تارخ انتشار: پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
کد خبر : 51594
چاپ خبر
بازدیدها: 1,942

۶ دروغ در رژیم‌ های لاغری!

187174

دنیای رژیم‌ های تغذیه، پر است از شایعاتی که باور کردن‌ شان می‌تواند صدمات جبران‌ ناپذیری به بدن شما بزند.

پیش از عادات غذایی‌تان با شایع‌ترین اشتباه‌های رژیم گرفتن آشنا شوید و با کمک توصیه‌های ما، راه سالم‌تری را برای کاهش وزن‌تان انتخاب کنید.

دروغ شماره ۱

    بعد از ساعت ۷ شام یا هیچ‌ چیز دیگری نخورید!

برای دست برداشتن از خوردن، زمان مشخصی وجود ندارد. آدم‌‌ها در ساعات متفاوتی از خواب بیدار می‌شوند و هر کدام زمان متفاوتی را برای خوابیدن انتخاب می‌کنند، پس دلیلی هم ندارد که همه در زمان مشخصی غذا بخورند. در همین کشور خودمان برای بسیاری از افراد ساعت ۸ شب، ساعت شام خوردن است درحالی‌که بسیاری دیگر تازه در این ساعت از سر کار بازمی‌گردند.

درست است که محققان می‌گویند هضم غذا برای دستگاه گوارش بعد از ساعت ۹ کمی دشوار می‌شود اما سبک زندگی آدم‌ها متفاوت است و نمی‌توان انتظار داشت کسی که ساعت ۲ بامداد را برای خوابیدن انتخاب می‌کند، از ساعت ۷ دیگر غذایی نخورد.

راه درست: بعضی از متخصصان معتقدند ۳ ساعت فاصله میان وعده غذایی و خواب به سلامت دستگاه گوارش و کنترل وزن شما کمک می‌کند.

دروغ شماره ۲

    برنج را فراموش کنید! کربوهیدرات شما را چاق می‌کند!

به غیر از کسانی که به دلایل خاص پزشکی مجبور به حذف یا کم کردن مصرف بعضی مواد غذایی هستند، دلیلی ندارد کسی کربوهیدرات‌ها را برای همیشه از رژیم خود حذف کند. تنها مغز شما به ۱۳۰ گرم کربوهیدرات در طول روز نیاز دارد و گذشته از این، مصرف آنها برای ساخت سروتونین که خلق و خو و تعادل وزن را کنترل می‌کند، در بدن ضروری است.

راه درست: نه‌تنها نان، برنج و سیب‌زمینی بلکه غلات، میوه‌‌ها و سبزیجات حاوی کربوهیدرات هستند و میزان قابل توجهی فیبر را هم به بدن می‌رسانند. پس به جای حذف همه این مواد در یک رژیم خودسرانه با مشورت متخصص، گروهی از کربوهیدرات‌‌ها را در رژیم روزانه‌تان قرار دهید.

دروغ شماره ۳

    برای لاغر شدن، نباید از غذا لذت برد!

متخصصان تغذیه می‌گویند چاره کنترل وزن، هوشیار بودن هنگام خوردن غذاست. وقتی ذهن شما غرق موضوع دیگری است و توجهی به بشقابی که مقابل‌تان است، ندارید، به جای آنکه بی‌میل و بی‌اشتها غذا بخورید، بیشتر با خطر پرخوری مواجه می‌شوید. گذشته از این، از آنجا که حواس‌تان به غذایی که خورده‌اید نبوده است، برخلاف معده‌تان، روان‌تان احساس سیری نمی‌کند و شما را به سمت پرخوری هول می‌دهد.

راه درست: ظرف غذا را مقابل‌تان نگذارید بلکه به اندازه‌ای که متخصص تغذیه برای‌تان مشخص کرده در بشقاب‌تان غذا بکشید و سعی کنید با هوشیاری تمام، از خوردن غذای‌تان لذت ببرید. شاید لقمه‌های غذای شما در دوره رژیم کمتر از قبل باشد اما اگر هر کدام را درست مزه‌مزه کنید و آرام بجوید، می‌توانید لذت زیادی از خوردن همین غذای کم ببرید.

دروغ شماره ۴

    سر میز غذا ننشینید تا زیاد نخورید!

