تارخ انتشار: یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر : 48027
چاپ خبر
بازدیدها: 1,344

۱۵ نکته تغذیه ای برای روزه داری در فصل گرما

IMAGE11404023320830

ماه رمضان امسال نیز به دلیل مصادف شدن با روزهای گرم و طولانی تابستان دارای حساسیت و تحمل بیشتری است که با یک برنامه تغذیه ای درست هنگام افطار و سحر می توانیم بدون هیچگونه مشکلی از مزایای آن بهره ببریم و به مشکلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی نیز دچار نشویم.

به گزارش کرج رسا، رعایت راهکارهای ساده تغذیه ای در افطار و سحر می تواند روزه داران را به منظور دریافت منافع بدنی و تسهیل بهره مندی از مزایای روحانی این ماه مبارک یاری کند زیرا یک فرد بیمار به درستی نمی تواند از برکات ماه رمضان فیض ببرد.

۱- برای اینکه کمتر هنگام روزه داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل انواع کوکو، بادمجان، سوسیس و کالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می شود پرهیز کنید.

۲- سعی کنید از غذاهای آب پز شده و خورشت های آبدار و کم نمک استفاده کنید.

۳- خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می شود.

۴- بعد از خوردن سحری، بهتر است هنگام مسواک زدن برای کاهش تشنگی و خشکی دهان، از حجم کمتری خمیر دندان استفاده کنید.

۵- سعی کنید در ماه رمضان میوه های آب دار و سبزیجات بیشتری مصرف کنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.

۶- بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبلیموی تازه با آب یا چای کمرنگ یا شربت خاکشیر به جای قهوه و چای پر رنگ استفاده کنید.

۷- خوردن ۸ تا ۱۲ لیوان آب از افطار تا هنگام سحر سبب می شود تا شما در طول روز کمتر دچار تشنگی شوید.

۸- برای اینکه بعد از خوردن افطار و سحری دچار سوزش معده و ترش کردن نشوید بهتر است از غذاهای سبک و کم چرب استفاده کنید. در ضمن مایعات را پس از اتمام غذا بخورید و بلافاصله بعد از خوردن سحری به رختخواب نروید.

۹- بهتر است افطار خود را با یک استکان آب ولرم یا یک فنجان شیر و عسل باز کنید و از خوردن غذا و شیرینی جات فراوان هنگام افطار بپرهیزید تا دچار سنگینی و مشکلات معده نشوید.

۱۰- سعی کنید وعده های غذایی مانند پلو و خورشت را دو ساعت بعد از افطار میل کنید تا هضم آن آسان باشد.

۱۱- برای جلوگیری از بروز یبوست و مشکلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل کنید.

۱۲- ورزش سبک و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک زیادی می کند.

۱۳- وعده سحری را به هیچ عنوان حذف نکنید زیرا ادامه دادن به این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی خواهد شد.

۱۴- نان و پنیر کم نمک با سبزی یا گردو با یک لیوان شیر از بهترین خوردنی ها برای سحر محسوب می شود زیرا علاوه بر حجم سبک دارای قوت بسیار است.

۱۵- برای اینکه در طول روز کمتر تشنه شوید بهتر است علاوه بر خوردن آب فراوان در فاصله افطار تا سحر ، از کربوهیدرات هایی همچون نان و غلات و ماکارونی سبوس دار در وعده افطار و سحر استفاده کنید. این مواد سبب می شود گلیکوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد کمتر دچار تشنگی شود.

 

 

 

 

پایگاه خبری پلیس

 

