امروز: پنج شنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۱ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 25 شوال 1443 | 2022-05-26
کد خبر: 582 |
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷ |
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

۱۱۰ معلم پژوهشگر نمونه استانی و کشوری استان البرز به مناسبت هفته پژوهش روز چهارشنبه در آئینی تجلیل شدند.

به گزارش کرج رسا، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در این آئین که در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزارشد، اظهارداشت: پژوهش در آموزش و پرورش رکن محسوب می شود که اجتناب از آن در عرصه تعلیم و تربیت اجتناب ناپذیر است.

سالار قاسمی با بیان اینکه آموزش و پرورش بدون پژوهش کیفی، پویا نیست، خاطرنشان کرد: خوب دیدن، شنیدن ، نظم بخشیدن، مطالعه کردن از جمله آثار پژوهش کردن است.

وی یادآورشد: آموزش و پرورش برای کارآمد شدن، به روز شدن در عصر دانایی و توانایی نیاز به تحقیق دارد. برای تغییر در آموزش و پرورش باید به پژوهش محوری در مدارس توجه کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: معلم باید به پژوهش اهمیت دهد تا به اهداف ترسیم شده در عرصه تعلیم و تربیت دست یابد.

وی بیان داشت: پژوهش در آموزش و پرورش نیاز به تقویت و حمایت دارد.

قاسمی از تلاش بی وقفه تیم گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان البرز که دغدغه پژوهش محوری در بین دانش آموزان و معلمان دارند قدردانی کرد.

رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آیین اظهارداشت: با توجه به نقش مهم پژوهش در آموزش و پرورش هرساله به مناسبت هفته پژوهش و فناوری از معلمان و دانش آموزان فعال در این عرصه مهم تجلیل می شود.

قادر حسین زاده خاطرنشان کرد: با تکیه برعلم و پژوهش می توانیم به دنبال کسب الگوی استقلال علمی و پیشرفت در حوزهای مختلف صنعتی، کشاورزی، علمی، و غیره باشیم.

پژوهش باید مبتنی بر رویکرد فراگیر باشد بطوری که فرد محقق بتواند مشکلات آینده را شناسایی و با انجام تحقیق راهکارهای عملیاتی آنرا پیدا کرده و ارایه دهد.

وی ترویج و تقویت فرهنگ پژوهش درمدرسه و در بین دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مملکت را از رویکردهای آموزش و پرورش عنوان کرد.

حسین زاده تصریح کرد: آموزش بدون پژوهش کاربردی و راهبردی نتیجه بخش نیست به همین دلیل یکی ازاهداف و رسالت های هفته پژوهش را ایجاد و احیای تفکر پژوهش دراذهان همه محققان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دهد. آسیب های آموزش و پرورش باید از راه پژوهش و تحقیق های میدانی پژوهشگران شناسایی و برطرف شود.: ۱۰ اثر معلم پژوهنده البرز به دبیرخانه بیست و دومین برنامه ملی معلم پژوهنده کشوری راه یافت.

رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برنامه ملی معلم پژوهنده با استقبال چشمگیر و بی نظیر معلمان پژوهنده استان البرز در بخش های آموزشی و تربیتی روبرو شده است.

وی بیان داشت: در این مرحله تعداد گزارش‌های منطقه‌ای از `پنج هزار و ۴۸۰ اثر در سال قبل به ۶ هزار و ۱۰۰ اثر رسید.گزارش های استانی هم از۳۰۰ اثر به ۴۰۲ گزارش افزایش یافت.

حسین زاده افزود: دکتررحیم مرادی پژوهشگر این استان با داشتن ۲ سال سابقه کار درآموزش و پرورش ناحیه یک کرج درحوزه امور پژوهشی برترکشوری شده است.

وی یادآورشد: برای چهارمین سال متوالی است که معلمان البرزی رتبه برتر کشوری را در حوزه پژوهش کسب می کنند.

امسال ۲۰ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در نمایشگاه استانی پژوهش با هدف حمایت از پژوهش درحوزه تعلیم و تربیت مشارکت کردند.

آموزش و پرورش البرز امسال نیز رتبه اول نمایشگاه پژوهش استان را کسب کرد.

در این آئین با اهدا تندیس ، لوح تقدیر و هدیه از معلمان پژوهشگر برتر استان البرز تجلیل شد.

استان البرز ۲۵ هزار نفر فرهنگی دارد.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top