آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران با صدور بیانیه ای تاکید کرد: مسئولیت سانحه تأسف بار رخ داده به صورت مستقیم متوجه رژیم جنایتکار آمریکاست و به دلیل اعمال عملیات فریب بر سیستم فرماندهی و کنترل سامانه پدافند موشکی ایران واقع شده و نقش خطای انسانی در آن منتفی است.
به گزارش کرج رسا به نقل از خبرگزاری آنا، آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران با صدور بیانیه شماره ۱ در خصوص سانحه دلخراش هواپیمای مسافربری اوکراینی تأکید کرد: مسئولیت سانحه تأسفبار هواپیمای اوکراینی به صورت مستقیم متوجه رژیم جنایتکار آمریکاست و این جنایت بزرگ نیز به سیاهه جنایت های بی پایان این ام الفساد قرن اضافه میشود.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
ملت شریف و بزرگ ایران عزیز؛
بهدنبال سانحه دلخراش هواپیمای مسافربری ایران-اوکراین که باعث داغی بزرگ بر پیکره ملت عزیز و بهخصوص جامعه علمی و دانشگاهی شده و سوگ شهادت پرافتخار سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دو چندان کرده است، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و خانواده های شریف شهدای این سانحه و ملت بزرگ ایران؛ در خصوص چگونگی وقوع این سانحه از جنبه فنی و تخصصی، موارد زیر به اطلاع میرسد:
با اتکا به بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و توضیحات سردار سرتیپ پاسدار حاجیزاده، فرمانده محترم نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ دی ۱۳۹۸ و همچنین با عنایت به اسناد راهبردی ایالات متحده آمریکا و بررسی علمی و فنی موارد مشابه نظیر خطای سامانه پدافند موشکی سوریه در سال ۲۰۱۸، شلیک موشک به هواپیمای MH-۱۷ مالزی بر فراز اوکراین در سال ۲۰۱۴ و حمله سایبری به هواپیمای AC۱۳۰s و EC۱۳۰s آمریکا توسط روسیه در سال ۲۰۱۸؛ این نتیجه علمی با قطعیت اعلام میشود که سانحه رخداده بهدلیل اعمال عملیات فریب بر سیستم فرماندهی و کنترل سامانه پدافند موشکی ایران واقع شده و نقش خطای انسانی در آن منتفی است.
مستندات علمی این بیانیه را در فایل زیر بخوانید:
از سوی دیگر بررسی تجهیزات جنگ سایبری ارتش آمریکا نظیر هواپیماهای «آواکس» و «ریوِت جوینت» حاکی از آن است که موارد مذکور اساساً بهمنظور چنین اقداماتی طراحی، تولید و بهکارگیری شده است و این تجهیزات در اغلب منازعات نظامی از سوی ارتش جنایتکار آمریکا مورد استفاده قرار گرفته اند. به نظر میرسد این بار نیز آمریکا در قالب یک عملیات نظامی سایبری با چنین اقدامی باعث شده که هواپیمای مسافربری به عنوان موشک کروز در سامانه پدافند، شناسایی شده و مورد هدف واقع شود.
به طور دقیق تر علت وقوع عملیات فریب فرماندهی و کنترل که ریشه در دانش سایبرنتیک دارد، استفاده تمامی کشورها از استانداردهای بین المللی در حوزه محاسبات، ارتباطات و کنترل است که موجب میشود علی رغم طراحی و تولید سامانه های پدافند موشکی توسط کشورهای مختلف، حفره فنی برای ایالات متحده آمریکا ـ که طراح استانداردهای بین المللی و پروتکل های مربوطه است ـ همواره باز و دسترس پذیر باشد.
به عبارت دیگر اگر تمامی اجزای یک سامانه پدافند موشکی و به طور کلی هر سامانه مبتنی بر C۴I به صورت کاملاً بومی طراحی و تولید شود اما از استانداردهای بین المللی (پروتکل های عمومی) برای عملکرد آن استفاده گردد، ظرفیت تهدیدپذیری سامانه به میزان چشمگیری افزایش مییابد.
بر این اساس در شرایط مشابه هر کاربر انسانی همان اقدامی را انجام خواهد داد که در سانحه اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین واقع شد، زیرا این خطا نه به دلیل اشتباه در تصمیمگیری بلکه به دلیل اعمال عملیات فریب فرماندهی و کنترل بر سامانه پدافند موشکی واقع شده است. از این رو مسئولیت سانحه تأسفبار رخ داده به صورت مستقیم متوجه رژیم جنایتکار آمریکاست و این جنایت بزرگ نیز به سیاهه جنایت های بی پایان این ام الفساد قرن اضافه میشود.
آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران
۲۲ دی
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.