برخی از رژیم‌ گیرنده‌‌ ها تصور می‌کنند با تحرک داشتن در زمان غذا خوردن، نه‌تنها کالری بیشتری می‌سوزانند که حجم کمتری از غذا را هم به بدن‌شان وارد می‌کنند در حالی‌ که محققان ثابت کرده‌اند کسانی که با تحرک و ورجه وروجه غذا می‌خورند، از کسانی که در هر وعده غذایی با تمرکز سر میز می‌نشینند و غذای‌ شان را آرام مزه‌مزه می‌کنند چاق‌تر هستند. بررسی‌‌ها ثابت کرده است کسانی که وعده‌های منظم غذایی ندارند و حین انجام کارهای‌شان کم‌کم مواد غذایی را به بدن‌شان می‌رسانند، بیشتر از آنهایی که سه وعده در روز سر میز غذا می‌نشینند، کالری می‌گیرند.

راه درست: هر روز زمان مشخصی را برای خوردن سه وعده غذایی در نظر بگیرید و با دل و جان و در زمانی که فقط به غذا خوردن اختصاص داده‌اید، حجم مجاز ماده غذایی را به بدن‌تان برسانید. باور کنید چند دقیقه کار نکردن، شما را آنقدر که تصور می‌کنید عقب نمی‌اندازد.

دروغ شماره ۵

    برای لاغر شدن چربی‌‌ ها را حذف کنید!

انگار هر زمان که صحبت از چربی در رژیم غذایی می‌شود، یاد حلب‌های روغن جامد می‌افتیم که از متهمان اصلی بالا رفتن کلسترول ایرانی‌‌ها بوده‌اند اما باور کنید دوره آن روغن‌‌ها گذشته و قرار نیست برای حفظ سلامت و رسیدن به اندام متناسب همه نوع چربی را از رژیم‌تان حذف کنید. حجم قابل توجهی از مغز ما از چربی تشکیل شده است و بخش قابل توجهی از انرژی روزانه‌مان را هم چربی‌‌ها می‌سازند. پس چه رژیم لاغری داشته باشید و چه مشکلی با وزن‌تان نداشته باشید، باید میزان معینی از چربی را در طول روز مصرف کنید.

راه درست: اگر می‌خواهید بیشترین سود را از حضور چربی‌‌ها در رژیم‌تان ببرید، توصیه می‌کنیم رژیم مدیترانه‌ای که حجم قابل توجهی از چربی‌های غیراشباع در آن وجود دارد را رعایت و از این راه سلامت قلب‌تان را هم حفظ کنید.

دروغ شماره ۶

    رژیم میوه بگیرید تا لاغر شوید

برای لاغر شدن بشقاب میوه را جایگزین برنج شبانه کرده‌اید؟ گمان نکنید انتخاب چنین رژیمی از شما فردی لاغر و سالم می‌سازد. برخلاف تصور بسیاری از افراد، میوه‌ها چندان هم کم‌کالری نیستند و مصرف زیاد آنها به خاطر قند فراوانی که دارند می‌تواند به جز چاقی، مشکلات قند خون را هم برای‌تان به ارمغان بیاورد. متخصصان معتقدند جایگزین کردن میوه به جای یک وعده غذایی باعث بالارفتن قندخون و افزایش غلظت انسولین و بعد از آن پایین‌آمدن قندخون و گرسنگی بیشتر می‌شود.

راه درست: اگر تحمل گرسنه ماندن را دارید، می‌توانید تنها هفته‌ای یکی، دو روز به جای شام میوه بخورید اما خوردن حجم زیادی از میوه‌های شیرین تابستانی به جای وعده‌های غذایی، نمی‌تواند رژیم مناسبی برای لاغر شدن شما باشد.

