امروز: پنج شنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 23 جماد أول 1447 | 2025-11-13

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: یک هزار و ۲۵۰ دانشجو معلم کارورز دانشگاه فرهنگیان البرز وارد مدارس این استان شدند.

فرزاد شعبانی با اشاره به اینکه تقویت دوره‌های کارورزی زمینه‌ساز ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای دانشجو معلمان است، افزود: موفقیت این دانشجو معلمان در مدارس ابتدایی و متوسطه البرز نیازمند نظارت مستمر است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای دقیق و هدفمند دوره‌های کارورزی نقش تعیین‌ کننده‌ای در افزایش مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی دانشجومعلمان دارد که باید برای ارتقای کیفیت آن برنامه‌ریزی مؤثر و منسجم انجام شود.

شعبانی از کارورزی به عنوان یکی از مؤثرترین بخش‌های تربیت معلم یاد کرد و یادآورشد: در اجرای مطلوب این دوره باید دقت شود زیرا تأثیر مستقیم بر توانمندی‌های آینده معلمان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزبیان کرد: با اجرای این دوره در واقع پیوند میان دانشگاه فرهنگیان و محیط‌های آموزشی را تقویت می کند و همچنین زمینه مهارت‌آموزی و تجربه‌ورزی را دربین آنان گسترش ‌می دهد.شعبانی تعامل میان ارکان مختلف فرآیند کارورزی را برای موفقیت در اجرای این دوره ضروری دانست و گفت: برای تحقق اهداف این دوره، باید همکاری مؤثر میان دانشجومعلم، استاد راهنما، مدیر مدرسه و راهنمای آموزشی برقرار باشد.

وی اضافه کرد: در نظام برنامه‌ریزی تدریس پیش‌بینی‌های مناسبی در این خصوص انجام شده است که هم‌افزایی دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش می‌تواند زمینه‌ساز تربیت معلمانی توانمند و آگاه به نیازهای واقعی مدارس باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: کیفیت اجرای این دوره‌ها تأثیر مستقیمی بر ارتقای سطح آموزش در استان خواهد داشت و باید با جدیت دنبال شود.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top