موسس مدارس دخترانه سلاله گفت: سال ۸۹ با استان شدن البرز به میل خود در کرج آموزشگاهی افتتاح کرده و در شیفت دوم مدرسهای به کارهای فوق برنامه آموزشی و کنکوری ادامه دادم و سپس به فکر تأسیس مدرسه غیرانتفاعی سلاله افتادم، چرا که معتقد بودم مدرسه منشاء تحولات میباشد.
سلسله مدارس دخترانه سلاله کرج از موفقترین مدارس غیردولتی استان البرز بوده و با راهبری خانم دکتر مهری علیزاده به عنوان موسس در تکاپو برای تبدیل شدن به برند ملی است.
به دعوت اقای توسلی رییس انجمن این مجموعه با قرار قبلی به عنوان یکی از منتقدین سرسخت مدارس طبقاتی وارد ساختمان شکیل و نوساز سلاله میشویم. نظم و نظام و دیسیپلین خاص از ورودی مدرسه تا دفتر خانم موسس ساری و جاری است.
از وی در خصوص چرایی و چگونگی ورود به عرصه مدارس غیردولتی جویا میشوم،
دکتر علیزاده آهی از اعماق وجود می کشد و نگاهش در افق گم شده میگوید: «با رنج و سختی بسیار تحصیل کردهام و همیشه آرزو داشتم بتوانم با ورود به آموزش و پرورش از رنج طبقه پایین دست جامعه بکاهم. بالاخره پس از فارغ التحصیلی از تربیت معلم وارد آموزش و پرورش شده معلم منطقه محروم وردآورد کرج شدم و تلاش کردم خلاء ذهنی و آرزوهای دوره دانش آموزی ام را به جا آورم. پس از چندی به عنوان مدیر از یک هنرستان نیمه کاره پایین شهر استارت زده و با اینکه معدل دانش آموزانم عالی بود به دلیل عدم آشنایی با روش های تست زنی، درصد قبولی دانشآموزانم در کنکور دانشگاههای دولتی صفر مطلق شد. با کنکاش در چرایی این شکست کنکوری سر از مجموعه قلمچی درآوردم و برای ملاقات با مهندس کاظم قلم چی بیش از هشت بار به دفتر مرکزی شان مراجعه و ناکام برگشتم و وقتی قلمچی این شوریدگی مدیر جوان را شنیده بود خودش به دیدن هنرستان نوپا و خیر ساز حضرت معصومه وردآورد آمده و سال ۸۳ همه بچه ها را به رایگان تحت پوشش خدمات و تسهیلات قلمچی قرار دادند. با آموزش روشهای تستزنی سال بعد هنرجویانم در ورود به دانشگاه های دولتی کولاک کردند و آوازه ما در استان تهران پیچید.
سال ۸۹ با استان شدن البرز به میل خود در کرج آموزشگاهی افتتاح کرده و در شیفت دوم مدرسهای به کارهای فوق برنامه آموزشی و کنکوری ادامه دادم و سپس به فکر تأسیس مدرسه غیرانتفاعی سلاله افتادم، چرا که معتقد بودم مدرسه منشاء تحولات میباشد.
در مدرسهام در کنار آموزش رسمی دنبال مهارتآموزی و آموزش مهارتهای زندگی برای دانشآموزانم هستم و در سال های فعالیت علاوه بر توفیقات آموزشی دانش آموزانم موفقیت های فراونی در عرصه ورزش، هنر و امورات پژوهشی کسب کردهاند.
اصولا آموزش در مدرسه را چند بعدی و چندلایه میپندارم و برنامه ریزیام معطوف به این طرز تفکر است.
از خانم علیزاده مهمترین مشکلات آموزش و پروزش فعلی را از منظر یک مدیر موفق بخش خصوصی را جویا میشوم.
وی میگوید: سیاست زدگی سراپای آموزش و پرورش را احاطه کرده است. کمبود بودجه، ضعف مدیریت و نیروی انسانی بی انگیزه و غیر متخصص از دیگر مشکلات اساسی آموزش و پرورش میباشد.
در جواب سؤال از کم و کیف آموزش مجازی دوره کرونا ویروس می گوید: کشورهای توسعه یافته سالهای سال بر آموزش مجازی همت گماشتهاند و ما برای تحقق اصول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین پیوست به دهکده جهانی چارهای به جز دگردیسی در آموزش سنتی و بهرهمندی از مواهب آموزش الکترونیکی در دوره کرونا ویروس نداریم و آموزش مجازی ضرورتی اجتنابناپذیر میباشد.
وی میگوید: معتقدم در این شرایط بهتر است آموزش در منازل به صورت مجازی بوده ولی رفع اشکال در مدارس با رعایت پروتکلهای بهداشتی به صورت حضوری باشد.
خانم علیزاده در خصوص مکفی بودن شهریه مدارس غیردولتی میگوید: شهریه مصوب کنونی به سختی نصف هزینههای ما را تامین میکند. ما در کنار آموزش رسمی به ارائه خدمات جانبی در قالب کلاسهای فوق برنامه با اشلهای رسمی آموزش و پرورش میپردازیم و البته استقبال خوبی از خدمات فوق برنامه به خصوص در دوره کرونا ویروس صورت میگیرد.
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.