 

 

 

 

همشهری

 

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز
آخرین اخبار
فرماندار ساوجبلاغ:
هیات های اجرایی و نظارت صحت انتخابات ساوجبلاغ را تأیید کردند
قوانین جدید برای نوگواهینامه ها از اول تیر 96
اینفوگرافیک؛ قوانین جدید برای نوگواهینامه ها از اول تیر ۹۶
کشف بیش از 100 کیلوگرم تریاک در غرب استان تهران
کشف بیش از ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در غرب استان تهران + عکس
هیأت تطبیق مصوبات، اشکال قانونی به مصوبه ۲۰۳۰ نگرفت
هیأت تطبیق مصوبات، اشکال قانونی به مصوبه ۲۰۳۰ نگرفت
شیوه جدید درمان ریزش مو
شیوه جدید درمان ریزش مو
پاسخ وزارت بهداشت به شایعه "طغیان تب کریمه کنگو" + آخرین وضعیت بیماری
پاسخ وزارت بهداشت به شایعه «طغیان تب کریمه کنگو» + آخرین وضعیت بیماری
خسرو فلاحت زاده
فرشاد فلاحت زاده عزادار شد + عکس
توقیف 9 هزارو 119 وسیله نقلیه متخلف درالبرز
توقیف ۹ هزار و ۱۱۹ وسیله نقلیه متخلف در البرز
فراخوان جشنواره ملی عکس حماسه اردیبهشت
فراخوان جشنواره ملی عکس حماسه اردیبهشت
طرح نظارت ویژه بر بازارآغاز شد
طرح نظارت ویژه بر بازار در فردیس آغاز شد
پیکر پاک شهیدان امروز از میدان انقلاب ارومیه تشییع می‌شود
پیکر پاک شهیدان امروز از میدان انقلاب ارومیه تشییع می‌شود
تصادف در جاده کرج -چالوس 2 مصدوم برجای گذاشت
تصادف در جاده کرج – چالوس ۲ مصدوم برجای گذاشت
علائم مرتبط با مشکلات تیروئید را بشناسید
علائم مرتبط با مشکلات تیروئید را بشناسید
🔴قهرمان مرندی سنگین وزن کشور سکته کرد 🔹تبریزی قهرمان مرندی سنگین وزن کشور در آستانه مسابقات پاورلیفتینگ در پی ایست قلبی دارفانی را وداع گفت
قهرمان سنگین وزن کشور سکته کرد + عکس
اعلام مهلت دوباره برای ثبت‌نام در آزمون ارشد پزشکی دانشگاه آزاد
اعلام مهلت دوباره برای ثبت نام در آزمون ارشد پزشکی دانشگاه آزاد
pink pinapple
آناناس صورتی + عکس
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی،‌ پلیس منچستر که می‌گوید تنها دو ساعت بعد از حمله دوشنبه شب یقین پیدا کرده بود سلمان عبیدی عامل این حمله بوده است، در پنج روز گذشته برای پیدا کردن سرنخ‌های بیشتر و هم‌دستان احتمالی وی، به ۱۴ مکان در سطح این شهر یورش برده و ۱۳ تن را بازداشت کرده است.

هنوز معلوم نیست این تصاویر که گفته می‌شود روز دوشنبه و پیش از حمله سلمان عبیدی به سالن سرپوشیده منچستر آرنا گرفته شده در کدام نقطه شهر ثبت شده است.

در همین حال، سطح هشدار امنیتی در انگلیس که بعد از این حمله به بالاترین درجه رسیده بود، اکنون از وضعیت بحرانی خارج شده هرچند هنوز در سطح حساس باقی مانده است.

با پایین آمدن سطح هشدار امنیتی، سربازان ارتش انگلیس که برای کمک به پلیس این کشور راهی خیابان‌ها شده بودند، از دوشنبه شب به پایگاه‌های خود باز خواهند گشت.

تغییر در سطح هشدار امنیتی را ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس صبح روز شنبه اعلام کرد.

پلیس منچستر از همه ساکنان این شهر درخواست کرده هرگونه اطلاعاتی را درباره سلمان عبیدی و فعالیت‌های او در اختیار کارآگاهان قرار دهند.

پلیس که می‌گوید حدود ۱۰۰۰ نیروی خود را متمرکز بر تحقیقات این پرونده کرده، معتقد است سلمان عبیدی احتمالا در آپارتمانی که در مرکز شهر منچستر داشته، آخرین مراحل تکمیل ساخت بمب را پیش از رفتن به محل برگزاری کنسرت انجام داده است.
تصاویر بمب گذار منچستر منتشر شد
سردار آزمون در پشت صحنه سریال پایتخت
سردار آزمون در پشت صحنه سریال پایتخت + عکس
دعاى روز دوم رمضان
دعاى روز دوم ماه رمضان
آشنایی با بیت‌کوین (Bitcoin)
آشنایی با بیت کوین (Bitcoin)