امروز: پنج شنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۰ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 15 ربيع أول 1443 | 2021-10-21
کد خبر: 41506 |
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۴۸ |
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

نخود در مجموعه‌ ای از غذا در سراسر جهان از آفریقا و هند گرفته تا خاورمیانه و اروپا به کار می‌رود.

نخود سرشار از فیبر، اسید فولیک (ویتامین B9)، منگنز و مواد معدنی دیگر است.

بررسی‌های متعدد نشان داده‌اند که نخود به بهبود میزان کلسترول و کاهش قند خون کمک می‌کند.

یک غذای رایج و محبوب که نخود در آن به کار می‌رود، هوموس است که آمیزه‌ای از نخود و خمیر کنجد است. اما نخود در طیفی از غذاهای دیگر هم استفاده می‌شود، از جمله پاستا، برنج و آبگوشت و همچنین در اسنک‌هایی مانند چیپس و پاپ‌کورن.

 

 

به جای استفاده از اسنک‌های فراوری‌شده می‌توانید به سادگی اسنک خاص خودتان را در خانه تهیه کنید: فقط کافی است نخودهای خیسانده و آبکشی شده را روی یک کاغذ روغنی شیرینی‌پزی بگسترانید و کمی روغن زیتون به نخودها بمالید و بعد ادویه مطلوبتان مانند پودر سیر، پودر فلفل، پودر کاری یا آویشن روی آنها بپاشید و آنها را با بیامیزید و بسته به میزان برشتگی مورد نظرتان برای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه فر بپزید.

همچنین می‌توانید مایع کنسرو نخود یا آب نخود خیسانده را دور نریزید و این مایع اندکی چسبنده را به عنوان جایگزین سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید. برای پختن کیک می‌توانید سه قاشق غذاخوری آب نخود را جایگزین یک تخم‌مرغ کنید، اببته قبل از استفاده باید آن را هم بزنید تا سفید و کف‌آلود شود.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top