تارخ انتشار: دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر : 45452
چاپ خبر
بازدیدها: 99

۳۹ هزار نو آموز البرزی مهیای ورود به مدارس می شوند

کلاس اولی

کرج رسا: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز گفت: احتمال ۳۹ هزار تا نوآموز را داده ایم که در سال تحصیلی ۹۳ – ۹۴ وارد کلاس اول می شوند.

به گزارش کرج رسا، برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سال تحصیلی ۹۴-۹۳ از اول خرداد آغاز شده  و در ۸۸۷  پایگاه سنجش در۸۲۱ شهر و منطقه و ۱۶ هزار و ۳۸ روستا در کشور در حال اجراست.

برنامه سنجش نوآموزان همچون سالهای گذشته با همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اجرا می شود.

زهرا قره خانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز در گفتگو با خبرنگار دانش روز افزود: طبق سنوات همه ساله سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه در تمامی استانها از طریق دستورالعمل سازمان استثنایی شروع می شود و نو آموزانی که ۶ سال تمام دارند برای غربال گری خصوصیات جسمی و ذهنی به پایگاه های سنجش مراجعه می کنند و در آنجا ارزیابی های شنوایی سنجی، بینایی سنجی، گفتاری، کلامی، بیماریهای نهفته جسمی و آمادگی تحصیلی می شوند.

وی اظهار کرد: اگر نو آموز در پایگاه های اولیه سنجش به حد نصاب نمره دست پیدا کند به مدارس برای ثبت نام معرفی خواهند شد و اگر در هر کدام از موارد مذکور حد نصاب را کسب نکند به ارزیابی تخصصی همان قسمت معرفی می شود.

بعد از ارزیابی تخصصی که اکثر دانش آموزان مشکلاتشان مرتفع خواهد شد و ممکن است با شستشوی گوش، گرفتن سمعک و موارد این چنینی و برطرف شدن عیوب انکساری چشم رفع شود بچه ها به مدرسه عادی معرفی شوند در غیر این صورت و زمانیکه بچه ها مشکل خاص ذهنی داشته باشند به مدارس استثنایی ارجاع داده می شوند.

قره خانی تصریح کرد: احتمال ۳۹ هزار تا نوآموز را داده ایم که در سال تحصیلی ۹۳ – ۹۴ وارد مقطع ابتدایی می شوند. تعداد ۲۰ پایگاه سنجش در سطح استان در نظر گرفته شده که از این تعداد ۳ پایگاه در ناحیه ۱ کرج، ۴ پایگاه در ناحیه ۲ کرج، ۴ پایگاه در ناحیه ۳ کرج، ۴ پایگاه در ناحیه ۴ کرج،۲ پایگاه در ساوجبلاغ، ۱ پایگاه در نظراباد، ۱ پایگاه در اشتهارد و ۱ پایگاه در طالقان وجود دارد و برای همه مردم قابل دسترسی است و ساعت کاری آنها ۸ الی ۱۲ ظهر با نوبت قبلی به غیر از پنجشنبه و جمعه است.

بعد از مراجعه بچه ها به پایگاه های سنجش درصد بسیار کمی از این بچه ها به مدارس کم توان ذهنی و بر فرض مثال دانش آموز نابینا به مدارس خاص خود ارجاع داده می شوند.

تعدادی از نوآموزان اگر نیمه بینا و نیمه ناشنوا باشند و بتوانند در مدارس عادی تحصیل کنند در سیستمی به نام فراگیر یا تلفیقی به مدارس عادی معرفی  می شوند و در نظر گرفته شده که اگر در هر مدرسه اس حداقل ۶ دانش اموز مرزی از نظر ذهنی وجود داشته باشد آنها را در صورت داشتن نیرو در یک کلاس سازماندهی کنند.

قره خانی در خاتمه گفت: با توجه به کمبود نیرو هدف جبران آن، ساماندهی صحیح نیرو با استفاده از نیروهای حق التدریس و همکاری آموزش و پرورش در برنامه این اداره خواهد بود و در پایان به والدین توصیه می کنم  که با توجه به زمان اعلام شده به مرور به پایگاه ها مراجعه کنند و اگر به نوآموز توصیه شد در جهت بینایی و … اقداماتی انجام دهند حتما پیگیری کنند که به موقع به امور برسند و تا آخر شهریور زمان لازم را دارند.

 

 

 

دانش روز

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز