امروز: یکشنبه, ۲۵ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 14 جماد ثاني 1446 | 2024-12-15
کد خبر: 28909 |
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۳ - ۶:۳۸ |
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که خودروی تسلا مدل ۳ در طول عمر خود ۶۵ درصد کمتر از مرسدس بنز کلاس C آلاینده تولید می کند.

به گزارش کرج رسا از ایسنا، در یک مطالعه جدید میزان آلایندگی خودروی برقی تسلا مدل ۳ و خودروی بنزینی مرسدس بنز کلاس C در تمام طول عمر آنها مقایسه شد و نتیجه این شد که خودروی تسلا مدل ۳ حدود ۶۵ درصد کمتر از کلاس مرسدس بنز آلودگی تولید می کند.

سال هاست که خودروسازان و صاحبان صنایع سوخت های فسیلی این ایده را مطرح می کنند که وسایل نقلیه الکتریکی نسبت به وسایل نقلیه دیزلی و بنزینی برای محیط زیست مخرب تر هستند، زیرا از برقی استفاده می کنند که اصطلاحا کثیف است، بدین معنی که تولید آن آلاینده است.

یک مطالعه که بر این مسئله دامن می زد، سال گذشته در آلمان انجام شد و در رسانه ها بسیار مورد استناد قرار گرفت، اما این مطالعه دارای نقایص قابل توجهی بود.

اکنون یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه صنعتی آیندهوون هلند انجام شده است، تکلیف این موضوع را روشن کرده است و نشان داده که چگونه وسایل نقلیه الکتریکی در طول حیات خود آلایندگی کمتری نسبت به خودروهای دیزلی و بنزینی تولید می کنند.

 

 

مطالعه جدید به طور خاص شش اشتباه در مطالعات انجام شده قبلی را که می گقتند خودروهای برقی بیشتر از اتومبیل های بنزینی آلودگی بیشتری تولید می کنند، نشان داده است:

۱. در اعلام میزان تولید گازهای گلخانه ای در تولید باتری های خودروهای برقی اغراق شده است.

۲. طول عمر باتری کم در نظر گرفته شده است.

۳. فرض بر این گذاشته شده که تولید برق در طول عمر خودرو تمیزتر نمی شود.

۴. هزینه آزمایش ها توسط خودروسازان پرداخت شده است.

۵. آلایندگی تولید سوخت فسیلی کم انگاشته شده است.

۶. سیستم های بزرگتر نادیده گرفته شده است.

وقتی صحبت از تولید گازهای گلخانه ای توسط تولید باتری می شود، محققان دانشگاه صنعتی آیندهوون به اشتباهات ساده ای پی بردند:

مقیاس بندی و مهندسی دقیق تر، به عنوان مثال ذخیره گرما در فرآیند تولید، انرژی مورد نیاز کارخانه ها برای تولید سلول های باتری را به طرز چشمگیری کاهش داده است. در عین حال، از انتشار کربن در تولید برق مورد استفاده به طور مداوم کاسته می شود.

همه اینها آلایندگی تولید و استفاده از خودروهای برقی را کاهش می دهد، اما بسیاری از مطالعات مهم روی این موضوع، این ها را نادیده می گیرند.

به عنوان مثال در مطالعات قبلی فرض شده است که تولید باتری، ۱۷۵ کیلوگرم کربن دی اکسید به ازای هر کیلو وات ساعت منتشر می کند.

محققان این را مبنای یک مطالعه بسیار بحث برانگیز در سال ۲۰۱۷ قرار دادند، اما این مطالعه در سال ۲۰۱۹ به روز و مشخص شد که اکنون ۸۵ کیلوگرم کربن دی اکسید در هر کیلو وات ساعت تولید می شود که آلایندگی خودروهای برقی را به نصف کاهش می دهد.

مطالعه جدید با اصلاح همه اشتباهات گذشته در محاسبه آلایندگی خودروهای برقی نشان داد که آلایندگی خودروهای برقی بسیار کمتر از وسایل نقلیه بنزینی یا دیزلی است.

به عنوان مثال همانطور که گفته شد، آنها دریافتند که خودروی تسلا مدل ۳ در طول عمر خود حدود ۶۵ درصد کمتر از مرسدس بنز کلاس C آلاینده تولید می کند.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top