سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اصلاحات کمیسیون صنایع مجلس در طرح ساماندهی بازار خودرو گفت که کمیسیون صنایع و خودروسازان مجلس و مردم را مضحکه خود کردند.
به گزارش کرج رسا، بهرام پارسایی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: طرح ساماندهی بازار خودرو به شورای نگهبان رفته و کمیسیون صنایع نیز براساس ایرادات شورای نگهبان اصلاحاتی را در این طرح اعمال کرده است اما پیش از ارجاع این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع درباره این طرح به شورای نگهبان اعلام نظر کرده که این خلاف قانون است.
وی اضافه کرد: اگر نظرسنجی بیطرفانه انجام شود بالغ بر ۹۸ درصد مردم از وضعیت فعلی خودروسازی، خدمات و تعهدات آن ناراضی هستند. آیا اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از نظر مردم و میزان رضایتمندی آنها از خودروسازی آگاه هستند.
نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به تعطیلیهای مکرر در مدارس در پایتخت به دلیل آلودگی هوا خاطرنشان کرد: در قانون هوای پاک استفاده از خودروهای هیبریدی و کممصرف پیشبینی شده و ما در طرح ساماندهی بازار خودرو این خودروها را معاف از حقوق ورودی تعریف کردیم اما مجمع تشخیص مصلحت نظام این امر را مخالف سیاستهای کلی تولید ملی عنوان کرده است و در این مورد با شورای نگهبان مکاتبه کرده و کمیسیون صنایع نیز در تامین نظر نظر مجمع تشخیص تعرفه را از صفر به ۵۰ درصد افزایش داده و مصوبه را اصلاح کرده است.
این نماینده مجلس با اشاره به ایراد دیگر شورای نگهبان به مصوبه طرح ساماندهی بازار خودرو گفت: در ماده ۷ این طرح پیشبینی شده بود که در صورت وقوع تصادف و تشخیص کارشناسان شرکت سازنده خودرو به میزان دخالت نقص خودرو و علت وقوع تصادف دارای مسئولیت مدنی باشد. ما در سال ۸۴ شاهد این بودیم که صدها نفر در آتشسوزی خودروهای ۴۰۵ سوختند و اگر چنین قانونی وجود داشت خودروساز نمیتوانست از مسئولیت آن شانه خالی کند و مجبور بود خسارات را پرداخت و نقص را برطرف کند حالا شورای نگهبان به مصوبه پیشین مجلس ایراد گرفته که تعیین زمان پنج ساله در حالی است که بعد از مدت پنج سال هم ممکن است نقص خودرو در تصادف تاثیر داشته باشد و کمیسیون صنایع به جای اینکه زمان مسئولیت را افزایش دهد صورت مساله را پاک کرده و این ماده را در راستای منافع مافیای خودرو کاملا از طرح حذف کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ضمن احترام به همکارانی که در کمیسیون صنایع از حقوق مصرفکنندگان حمایت میکنند باید بگویم که کمیسیون صنایع تبدیل به کمیسیون سایپا و ایرانخودرو شده است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «علت مصرف بالای بنزین در کشور نه ارزان بودن سوخت بلکه خودروهای پرمصرف است»، گفت: هر چه پیش میرویم اژدهای هفت سر خودروسازی همه جا نفوذ دارد و با گزارش های نادرست، لابی، رشوه و پارتی کارش را به نحو احسن پیش میبرد.
طراح طرح ساماندهی بازار خودرو با بیان اینکه «یک فوریت این طرح اردیبهشت سال گذشته به تصویب رسیده» افزود: ۱۸ ماه از تصویب فوریت این طرح گذشته و به نظر میرسد کمیسیون صنایع و خودروسازان، مجلس و مردم را مضحکه خود کردهاند. وضع خودروسازی از دلایل عمده نارضایتی مردم است و مردم هم دستشان به جایی بند نیست.
