باشد که در نطفه خفه شده است که بخش عمده مقابله با آنها در زمین بوده و افراد دستگیر شده‌اند و تنها ۲۶ مورد موجب اقدامات مقابله‌ای شده است.

وی افزود: از هنرهای پاسداران حفاظت هواپیمایی این است که با وجود دست به سلاح شدن مهاجمان حتی یک مسافر هم زخمی نشده است، این در حالی است که برخی از مهاجمان سلاح و نارنجک به همراه داشته‌اند.

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه تاکید کرد: منشا این اقدامات کشورهای متخاصم از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده‌اند که توسط افراد معاند و ضد نظام صورت گرفته است.

تشریح حوزه‌های حفاظت سپاه

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فرماندهی حفاظت سپاه علاوه بر امنیت پرواز خطوط هواپیمایی، مسئولیت حفاظت از شخصیت‌های کشور، سران قوا و مقام معظم رهبری را نیز بر عهده دارد، گفت: بعد از ترور شهید مطهری که به دست گروه فرقان صورت گرفت ماموریت حفاظت از جان مسئولین به دستور امام (ره) به سپاه واگذار شد.

شهیدان لاجوردی و صیاد تحت حفاظت سپاه نبودند

وی افزود: لذا بعد از شهید مطهری حتی یک ترور موفق را نداشتیم و افرادی که ترور شدند کسانی بودند که حفاظت نمی‌شدند مانند شهید صیاد شیرازی و شهید لاجوردی.

حفاظت سپاه از شخصیت‌ها بعد از ترور دانشمندان هسته‌ای

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه ادامه داد: همچنین بعداز ترور دانشمندان هسته‌ای حفاظت از شخصیت‌ها هم به سپاه واگذار شد که شاهدیم پس از این فرمان ترور موفقی صورت نگرفت و اگر موردی صورت گرفته سپاه در آنجا حضور نداشته است.

کاظمی در ادامه سخنانش با اشاره به اقدامات تروریستی کشمیری در اوایل انقلاب اظهار داشت: این فرد با نفوذش در عرصه سیاسی باعث شهادت شهیدان رجایی و باهنر شد. اما بمبی که در ریاست جمهوری منفجر شد قرار بود پیش از آن در جلسه‌ای با حضور امام (ره) در جماران منفجر شود که پایمردی یکی از پاسداران حفاظت جماران برای بررسی کیف کشمیری موجب جلوگیری از یک فاجعه بزرگ شد لذا سپاه می‌تواند جلوی این خطرات را بگیرد.

حفاظت سپاه ۳۶۰ شهید تقدیم نظام کرده است

وی در خصوص شهدای حفاظت سپاه اظهار داشت: حفاظت سپاه حدود ۳۶۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده که ۶۰ شهید در حوزه حفاظت هواپیمایی و ۳۰۰ شهید هم در حوزه سپاه انصارالمهدی بوده‌اند. این شهدا اکثرا در جبهه‌ها و در خارج از ماموریت‌شان به شهادت رسیدند و برخی هم در هواپیماهایی که سقوط کردند، شهید شدند.

جانشین فرماندهی حفاظت سپاه با اشاره به بازدید هفته گذشته سرلشکر جعفری از فرماندهی حفاظت سپاه، گفت: فرمانده کل سپاه در این بازدید در جریان گزارشی از تحولات این مجموعه قرار گرفت و از اجرای خوب و موفق این ماموریت تقدیر کرد. سرلشکر جعفری همچنین از نمایشگاه اقدامات تحولی و تجهیزات حفاظت سپاه بازدید کرد.

کاظمی در پایان با اشاره به ارتباط پاسداران حفاظت با مردم گفت: در سال ۹۱ نزدیک به ۲۷ میلیون از مردم از پایانه‌های فرودگاهی عبور کردند که رقم بسیار زیادی است که این افراد در رفت و برگشت با پاسداران حفاظت در تماس هستند. اگر یک درصد از این مردم از عملکرد ما رضایت نداشتند و می‌خواستند شکوائیه تنظیم کنند رقم بالایی می‌شد اما ما شاهدیم که تنها ۳۰-۴۰ گلایه مطرح می‌شود و این نشان از موفقیت پاسداران در خدمت به مردم دارد.

