شهردار فردیس گفت: اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کچویی در محدوده زندان کچویی و بلوار راه آهن، گام بلندی برای کاهش ترافیک سنگین در محورهای غربی شهر برداشته است.
محمدرضا احمدی نژاد در نشست با اصحاب رسانه افزود: این پروژه که با نظارت مستقیم شهرداری در حال پیشرفت است، با احداث ۲ زیرگذر شمالی و جنوبی و روانسازی عبورو مرور، معضل دیرینه ترافیک در جادههای ملارد، بلوار شهید کچویی و کمربندی غرب فردیس را هدف گرفته است.
وی اضافه کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کچویی فردیس به عنوان راهکاری کلیدی برای ساماندهی ترافیک در غرب این شهر، مراحل اجرایی خود را با شتاب طی میکند.
وی افزود: بر اساس طرح مصوب، ۲ زیرگذر به طول ۳۵۰ متر در مسیرهای شمال به جنوب و جنوب به شمال احداث خواهد شد تا بار ترافیکی در تقاطعهای پرتردد این محدوده را به شکل چشمگیری کاهش دهد.
شهردار فردیس با تأکید بر حمایت از کسبوکارهای کوچک گفت: شهرداری در چارچوب دستورالعملهای قانونی، از طریق برگزاری نمایشگاهها و تخصیص فضاهای فرهنگی، زمینه معرفی این کسبوکارها را فراهم میکند.
وی اظهار کرد: شهرداری در چارچوب ابلاغیههای دولت از کسبوکارهای کوچک حمایت میکنیم.
وی افزود: نمایشگاهها و فضاهای فرهنگی که در اختیار این کسبوکارها قرار میگیرد، فرصتی است تا آنها بتوانند محصولات و خدمات خود را به شهروندان معرفی کنند اما بر اساس دستورالعملهای وزارت کشور و سازمان شهرداریها، استخدام نیرو توسط شهرداری ممنوع است و ما نمیتوانیم بهصورت مستقیم در حوزه اشتغالزایی ورود کنیم.
احمدینژاد بیان کرد: با وجود کمبود نیرو در بخشهای مختلف شهرداری، تلاش ما بر این است که در چارچوب قوانین موجود، از توانمندسازی اقشار مختلف، بهویژه دهکهای پایین جامعه و زنان سرپرست خانوار حمایت کنیم و برگزاری کلاسهای آموزشی و ایجاد فضای مناسب برای عرضه محصولات آنها از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام دادهایم.
شهردار فردیس در پاسخ به سوالی در خصوص مهمترین چالشهای مدیریت شهری، رکود اقتصادی، حملونقل عمومی و کمبود زیرساختها را از مشکلات اصلی عنوان کرد و ادامه داد: رکود اقتصادی تأثیر مستقیمی بر توسعه شهر گذاشته است و حملونقل عمومی، بهویژه تاکسیها، با مشکلات زیادی روبهرو هستند.
وی با اشاره به اینکه در ساعات اوج ترافیک، مسافران با کمبود وسیله نقلیه مواجه میشوند، گفت: آسفالت معابر فرسوده نیاز به بازسازی دارد و پیادهروهای بسیاری از خیابانها نامناسب است و برخی از آنها نیز توسط اصناف اشغال شدهاند و ناوگان حملونقل عمومی فردیس جوان و نوپاست.
احمدینژاد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، شهرداری با استفاده از وام و سرمایهگذاری داخلی، ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری کرد که اکنون در حال فعالیت هستند، با این وجود، همچنان نیاز به توسعه این ناوگان وجود دارد.
وی رشد بیرویه جمعیت را یکی از معضلات اساسی فردیس دانست و گفت: فردیس و کرج در دهه ۸۰ با رشد جمعیتی بیش از ۷.۷ درصد مواجه بودند که این رقم در مقایسه با میانگین کشوری بسیار بالا بوده و علت اصلی این رشد، مهاجرت گسترده به استان البرز است، چراکه نزدیکی این منطقه به تهران و قیمت بالای مسکن در پایتخت، باعث شده بسیاری از افراد به شهرهای اطراف نقل مکان کنند.
شهردار فردیس از طراحی کمربندی شرقی فردیس خبر داد و عنوان کرد: این پروژه برای کاهش بار ترافیکی طراحی شده، اما به دلیل اینکه بخشی از این مسیر در شهر اندیشه قرار دارد، نیازمند هماهنگیهای بین استانی است.
وی با بیان اینکه همچنین، اجرای رینگ ترافیکی غربی شهر فردیس در دستور کار قرار دارد، افزود: با تکمیل آن، بار ترافیکی از هسته مرکزی شهر کاسته خواهد شد.
وی اظهار کرد: مترو میتواند حجم قابلتوجهی از مسافران را جابهجا کند و مشکل کمبود تاکسی در ساعات شب را برطرف کند اما اجرای این پروژه هزینههای بسیار بالایی دارد و شهرداری فردیس بهتنهایی قادر به تأمین بودجه آن نیست.
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.