مدیران مدارس محروم و عادی دولتی پایین شهر باید تمام وظایف سازمانی و انتظارات بجا و نابجای بالا دستی ها را با جیب خالی و خانوادهها و جامعه هدف غرق در انواع آسیب های اجتماعی به سرمنزل مقصود برسانند.
✍️ رضا قاسمپور
اگر تعطیلات تابستانی، نوروزی، پنج شنبه و جمعه و تعطیلات متفرقه ملی و مذهبی را از ۳۶۵ روز سال کسر کنیم حدود ۱۸۰ روز معادل ۲۵ هفته (بدون احتساب تعطیلات ناخواستهای چون برف و باران،آلودگی هوا و…) باقی میماند.
اگر تعداد ۵۲ کمیته و کارگروه مختلفی را که به عنوان کار ویژه برای مدارس پیش بینی کردهاند در ۲۵ هفته جانمایی کنیم بدان معناست که مدیران و کادر اجرایی مدارس باید بطور متوسط هر هفته ۲ کمیته و کارگروه مختلف را راهاندازی و در طول سال تحصیلی مفاد مورد انتظار و جورواجور آنرا عملی و نظارت نمایند.
گرچه معمولا در مدارس خاص عمدتا دخترانه این ۵۲ کمیته و کارگروه تمام و کمال عملیاتی میشود ولی حتی درگیر کردن نصفه نیمه روح و روان یک مدیر با این حجم از کمیته و کارگروه عمدتا فانتزی، غیرکاربردی، کم نتیجه و ویترینی، هدایت مدیران به حواشی عمدتا غیرضرور است.
میتوان ۵۲ کمیته و کارگروه را حداکثر در یک دوجین واحد عملیاتی و کاربردی تجمیع و ساماندهی نمود.
جالبتر آنکه مدیرانی که در تمام این ۵۲ کمیته و کارگروه هِد کار بوده و مسئولیت اصلی را به دوش دارند در امتیازات رتبه بندی از این ۵۲ عنوان فعالیت امتیازات نازلی دریافت کردهاند و این خود از عجایب طرح رتبه بندی (حقه بندی) معلمان است.
?۵۲ کمیته و کارگروه برای بارگذاری رتبهبندی
۱-کمیته ستاد ثبت نام
۲-کمیته پروژه مهر
۳-کمیته بررسی پرونده های تحصیلی
۴-کمیته ستاد انتخابات انجمن اولیا و مربیان
۵-کمیته و ستاد انتخابات دانش آموزان
۶-ستاد دهه فجر
۷-ستاد مسابقات فرهنگی و هنری
۸-ستاد پرسش مهر
۱۰-ستاد هفته معلم
۱۱-ستاد اجرای و برنامه ریزی برنامه تدبیر
۱۲-کار گروه بررسی کتب درسی
۱۳-کارگروه توانمند سازی معلمان
۱۴-کار گروه طرح بوم
۱۵-کار گروه شورای معلمان
۱۶کارگروه شورای مالی
۱۷-ستاد شورای مدرسه
۱۸-ستاد انجمن اولیا و مربیان
۲۰-ستاد مسابقات قرآنی
۲۱-کار گروه طرح خوانا
۲۲-ستاد مشاوره
۲۳-ستاد کانون ورزشی
۲۴-کمیته سواد حرکتی
۲۵-کمیته بهداشت
۲۶-کارگروه طرح صالحین
۲۷-ستاد بسیج دانش آموزی
۲۸-ستاد بسیج کارکنان
۲۹-ستاد امتحانات
۳۰-ستاد تربیتی
۳۱-کار گروه کمک به دانش آموزان بی بضاعت (جهادی )
۳۲-کمیته طرح نماد
۳۳_کار گروه درس پژوهی
۳۴_کار گروه اقدام پژوهی
۳۵_کارگروه عید و داستان
۳۶_کمیته تجهیزات آزمایشگاهی
۳۷_کار گروه تعمیرات و نگهداری
۳۹_ستاد برگزاری اردو
۴۰_ستاد برنامه شهاب
۴۱_ستاد طرح کار آمد
۴۲_ستاد طرح جابربن حیان
۴۳_ستاد مسابقات جشنواره های مختلف فرهنگی _علمی_هنری
۴۴_ستاد عفاف و حجاب
۴۵-کمیته قرآن و عترت
۴۶-کمیته ی قرآن و عترت
۴۷- شهاب
۴۸-کمیته ی برگزاری المپیاد درون مدرسه ای
۴۹-کارگروه اجرایی جشنوارهی جابربن حیان
۵۰-کمیته ی سلامت آموزشگاه
۵۱-کارگروه اجرایی طرح بوم
۵۲-کمیته برنامه ریزی و اجرایی برنامه های دهه ی فجر
سخن آخر
اگر به ۵۲ کمیته و کارگروه فوق پاسخگویی به حجم انبوهی از بخشنامه های عمدتا پرورشی، ثبت، تهیه و توزیع کتاب، ساماندهی سرویس مدارس، پیگیری انواع مناسبت ها، تعمیر و تجهیز مدرسه با میزان سرانه اختصاصی صفر دولت و … را اضافه کنیم عملا وقتی برای تحرک، تنفس لازم برای ظهور و بروز خلاقیت و نوآوری یک مدیر با انگیزه نمیماند. حال مدیران مدارس محروم و عادی دولتی پایین شهر باید تمام وظایف سازمانی و انتظارات بجا و نابجای بالا دستی ها را با جیب خالی و خانوادهها و جامعه هدف غرق در انواع آسیب های اجتماعی به سرمنزل مقصود برسانند. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که پسا کرونا و ناارامیهای نیمه دوم سال گذشته و نیز پسا مسمومیت ها جامعه هدف مدارس دچار نوعی دگردیسی اجتماعی و بهم ریختگی رفتاری (نوعی طلبکاری عریان) شده است. به همین دلیل حجم تنش در مدارس بین ذی نفعان به صورت تصاعدی در حال انبساط و فوران است.
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.