امروز: پنج شنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۱ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 25 شوال 1443 | 2022-05-26
کد خبر: 9083 |
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ |
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به رواج تزریق بتامتازون بین مردم برای جلوگیری از سرماخوردگی، از خطرهای این کار با منجر شدن سرماخوردگی به آنفلوآنزای شدید سخن گفت.

به گزارش کرج رسا به نقل از ایسنا، مهدی فارسی کارشناس مسئول آنفلوآنزا و مراقبت بهداشت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا به آنفلوآنزا حتما با نظر پزشک دارو مصرف و از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند، گفت: برخی از داروها برای آنفلوآنزا مضر هستند و حتی شرایط جسمی بیمار را بدتر می‌کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه تزریق آمپول بتامتازون بین مردم بسیار شایع شده در حالی که ممکن است در ظاهر علائم بیماری را بهبود ببخشد، اما در نهایت فرد را به سمت آنفلوآنزای شدید سوق می‌دهد و حتی باعث بستری و مرگ فرد خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top