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کرج رسا
آخرین اخبار
12
گزارش تصویری؛ خدمت رسانی به مسافران نوروزی در کرج
تپه تاریخی ازبکی نظرآباد
گشایش تپه تاریخی ازبکی نظرآباد بر روی گردشگران
آغاز جشنواره نوروزگاه در کاخ مروارید کرج
آغاز جشنواره نوروزگاه در کاخ مروارید کرج
294 نفر به داوطلبان ثبت نامی انتخابات شوراهای البرز افزوده شد
۲۹۴ نفر به داوطلبان ثبت نامی انتخابات شوراهای البرز افزوده شد
3
شیلا خداداد برای بار دوم مادر شد + عکس
کلاهبرداری کارگزار تایلند از
مسافران
ایرانی
کلاهبرداری کارگزار تایلند از مسافران ایرانی
سعد حریری: سلاح حزب‌الله را نمی‌پذیریم/روابط من با عربستان جای تردید ندارد
سعد حریری: سلاح حزب الله را نمی‌پذیریم
طالقان
طالقان سرزمین مشاهیر و جاذبه های تاریخی با طبیعت بکر و زیبا
شاه عمان
هشدار مسقط به اردن؛ نشست سران عرب ضد ایران نباشد
فوتبال
جوسازی قطری‌ها علیه کی روش و فدراسیون فوتبال ایران
محسن هاشمی: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم
محسن هاشمی: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوم
ویدئوی جنجالی از تمیز کردن شیشه هواپیما توسط خلبان عربستانی
ویدئوی جنجالی از تمیز کردن شیشه هواپیما توسط خلبان عربستانی
کاهش 2.5 درصدی استعمال دخانیات در جهان
کاهش ۲.۵ درصدی استعمال دخانیات در جهان
به گزارش ایسنا، سردار موسی امیری در حاشیه بازدید از ایستگاه پلیس راه رشت - انزلی اظهار کرد: بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به جلو موجب کشته شدن ١٤٥ تن و مجروح شدن ۲۹۵۰ نفر در روزهای گذشته شده است که این آمار زنگ خطر را برای جامعه به صدا درآورده است.

وی ادامه داد: استان گیلان جزو استانهای قرمز کشور در زمینه تصادف موتورسیکلت است، بنابراین روش‌های بازدارنده در این خصوص کافی نیستند و باید آموزش و فرهنگسازی را در پیش گرفت.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا ضمن مهمان‌نواز خواندن مردم گیلان، گفت: با همکاری و تعامل پلیس و سایر دستگاه‌ها، تلفات تصادف در شهرهای استان گیلان در نوروز امسال به صفر رسیده و میزان تصادفات در جاده‌های این استان کاهش یافته است.

امیری با تاکید بر اینکه حجم سفرهای نوروزی در روزهای گذشته از همیشه بیشتر بوده است، خاطرنشان کرد: از شروع تعطیلات تا امروز در استان گیلان شاهد گره ترافیکی خاصی نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه آمارهای اخیر در زمینه تصادفات هشدارآمیز هستند، اظهار کرد: راننده‌ها باید با التزام به قوانین، از تلخ شدن کام خانواده‌ها در نوروز جلوگیری کنند. همچنین با توجه به اینکه در ٢٩ اسفند و اول فروردین تردد بیشتر از حد انتظار بوده است، آرامش و امنیت راه‌ها تنها با مشارکت مردم ممکن خواهد بود.

وی تلاش شبانه روزی مأموران پلیس راهور را عامل برقراری ثبات در راه‌ها دانست و تاکید کرد: با همین مدیریت و همین مجاهدت، نوروز کم‌حادثه‌ای را پشت سر خواهیم گذاشت.

به گزارش سایت پلیس راهور، امیری اظهار کرد: در حال حاضر در بسیاری از راه‌های کوهستانی شمال و شمال غرب کشور شاهد بارش برف هستیم، بنابراین صبر و حوصله در سفر، بسیاری از خطرات را کاهش خواهد داد.
مرگ ١۴۵ نفر بر اثر بی احتیاطی در جاده‌ها طی چند روز گذشته
چگونگی تغییر نام از «پرس» و «پرشیا» به Iran
چگونگی تغییر نام از «پرس» و «پرشیا» به Iran
بیانات راهگشای حضرتعالی مایه دلگرمی خادمان ملت و فعالان اقتصادی شد
بیانات راهگشای حضرتعالی مایه دلگرمی خادمان ملت و فعالان اقتصادی شد
بارش های جدید ازپنجشنبه درالبرز/گردشگران درکناررودخانه هاتوقف نکنند
بارش های جدید از پنجشنبه در البرز/ در کنار رودخانه ها توقف نکنید
ترافیک در محور کرج - چالوس سنگین است
ترافیک در محور کرج – چالوس سنگین است
ثبت 2 موقوفه جدید در ساوجبلاغ
ثبت ۲ موقوفه جدید در ساوجبلاغ
آمریکا دستکم 200 شهروند سوری را به خاک وخون کشید
آمریکا دستکم ۲۰۰ شهروند سوری را به خاک وخون کشید