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز
آخرین اخبار
جایگاه پرسپولیس و استقلال در رده بندی برترین تیم های باشگاهی جهان
جایگاه سرخابی ها در رده بندی برترین تیم های باشگاهی جهان
شهید
پیکرهای ۱۳۵ شهید دفاع مقدس به کشور وارد شد
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟ +عکس
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟ + تصاویر
به گزاش جام جم آنلاین از مشرق، روزنامه «وطن‌امروز» در گزارشی نوشت: در دولت روحانی بسیاری از بنگاه‌های کوچک و متوسط زیر رکود اقتصادی له شدند و این وضعیت برای بنگاه‌های بزرگ و برندهای باسابقه نیز تحقق یافته است.

بانک‌ها و موسسات مالی در دولت یازدهم از رکود اقتصادی نتوانستند فرار کنند و بانک‌های بزرگ و باسابقه کشور در میان ناباوری مسؤولان اقتصادی و انفعال کشنده آنها در حال دست و پا زدن هستند.

زیان چند هزار میلیارد تومانی بانک‌های ملت، تجارت و صادرات نشان داد رکود فراگیر حتی با آمارهای رنگارنگ دولتی تطبیق ندارد و در رشد اقتصادی 9 درصدی که دولت اعلام می‌کند این بنگاه‌های بزرگ در حال زیان دادن هستند. بررسی‌ صورت‌های مالی بانک‌ها و صنایع بزرگ نشان می‌دهد اوضاع برای آنها مساعد نیست و دولت دوازدهم کار بسیار سختی برای پاکسازی عملکرد مفتضح دولت یازدهم دارد.

بانک صادرات که در سال ۹۴ (پس از تخفیفات بانک مرکزی) با ۱۹۶۷ میلیارد تومان زیان به کار خود پایان داد، براساس گزارش پیش‌بینی درآمد سال مالی ۹۶، در سال گذشته هم ۱۷۸۶ میلیارد تومان زیان ثبت کرده و برای سال ۹۶ نیز ۱۴۱۸ میلیارد تومان زیان پیش‌بینی کرده است.

گزارش پیش‌بینی درآمد بانک صادرات در سال 96 که توسط حسابرس مستقل حسابرسی شده بیانگر تعمیق زیان‌دهی این بانک در سال جاری است. در جدول صورت سود و زیان (پیش‌بینی) سال 96 رقمی بالغ بر 1418 میلیارد و 291 میلیون تومان زیان پیش‌بینی شده است. زیان ثبت شده در صورت‌ مالی حسابرسی نشده 9 ماهه سال گذشته 4 هزار و 349 میلیارد تومان درج شده بود.

هنوز صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 95 بانک صادرات منتشر نشده اما در این گزارش پیش‌بینی درآمد، حجم زیان سال 95 به میزان 1786 میلیارد تومان ثبت شده است.

در واقع در صورت تحقق این پیش‌بینی بانک صادرات در 3 سال پیاپی با زیان‌های هنگفتی مواجه شده است به طوری که زیان سال 94 به میزان 1967 میلیارد تومان، سال 95 (برآورد اولیه) 1784 میلیارد تومان و پیش‌بینی سال 96 بالغ بر 1418 میلیارد تومان است.

خوشبختانه بانک صادرات به سبک و سیاق برخی بانک‌ها سعی در ارائه تصویر غیرواقعی از وضعیت سال 96 نکرده و تلاش کرده وضعیت بانک را آنطور که هست و خواهد بود، به تصویر بکشد.

اما همانطور که از آمار و ارقام قابل ارزیابی است، بانک صادرات روند بهبود را طی نمی‌کند به طوری که با وجود پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه از گشایش‌های بانکی و اقتصادی، برای سال جاری هم زیان با رقم بسیار درشت پیش‌بینی کرده است.

زیان 4 هزار میلیارد تومانی ایران‌ خودرو

دولت در سال 1394 در پی پر شدن انبار خودروسازان طرح وام 25 میلیونی خودرو را اجرا کرد و انبار 2 خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌ خودرو و سایپا را خالی کرد اما گویا این طرح ناکام بوده و ایران‌ خودرو تا نیمه سال گذشته با 4 هزار میلیارد تومان زیان مواجه شده است.

