علیرضا خسروشاهی متولد ۸ فروردین ۱۳۸۵ دانشآموز پایه دوازدهم انسانی دبیرستان باقرالعلوم است. وی در کنار خوانش درس، از سال۱۳۹۶ فعالیت هنری خود را در رشته بازیگری آغاز و شروع به گذراندن دورههای بازیگری در موسسه سینمایی معراج فیلم با مدیریت “محمدرضا عمادین” تهیهکننده و کارگران سینما و تلویزیون کرده است.
✍️ رضا قاسمپور
جستارگشایی
در دورهٔ سی و سه سالهی معلمی خود، معمولا از کنار دانش آموزان متفاوت، بیش فعال، خلاق، انرژیک و بعضاً ناهنجار از دید عامه، بی تفاوت رد نشده ام.
پسا بازنشستگی به دعوت اقای ابریشم فروش مدیر دوست داشتنی دبیرستان باقرالعلوم، چند ساعتی در این مدرسه به ریاضت مشغولم. یکی از دانشآموزان متفاوت این مدرسه نوجوانی است فهمیده، هنرمند، کاربلد، رویاپرداز با آمال و آرزوهای بلند پروازانه!
او شاید به همان نسبت که در حل معادلات ریاضی تپق میزند، در مسیر کسب مهارت های زندگی و هم آغوشی با هنر بازیگری، شاهراهی برای خود گشوده است که به آن به شدت راسخ و علاقمند است.
از منظری دیگر علیرضا خسرو شاهی دانشاموزی مبادی آداب، درسخوان، کمککار همه جانبه مدرسه در حوزههای مختلف (فنی، اجرایی، هنری و پرورشی) است. امیدوارم علیرضا در عینیت یافتن رویاها و آرزوهای هنریاش موفق باشد و امثال من اگر نتوانیم دستش را بگیریم، حداقل چوب لای چرخ آرزوهایش نگذاریم.
نگاهی به کارنامه هنری علیرضا خسروشاهی
علیرضا خسروشاهی متولد ۸ فروردین ۱۳۸۵ دانشآموز پایه دوازدهم انسانی دبیرستان باقرالعلوم است. وی در کنار خوانش درس، از سال۱۳۹۶ فعالیت هنری خود را در رشته بازیگری آغاز و شروع به گذراندن دورههای بازیگری در موسسه سینمایی معراج فیلم با مدیریت “محمدرضا عمادین” تهیهکننده و کارگران سینما و تلویزیون کرده است.
خسروشاهی در فیلم سینمایی (خدای بچه های کوچک) به تهیهکنندگی محمدرضا عمادین و کارگردانی زندهیاد فرهاد طب نوری و همچنین فیلم کوتاه (نیمکت) به تهیه کنندگی و کارگردانی جواد قلی زاده به عنوان بازیگر حضور داشته است.
از دیگر فعالیتهای هنری علیرضا میتوان به موارد دستیار صدابردار در سریال تلویزیونی “غیر قابل قبول” به تهیهکنندگی و کارگردانی محمدرضا عمادین، نویسنده و کارگردانی فیلم کوتاه عروسکی “قورباغه و موش” و نویسنده و کارگردانی فیلم کوتاه “پسرک زیرک و دانا” اشاره کرد.
وظیفه ما در قبال دانش اموزان خاص
به باور راقم وظیفه اولیا و مربیان در قبال کلیت دانشآموزان به ویژه دانشآموزان خاص، انرژیک، خلاق، متفاوت و ناسازگار، نظارت و توجه خاص میباشد. تا دانشاموز به خودش آسیب نزند و البته آسیب نبینند. اجازه دهیم بچه ها تجربه کرده و در معرض تجربههای گوناگون و بیکرانه هستی راهشان را پیدا کنند. از این منظر میدان دادن مدیر و کادر دبیرستان باقرالعلوم به مشابهین خسروشاهی جای بسی خوشوقتی و خوشبختی است.
مداخلات نابهجا و اصرار ما برای دکتر، مهندس و وکیل کردن جملگی دانشاموزان عملا تمام فرصتهای طبیعی را از بچهها میستاند. بهتر است شرایطی فراهم کنیم تا نوجوانان و کودکان طبق ظرفیت و علائق خود ببالند. بشکفند آنگونه که توانایی و دوست دارند. درختان گلخانه ای ممکنست رشد مقطعی داشته باشند و کودکان مدارس خاص در یکی دو زمینه برجسته شوند. ولی مداخلات حداکثری بهجای نظارت عاقلانه و اموزش تفکر تفکر انتقادی، عملا عطر، ذات و مقاومت گیاه (دانشاموز) را در برابر حوادث غیرمترقیه از بین میبرد.

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.