امروز: سه شنبه, ۴ آبان ۱۴۰۰ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 20 ربيع أول 1443 | 2021-10-26
کد خبر: 43863 |
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ |
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مصرف برخی از غذاها قبل از خواب اختلالاتی در بدن ایجاد کرده و سلامت انسان را تهدید می‌کند.

به گزارش کرج رسا، النا کالن متخصص تغذیه اظهار کرد: پیش از خواب افراد باید گوشت پخته (به‌خصوص سرخ‌شده)، گوجه‌فرنگی، بادمجان، غذاهای کنسروی، ترشی (سبزیجات یا ماهی)، آووکادو، پنیرهای تند و پنیر آبی را کنار بگذارند، چرا که این غذاها ممکن است حاوی تیرامین (یک نوع اسید آمینه) باشد که به نوراپی نفرین (هورمون استرس) تبدیل می‌شود.

او افزود: هنگامی که این مواد غذایی را مصرف می‌کنیم ممکن است دچار بی‌خوابی شده، صبح خسته از خواب بیدار ‌شویم، و در طول روز بیش از حد معمول غذا بخوریم منجر به افزایش وزن خواهد شد. کرفس نیز باید از فهرست غذاهای عصرانه حذف شود. این سبزی برای کاهش وزن بسیار مفید است، اما نباید مانند سایر غذاهای ادرارآور قبل از خواب مصرف شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: بهتر است آجیل و غذاهای چرب در صبح مصرف شوند، چرا که حاوی نشاسته و قند زیادی هستند و استرس زیادی را بر سیستم هضم وارد می‌کنند. همچنین غذاهای چرب که عصرها خورده می‌شوند نه‌تنها در خواب، بلکه در کاهش وزن نیز تداخل ایجاد می‌کنند.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top