قاسمی در مدت حضور خود در البرز، طبعا با افتوخیزهایی مواجه بوده است، خصوصا این که اوضاع عمومی آ.پ در دولت دوم روحانی اصولاً روز خوشی به خود ندیده است. انتخاب افرادی چون بطحایی به عنوان وزیر و سیاستهای یک بام و دو هوای ایشان، روزمرگی و بیبرنامهگی را در آموزش و پرورش نهادینه نمود. دوره حاجی میرزایی نیز تاکنون دستاورد ملموس و درخشانی برای کلیت آ.پ کشور در آموزش کرونایی به ارمغان نیاورده است. در استان البرز نیز بالطبع برنامههای آموزش و پرورش با چالشهایی (فرصتها و تهدیدات) روبرو بوده است.
✍️ رضا قاسمپور
? زمانی که پاییز سال ۹۷ سالار قاسمی سکان مدیریت آموزش و پرورش البرز را به دست گرفت، مدیر هنرستان دستغیب در گوهردشت بودم و اکنون که چهار نعل به سمت تحویل افسار دولت تدبیر و امید به دولت دوازدهم هستیم مدیر شهیدستان کرج (مدرسه عادی دولتی) هستم. تاکنون در بیرون از سازمان به عنوان یک سفیر فرهنگی از ساحت آموزش و پرورش در حد توان مدافعه کردهام و البته در درون معمولا پلشتیها و ناکارآمدیها را به چالش کشیده و به تیغ نقد نواختهام و بعد از این نیز اگر عمری بود انتقاد از درون و مدافعه در برون، مشی کاری ماست.
? حوزه آموزش و پرورش استان البرز با مشکلاتی چون #تراکم شدید دانشآموزی به نسبت نُرم کشوری دست و پنجه نرم میکند و شهرستان فردیس با بیش از نیم میلیون جمعیت یکی از متراکمترین نقاط شهری جهان؛ کماکان فاقد آ.پ مستقل میباشد.
?حدود دو سال و اندی از حضور سالار قاسمی در کسوت مدیرکلی آ.پ استان البرز میگذرد. در این مجال اندک نگاهی گذرا به عملکرد این مدیرکل میاندازیم و بدیهی است که ذکر نقاط قوت نافی قصورات و کاستی های احتمالی نیست به طور مثال انتطار می رفت سالار قاسمی در چینش کابینه و انتخاب روسای نواحی و مناطق بر اساس اصل شایسته سالاری و همچنین تغییر رویکردها قاطعیت بیشتری نشان می داد و…
? قاسمی در مدت حضور خود در البرز، طبعا با افتوخیزهایی مواجه بوده است، خصوصا این که اوضاع عمومی آ.پ در دولت دوم روحانی اصولاً روز خوشی به خود ندیده است. انتخاب افرادی چون #بطحایی به عنوان وزیر و سیاستهای یک بام و دو هوای ایشان، روزمرگی و بیبرنامهگی را در آ.پ نهادینه نمود. دوره #حاجیمیرزایی نیز تاکنون دستاورد ملموس و درخشانی برای کلیت آ.پ کشور در آموزش کرونایی به ارمغان نیاورده است. در استان البرز نیز بالطبع برنامههای آ.پ با چالشهایی (فرصتها و تهدیدات) روبرو بوده است.
? متعاقب سفر اسفند ۹۹ وزیر آموزش و پرورش به استان، با انعقاد تفاهمنامه سهجانبه بین وزارتخانه، خیرین مدرسهساز و استانداری البرز، اعتبارات ویژهای برای شروع پروژههای جدید به منظور حل کمبود فضاهای آموزشی و تخصیص اعتبار برای اتمام پروژههای نیمهتمام و در دست اقدام در استان در حال وقوع میباشد. این مسئله را باید نقطه عطفی در تاریخ آ.پ البرز برای کم کردن از تراکم کلاسها با اولویت فردیس و ناحیه ۴ قلمداد نمود.
? کسب رتبه دوم کشوری در ارزیابی شاخصهای عمومی و تخصصی
? ارتقاء رتبه کنکور از ۱۰ به ۷
? امضای تفاهمنامه همکاری با اتاق بازرگانی و همچنین فنی و حرفهای برای تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآفرینی برای هنرجویان هنرستانی
? تمهید مقدمات لازم برای تاسیس هنرستان کشاورزی البرز
? امضای تفاهمنامه با استانداری برای تامین ۷۰۰۰ تبلت برای دانشآموزان نیازمند
? تنظیم نقشه راه آموزش و پرورش استان بر اساس سند تحول بنیادین و برقراری ارتباط مؤثر با سایر ارگانها و صدا و سیما در جهت تبیین و تامین منافع آ.پ، فهم مدرن از جایگاه روابط عمومی و اطلاعرسانی و تلاش در جهت اشاعه فرهنگ سازمانی در گفتار و کردار نیز از رویکردهای مثبت قاسمی در دو سال حضورش در البرز قابل ذکرند.
? رایزنی گسترده با مقامات ملی و استانی از معاون رییسجمهور تا رییس سازمان نوسازی مدارس کشور و تلاشهایی از این دست فرصت مناسبی برای برونرفت از آچمز تراکم دانشآموزی و همچنین توسعه و پیشرفت سازمان آ.پ البرز میباشد.
? از دیگر کارویژههای قاسمی تشکیل شورای #نقد_درونی در سازمان آ.پ میباشد. بدیهی است که مدیران ریسکپذیر و پویا توانایی و جرأت برگزاری جلسه نقد از درون را دارا هستند و این باب میمونیست که در صورت تداوم و جدی گرفتن میتواند مشکلاتی که حاصل ناهماهنگی و بعضا ناکارآمدی بخشهایی از کلیت سازمان آ.پ میباشند را با نقد از درون روغنکاری نماید.
? یکی دیگر از کارویژههای آقایان قاسمی و معاونتهای پشتیبانی، تلاش وافر برای احیای ۵ درصد سهم آ.پ از شهرداری به نفع آ.پ استان میباشد.
? ارتباط حسنه مدیرکل با اهالی رسانه و خبر و روحیه پاسخگویی و مدارا با منتقدین نیز از نقاط مثبت مدیر کل میباشد.
? توجه به داستان استان شدن البرز بدون فراهم کردن زیرساختهای لازم در قضاوت از کارنامه مدیران امروز بایسته و شایسته میباشد. تراکم بالا و روزافزون دانشآموزان کرجی با هجوم فزاینده مهاجرین به این کلانشهر خود به تنهایی میتواند هر مدیرکلی را با چالشهای جدی مواجه کرده و موجبات ناکارآمدی وی را فراهم آورد. لذا در نقد مدیرکل آ.پ البرز باید تمام قطعات پازل و مجموعه شرایط را در کنار هم دید و سپس به نقد کارشناسی و منصفانه پرداخت.
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.