آخرین اخبار
پربیننده ترین های
-
افتتاح پروژه عمرانی جدید با تأکید بر نقش امنیت و توسعه زیرساختهای اجتماعی
افتتاح پروژه عمرانی جدید با تأکید بر نقش امنیت و توسعه زیرساختهای اجتماعی
-
پروژه های عمرانی مشکین دشت یکی پس از دیگری به بهره برداری میرسند
پروژه های عمرانی مشکین دشت یکی پس از دیگری به بهره برداری میرسند
-
مشکین دشت در مسیر توسعه؛ بهره برداری از دو پروژه جدید عمرانی
مشکین دشت در مسیر توسعه؛ بهره برداری از دو پروژه جدید عمرانی
-
مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی از امروز واریز میشود +جزئیات
مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی از امروز واریز میشود +جزئیات
-
واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز با ارقام جدید
واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز با ارقام جدید
-
هشدار آتش نشانی کرج؛ رودخانه های کم عمق، قاتلان خاموش تابستانی اند
هشدار آتش نشانی کرج؛ رودخانه های کم عمق، قاتلان خاموش تابستانی اند
-
ورودی شهرستان نظرآباد نیازمند رسیدگی و توسعه زیرساختهای خدماتی است
ورودی شهرستان نظرآباد نیازمند رسیدگی و توسعه زیرساختهای خدماتی است
-
آسمانی شدن یک نفر از کارکنان انتظامی کرج در حادثه آزادراه کرج – قزوین
آسمانی شدن یک نفر از کارکنان انتظامی کرج در حادثه آزادراه کرج – قزوین
-
پیشرفت چشمگیر پروژه تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج
پیشرفت چشمگیر پروژه تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج
-
پیروزی قاطع فلسطین برابر سریلانکا در چهارمین روز رقابتهای بیسبال غرب آسیا
پیروزی قاطع فلسطین برابر سریلانکا در چهارمین روز رقابتهای بیسبال غرب آسیا
-
ضرورت هماهنگی نظام بانکی با رشد جمعیتی و ظرفیت های اقتصادی البرز
ضرورت هماهنگی نظام بانکی با رشد جمعیتی و ظرفیت های اقتصادی البرز
-
بانک ها باید به بازوی توانمند توسعه اجتماعی و اقتصادی محلات تبدیل شوند
بانک ها باید به بازوی توانمند توسعه اجتماعی و اقتصادی محلات تبدیل شوند
-
بارزانی: هربار به ایران میآیم دوست دارم عظیمیه کرج را ببینم
بارزانی: هربار به ایران میآیم دوست دارم عظیمیه کرج را ببینم
-
افزایش حقوق و اعمال متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی
افزایش حقوق و اعمال متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی
-
ویدئو؛ خرس مادر و ۳ توله اش در ارتفاعات جاده چالوس
ویدئو؛ خرس مادر و ۳ توله اش در ارتفاعات جاده چالوس
-
رویداد «تا کرانه البرز» فرصتی برای کشف ظرفیت ها و حمایت از کشاورزی است
رویداد «تا کرانه البرز» فرصتی برای کشف ظرفیت ها و حمایت از کشاورزی است
-
جاده کرج – چالوس همچنان بسته است / مسافران اصرار به سفر نکنند
جاده کرج – چالوس همچنان بسته است / مسافران اصرار به سفر نکنند
-
الزام اخذ گواهینامه مهارت برای صنوف خدماتی در البرز
الزام اخذ گواهینامه مهارت برای صنوف خدماتی در البرز
-
بهسازی استادیوم بیسبال کرج ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه داشت
بهسازی استادیوم بیسبال کرج ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه داشت
-
تعلل شهرداری در بهره برداری اقتصادی از بزرگراه شمالی کرج نگران کننده است
تعلل شهرداری در بهره برداری اقتصادی از بزرگراه شمالی کرج نگران کننده است
-
بیرون کشیدن یک دستگاه خودرو از چاه منزل مسکونی در فردیس
بیرون کشیدن یک دستگاه خودرو از چاه منزل مسکونی در فردیس
-
بازدید اهالی روستای دروان کرج از پارک ملی هوافضای کشور
بازدید اهالی روستای دروان کرج از پارک ملی هوافضای کشور
-
رفع خطر، تنها وظیفه شهرداری کرج نسبت به گود حصارک است
رفع خطر، تنها وظیفه شهرداری کرج نسبت به گود حصارک است
-
اتصال بلوار شمس به رجایی گره گشای ترافیک منطقه است
اتصال بلوار شمس به رجایی گره گشای ترافیک منطقه است
-
فعالیت عکاسان و فیلم برداران غیر مجاز زیر ذره بین اتاق اصناف البرز
فعالیت عکاسان و فیلم برداران غیر مجاز زیر ذره بین اتاق اصناف البرز
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.