امروز: سه شنبه, ۶ آبان ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 7 جماد أول 1447 | 2025-10-28

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان البرز گفت: قطب کشوری نانو در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرای آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج مستقر است.

فرزین خرسندی در گفت و گو با ایرنا افزود: این پژوهش سرا دارای فضای فیزیکی و امکانات منحصر به فردی از جمله نخستین آزمایشگاه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانش آموزی کشور، آزمایشگاه های نانو، زیست شناسی و زیست فناوری، فیزیک، شیمی، اتاق کشت سلول گیاهی و جانوری، گلخانه تحقیقاتی، خانه حیوانات وهمچنین کارگاه ریاضی و نجوم است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان البرز بیان داشت: در پژوهش سرای دانش آموزی خوارزمی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج نیز مرکز تخصصی هوش مصنوعی است که می تواند گامی مهم در مسیر گسترش آموزه های فناورانه و پرورش استعدادهای برتر و کارآفرینی در میان دانش آموزان داشته باشد.

 

 

خرسندی ادامه داد: همچنین پژوهش سرای دانش آموزی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج هم همواره به عنوان دبیرخانه جشنواره های متعدد استانی مطرح است و با بهره مندی از نیروی انسانی مجرب و توانمند علمی – دانشگاهی، ثبت اختراع، فعال بودن کلاس های آموزشی- آزمایشگاهی و تجهیزات کامل آزمایشگاهی موفق عمل کند.

وی گفت: رویکرد پژوهش سراهای دانش آموزی در این استان تخصصی است زیرا در مسیر ایجاد محیط‌های متنوع یادگیری گام بر می داریم.

سالانه بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز از خدمات پژوهش سراهای البرز بهره می برند

خرسندی افزود: استان البرز دارای ۹ پژوهش سرای دانش آموزی است و بر خلاف گذشته که تنها کلاس درس و مدرسه می‌توانست محیط تعلیم باشد، امروز محیط‌های متنوع‌تر دیگری نیز هستند که دانش آموزان می‌توانند از آن الهام گیرند که یکی از این مراکز مهم را پژوهش سراهای دانش آموزی تشکیل می دهد.

وی بیان داشت: امسال تلاش می کنیم تا پل ارتباطی مناسب بین پژوهش سرا ها و مدارس در البرز ایجاد شود زیرا پژوهش سراها بستر ساز تفکر، تمرین، مداومت کار و خلاقیت دانش آموزان هستند.

وی با بیان اینکه پژوهش سراهای دانش آموزی البرز در یک محور تخصصی به عنوان قطب استانی و کشوری فعالیت دارند، اضافه کرد: پژوهش جزو تفکیک ناپذیر ماموریت آموزش و پرورش و یک ضرورت مهم است زیرا حیات و تحقق همه ماموریت های ما بدون پژوهش امکانپذیر نیست لذا این محور مهم در همه پژوهش سراهای البرز مورد توجه قرار گرفته است.

خرسندی یادآور شد: پژوهش های مدرسه ای باید به سمت مساله محوری هدایت شوند به گونه ای که ذهن دانش آموزان درگیر مساله ها شده و در پژوهش سراها ذهن خلاق این دانش آموزان شکوفا شود.

وی تاکید کرد: برای انجام فعالیت های پژوهشی در پژوهش سراها و حمایت بیشتر از پژوهشگران در حوزه دانش آموزی نیازمند فرهنگ سازی هستیم زیرا سالانه بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز البرزی ازخدمات علمی و پژوهشی پزوهش سراهای این استان استفاده می کنند.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top