تارخ انتشار: یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر : 20219
چاپ خبر
بازدیدها: 446

۷ ماده مغذی برای ۵۰ ساله‌ ها

امگا 3

کرج رسا: همزمان با بالا رفتن سن، رعایت برخی نکات تغذیه‌ ای برای افراد مسن و سالمند به منظور حفظ سلامت جسمی آنان در این مرحله از زندگی ضروری است.

به گزارش کرج رسا، تمام افراد از سن ۵۰ سالگی به بعد به دلیل تغییرات ناشی از افزایش سن در بدن‌شان باید بیش از گذشته در مورد تنوع موادغذایی مصرفی و انواع ریزمغذی‌های مورد نیاز بدنشان مطلع باشند.

در این میان مصرف برخی از املاح و مواد مغذی برای این گروه سنی بیشتر توصیه می‌شود که مهمترین آنها به شرح زیر است:

ویتامین D

در سال‌های اخیر مطالعات گسترده‌ای برای بررسی اهمیت مصرف این ویتامین به ویژه برای افراد مسن انجام شده اما همچنان اکثریت زنان به میزان کافی از آن مصرف نمی‌کنند. نتایج یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد افراد بزرگسالی که سطح ویتامین D خونشان در پایین‌ترین میزان است، دو برابر بیشتر از سایر مردم در معرض مرگ‌ومیر زودرس به هر دلیلی هستند. همچنین این ماده مغذی مهم در افزایش ایمنی، بهبود عملکرد ماهیچه‌ها و پیشگیری از آسیب‌دیدگی‌ها نقش دارد.

کلسیم

پس از سن ۵۰ سالگی تراکم استخوان‌های بدن با سرعت بیشتری کاهش می‌یابد به گونه‌ای که از هر سه زن یک نفر شکستگی استخوان را تجربه می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از یائسگی زنان سه تا پنج درصد تراکم استخوانشان را سالانه از دست می‌دهند. کلسیم برای انقباض ماهیچه‌ای ضروری است. علاوه بر این مصرف کلسیم برای عملکرد مناسب اعصاب و حفظ تعادل اسیدی بدن ضرورت دارد.

پروبیوتیک‌ ها

پروبیوتیک‌ها به افزایش سطح ایمنی بدن، بهبود عملکرد سیستم گوارشی، سلامت پوست، کاهش کلسترول بد خون، مبارزه با بیماری‌های لثه و کنترل وزن بدن کمک می‌کند.

اسیدهای چرب امگا-۳

این اسیدها نیز در حفظ سلامت مغز، بهبود قدرت بینایی و سلامت مو و پوست، بهبود گردش خون، کاهش درد ماهیچه‌ای، کاهش بیماری‌های قلبی، افسردگی و التهاب‌ها تاثیر مفید دارند.

منیزیم

مصرف این ماده معدنی در حفظ انرژی بدن و احساس شادابی موثر است. منیزیم به عملکرد طبیعی ماهیچه‌ها و سیستم عصبی کمک می‌کند و موجب می‌شود ضربان قلب ریتم مناسبی داشته باشد. همچنین این ماده معدنی برای حفظ استخوان‌ها، سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی توصیه می‌شود. علاوه بر این مصرف منیزیم در تنظیم قندخون و فشارخون نقش موثر دارد.

فیبر

موادغذایی حاوی فیبر خوراکی به ثابت نگه‌ داشتن قندخون و کاهش واکنش انسولین و همچنین کاهش میزان هضم و جذب موادغذایی کمک می‌کند و در نتیجه باعث می‌شود احساس گرسنگی به تاخیر بیافتد. به گفته پزشکان مصرف رژیم غذایی حاصل فیبر کافی، روشی مناسب برای کنترل وزن به حساب می‌آید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که به ازای هر گرم فیبر مصرفی، حدود هفت کالری در بدن سوزانده می‌شود.

 

 

ایسنا

 

کرج رسا

پاسخی بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

مجتمع فنی تهران شعبه البرز
آخرین اخبار
راهیابی فیلم کوتاه از البرزی به فستیوال بین المللی فیلم کرواسی
0
برخورد خودرو با دیواره کوه در جاده چالوس ۵ مصدوم برجای گذاشت
0
کشف بیش از ۱۶۷ کیلوگرم تریاک در البرز
0
آغاز طرح نظارتی ویژه روپوش مدارس در البرز/ برخورد جدی با متخلفان
0
پیش بینی هوای سالم و افزایش دما برای البرز
0
جزئیات بازداشت باند ۶ نفره جعل اسناد رسمی در شهرستان ساوجبلاغ
حسن روحانی 9
روحانی نباید تنها بماند
0
آغاز طرح احتساب سنوات معلمان حق التدریسی در آموزش و پرورش البرز
پومسه دختران
دختران البرز نائب قهرمان پومسه کشور شدند
پژمان حسن زاده
دانش آموز فردیسی در مسابقات دو و میدانی کشور سه مدال کسب کرد
0
امسال لباس فرم تمام دانش‌آموزان البرزی با پارچه ایرانی تولید می‌شود
انتقال سرورهای تلگرام الزامی نیست/اگر تلگرام نپذیرد، قانون‌گذار برایش تصمیم می‌گیرد
انتقال سرورهای تلگرام الزامی نیست/ اگر تلگرام نپذیرد، قانون‌گذار برایش تصمیم می‌گیرد
0
ببنید؛ تاثیر نوشابه بر روی دندان بعد از پنج روز
فرشته فهمیده
کسب مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی آسیا توسط دوقلوهای فردیسی
CAIC Z-10
پرنده ای که ۱۷ میلیون دلار قیمت دارد! + عکس
اتهام
محاکمه سرباز عاشق‌ پیشه به اتهام قتل دختر همسایه
0
مرگ ۳ نفر در سیرجان بر اثر مصرف مشروبات الکلی
0
یک منبع سعودی: ولیعهد مخلوع معتاد به کوکائین بود و پادشاه فعلا قصد کناره‌گیری ندارد
مشروب
انهدام باند توزیع مشروبات الکلی در فردیس/ دستگیری ۴ نفر
0
وقتی صدها دختر کویتی توسط ایران نجات یافتند/ آلزایمر سیاسی، گسلی زیر پایه‌ اریکه قدرت در کویت
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتقالب وردپرسسئوسرویس و تعمیر کولر گازی