زیان انباشته ایران‌ خودرو در نیم‌سال اول سال ۹۵ به رقم سرسام‌آور ۴ هزار میلیارد تومان رسید، یعنی شرکت ایران‌ خودرو در سال مالی قبل در نیم‌سال اول ۴۶۳ ریال زیان به ازای هر سهم ساخته است که این این رقم در پایان دوره ۱۲ماهه به ۷۸۱ ریال خواهد رسید.

به گزارش نسیم‌آنلاین، تازه‌ترین اطلاعات آماری نشان می‌دهد ۲ شرکت ایران‌خودرو و سایپا در سال مالی قبل دست‌کم ۲ هزار میلیارد تومان به‌دلیل دریافت وام به سامانه بانکی پرداخت کرده‌اند و این رقم همچنان و برای سال مالی جاری در حال افزایش است.

به گزارش نسیم، در شرایطی که حاشیه سود صنعت خودروسازی‌ نسبت به صنایع دیگر بسیار پایین‌تر است، با این حال بخش زیادی از درآمد شرکت‌های خودروساز صرف بازپرداخت اقساط وام‌هایی می‌شود که با بهره‌های بسیار سنگین از بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

اطلاعات آماری از صورت سود و زیان ۲ شرکت بزرگ خودروساز یعنی ایران‌خودرو و سایپا نشان می‌دهد بخش عمده سود این دو شرکت در سال مالی قبل صرف پرداخت بهره بانکی شده که طبق پیش‌بینی رسمی ارائه شده به بورس این روند در سال مالی جاری هم تداوم خواهد یافت.

گزارش‌های مالی ۶ ماهه شرکت ایران‌خودرو (واقعی حسابرسی شده) برای سال مالی قبل نشان می‌دهد شرکت ایران‌خودرو در سال قبل جمعا ۱۰ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان درآمد داشته است که از این مقدار ۹۱۱۷ میلیارد تومان بهای تمام‌شده محصولاتش بوده است و جمع کل درآمد ناخالص ایران خودرو براساس گزارش ۶ ماهه سال مالی ۹۵ جمعا ۱۲۷۷میلیارد تومان بوده است.


این شرکت در همین مدت ۱۳۳۷میلیارد تومان را صرف بازپرداخت اقساط وام‌هایی کرده که از بانک‌ها دریافت کرده است. براساس پیش‌بینی‌های این شرکت احتمالا مقدار کل بازپرداخت اقساط این وام بیش از ۱۷۵۰میلیارد تومان است که البته با توجه به ارائه نشدن صورت‌های مالی ۹ و ۱۲‌ماه هنوز رقم دقیق آن مشخص نیست. اما این شرکت در عین حال پیش‌بینی کرده که رقم کل اقساط وام‌هایی که باید امسال بپردازد هم بیش از ۱۶۲۰میلیارد تومان خواهد بود. با چنین شرایطی زیان انباشته این شرکت در نیم‌سال اول سال ۹۵ به رقم سرسام‌آور ۴ هزار میلیارد تومان رسید، یعنی شرکت ایران‌خودرو در سال مالی قبل در نیم‌سال اول ۴۶۳ ریال زیان به ازای هر سهم ساخته است که این این رقم در پایان دوره ۱۲ماهه به ۷۸۱ ریال خواهد رسید. خودروسازها در واقع برای جبران کسری سرمایه در گردش به ناچار از بانک‌ها با بهره‌های بالا وام می‌گیرند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

