امروز: جمعه, ۲۳ مهر ۱۴۰۰ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 9 ربيع أول 1443 | 2021-10-15
کد خبر: 34529 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵ |
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

کارشناسان سلامت برای تقویت سیستم ایمنی و قدرت بینایی مصرف مواد غذایی حاوی بتاکاروتن را توصیه می‌کنند.

به گزارش کرج رسا، بتاکاروتن نوعی آنتی اکسیدان است که از ترکیب‌های مفید برای سلامت به حساب می‌آید. بتاکاروتن بیشتر در سبزیجات و میوه‌های زرد و نارنجی رنگ وجود دارد. علاوه بر این، می‌توان این ترکیب را به میزان ناچیزی در سبزیجات سبز و قرمز رنگ یافت.

با مصرف مواد غذایی حاوی ترکیب بتاکاروتن می‌توان سیستم ایمنی و قدرت بینایی را تقویت کرد. این ترکیب در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. در افرادی که احساس کسالت دارند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند، داشتن رژیم غذایی حاوی بتاکاروتن مفید است.

در همین رابطه سایت pledgetimes به تعدادی از میوه‌ها و سبزیجات حاوی بتاکاروتن اشاره کرده که مصرف آن‌ها توصیه می‌شود:

هویج

هویج منبع خوبی از بتاکاروتن است. در هر یک گرم از هویج ۸۳ میکروگرم بتاکاروتن وجود دارد. برای افرادی که بینایی ضعیفی دارند، هویج مفیدترین خوراکی به حساب می‌آید. هویج را می‌توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد و طبخ آن تاثیری روی ترکیب بتاکاروتن موجود در هویج ندارد.

برگ درخت گز روغنی

میزان قابل توجهی از بتاکاروتن در برگ‌های درخت گز روغنی وجود دارد. علاوه بر این، ویتامین C، آهن، کلسیم، پتاسیم و پروتئین از دیگر مواد مغذی موجود در آن است. به افرادی که دچار بیماری‌ها و عارضه‌های چشمی همچون تاری دید هستند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند توصیه می‌شود دمنوش برگ درخت گز روغنی را مصرف کنند.

گرمک

گرمک از میوه‌های مفید در فصل تابستان است که حاوی میزان قابل توجهی آب است. علاوه بر این، گرمک حاوی میزان قابل توجهی از فیبر خوراکی است که می‌تواند از بروز مشکلات گوارشی پیشگیری کند. همچنین گرمک منبع حائز اهمیتی از بتاکاروتن است.

پاپایا (خربزه درختی)

پاپایا میوه‌ای سرشار از مواد مغذی و معدنی است که برای سلامتی مفید است. پاپایا حاوی میزان قابل توجهی از بتاکاروتن است. همچنین این میوه برای سلامت دستگاه گوارش خوب است، زیرا حاوی میزان خوبی از ویتامین C و فیبر است. همچنین مصرف این میوه می‌تواند در پیشگیری از سوء هاضمه مفید باشد.

اسفناج

اسفناج سرشار از آهن و بتاکاروتن است. همچنین میزان قابل توجهی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در این ماده خوراکی وجود دارد و به همین دلیل است که مصرف اسفناج سلامت چشم را بهبود و میزان هموگلوبین در بدن را افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top