این وام‌ها خودروسازان ایرانی را عملا به برده بانک‌ها تبدیل کرده چنانکه ایران‌ خودرو در نیمه نخست پارسال هم ۹۸۰ میلیارد تومان و سایپا ۷۷۰ میلیارد تومان سود به نظام بانکی پرداخت کرده بودند. همچنین طبق گزارش عملکرد ۹ماهه سایپا، کل سود عملیاتی این شرکت ۶۶۸ میلیارد تومان بوده که بابت پرداخت هزینه مالی (عمدتا تأمین هزینه سود تسهیلات دریافت شده از بانک‌ها) از بین رفته است. طبق این آمار رقم بهره‌ای که بانک‌ها بابت سود وام‌های خود از سایپا در ۹‌ ماه منتهی به آخر آذر ۹۵ دریافت کرده‌اند از ۷۷۶ میلیارد تومان هم فراتر رفته است. براساس اطلاعیه‌های قبلی منتشر شده در بورس تهران رقم زیان انباشته سایپا (در گروه اصلی) در ۹‌ ماه سال مالی ۹۵ معادل ۸۹ میلیارد تومان بوده است.

با توجه به اینکه سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های تابعه سایپا هنوز افشا نشده، انتظار تحقق نیافتن سود برآورد شده در پایان سال مالی ۹۵ باعث می شود سهامداران به نگهداری بلندمدت این سهم اقبال چندانی نشان ندهند. در همین رابطه کارگزاری آبان در تحلیلی از عملکرد سایپا نوشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات سایپا، هزینه مالی بالای این شرکت است به‌طوری که در بودجه فعلی سال ۹۵ با افزایش ۱۸درصدی نسبت به بودجه قبلی تقریبا به اندازه سود عملیاتی، هزینه مالی پیش‌بینی شده است.

شرکت در بودجه قبلی برای سال ۹۵ پیش‌بینی کرده بود از محل سود سهام درآمد 3434 میلیارد ریالی داشته باشد که در بودجه فعلی با تعدیل منفی ۲۷درصدی 2491 میلیارد ریال برآورد شده است. درحالی‌ که سرمایه‌گذاری سایپا در آخرین بودجه سال ۹۵ پیش‌بینی کرده ۶۳ ریال سود به ازای هر سهم داشته باشد، سایپا در بودجه فعلی خود پیش‌بینی کرده است این مبلغ ۵۲۳ ریال باشد و تنها ۶ ریال آن تقسیم شود.
زیان فاجعه آمیز ایران خودرو و بانک صادرات
مهران احمدی وقتی کوچک بود
مهران احمدی وقتی کوچک بود + عکس
فیلم‌های آخر هفته تلویزیون با حال و هوای سوم خرداد
فیلم های آخر هفته تلویزیون با حال و هوای سوم خرداد
البرز درکنترل ضایعات برداشت محصول کشاورزی در کشور اول شد
رتبه اول البرز در کنترل ضایعات برداشت محصول کشاورزی
علیرضا خجسته
جودوکار البرزی به مدال برنز دست یافت
2 علت مهم نارسایی کلیه
۲ علت مهم نارسایی کلیه
عباسعلی کدخدایی
واکنش سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات اخیر «روحانی»
ماه رمضان
شنبه اول ماه مبارک رمضان است
ورودی جالب بازار ماهی فروش‌های دبی
ویدئو؛ ورودی جالب بازار ماهی فروش های دبی
ترامپ برای شرکت در اجلاس ناتو وارد بروکسل شد
ترامپ برای شرکت در اجلاس ناتو وارد بروکسل شد
25 خرداد آخرین روز امتحانی دانش‌آموزان/ سحر، فرصتی طلایی برای مرور دروس‌
۲۵ خرداد آخرین روز امتحانی دانش آموزان
سرقت از گردشگران به بهانه دستگیری عضو داعش +عکس
سرقت از گردشگران به بهانه دستگیری عضو داعش + عکس
توت سیاه
با این میوه سرطان را از خود دور کنید
وقوع دو تصادف در جاده هراز با دو کشته و ۵ مصدوم
وقوع دو تصادف در جاده هراز با دو کشته و ۵ مصدوم
قیمت حلیم، آش، زولبیا و برنج در رمضان ۹۶
قیمت حلیم، آش، زولبیا و برنج در رمضان ۹۶
رأی‌دهندگان به "حسن روحانی" افزایش یارانه نمی‌خواهند
رأی دهندگان به «حسن روحانی» افزایش یارانه نمی خواهند
منچستریونایتد فاتح لیگ اروپا شد
منچستریونایتد فاتح لیگ اروپا شد