معاون وزیر راه و شهرسازی از احتمال ورود یک شرکت چینی برای تامین مالی ساخت قطعه سوم آزادراه تهران – شمال خبر داد.
طبق گفته وزارت راه و شهرسازی در صورت تامین مالی، یک باند از قطعه دوم آزادراه تهران- شمال تا سه ماه دیگر به بهره برداری میرسد و در این مسیر بلندترین تونل کشور به طول ۸٫۵ کیلومتر با مسیرهای دو طرف، به افتتاح میرسد. قطعه اول این آزادراه هم به طول ۳۲ کیلومتر اسفند ماه سال ۹۸ افتتاح شد و زیر بار ترافیک رفت. قطعه چهارم آزادراه شمال هم به طول ۲۰ کیلومترحدفاصل سهراهی دشت نظیر مرزنآباد – چالوس در روزهای پایانی دولت دهم؛ افتتاح شد.
بنا به گزارش ایلنا، تنها قطعهای که هنوز اقدامی برای آن صورت نگرفته قطعه سوم این آزادراه است. این قطعه به طول احتمالا ۴۷ کیلومتر در حدفاصل پل زنگوله – سهراهی دشت نظیر و مرزن آباد قرار دارد. پیش از این قرار بود که با ساخت قطعه دوم، ترافیک به سمت جاده فعلی چالوس هدایت شود اما گویا تصمیمات جدیدی برای تکمیل آزادراه تهران- شمال گرفته شده است.
خیرالله خادمی ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت وگو با ایلنا درباره آخرین تصمیمات برای قطعه سوم آزادراه تهران- شمال اظهار داشت: ساخت قطعه سوم آزادراه تهران- شمال نیازمند منابع مالی بسیار سنگینی است.
وی با بیان اینکه برای ساخت قطعه سوم از منابع خارجی استفاده خواهد شد، گفت: برای تامین مالی قطعه سوم آزادراه تهران- شمال با ۵ شرکت چینی وارد مذاکره شدیم که مذاکره با یکی از این شرکتها بسیار جدی است و دور جدیدی از مذاکرات فشرده با این شرکت در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر با این شرکت چینی برای تامین مالی سهم دولت به توافق برسیم، طرح اجرایی این قطعه را هم به سرعت آماده میکنیم.
-
برچسب ها:
- آزادراه تهران - شمال
- وزارت راه و شهرسازی
آخرین اخبار
پربیننده ترین های
-
پیشرفت چشمگیر پروژه تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج
پیشرفت چشمگیر پروژه تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج
-
پیروزی قاطع فلسطین برابر سریلانکا در چهارمین روز رقابتهای بیسبال غرب آسیا
پیروزی قاطع فلسطین برابر سریلانکا در چهارمین روز رقابتهای بیسبال غرب آسیا
-
ضرورت هماهنگی نظام بانکی با رشد جمعیتی و ظرفیت های اقتصادی البرز
ضرورت هماهنگی نظام بانکی با رشد جمعیتی و ظرفیت های اقتصادی البرز
-
بانک ها باید به بازوی توانمند توسعه اجتماعی و اقتصادی محلات تبدیل شوند
بانک ها باید به بازوی توانمند توسعه اجتماعی و اقتصادی محلات تبدیل شوند
-
بارزانی: هربار به ایران میآیم دوست دارم عظیمیه کرج را ببینم
بارزانی: هربار به ایران میآیم دوست دارم عظیمیه کرج را ببینم
-
افزایش حقوق و اعمال متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی
افزایش حقوق و اعمال متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی
-
ویدئو؛ خرس مادر و ۳ توله اش در ارتفاعات جاده چالوس
ویدئو؛ خرس مادر و ۳ توله اش در ارتفاعات جاده چالوس
-
رویداد «تا کرانه البرز» فرصتی برای کشف ظرفیت ها و حمایت از کشاورزی است
رویداد «تا کرانه البرز» فرصتی برای کشف ظرفیت ها و حمایت از کشاورزی است
-
جاده کرج – چالوس همچنان بسته است / مسافران اصرار به سفر نکنند
جاده کرج – چالوس همچنان بسته است / مسافران اصرار به سفر نکنند
-
الزام اخذ گواهینامه مهارت برای صنوف خدماتی در البرز
الزام اخذ گواهینامه مهارت برای صنوف خدماتی در البرز
-
بهسازی استادیوم بیسبال کرج ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه داشت
بهسازی استادیوم بیسبال کرج ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه داشت
-
تعلل شهرداری در بهره برداری اقتصادی از بزرگراه شمالی کرج نگران کننده است
تعلل شهرداری در بهره برداری اقتصادی از بزرگراه شمالی کرج نگران کننده است
-
بیرون کشیدن یک دستگاه خودرو از چاه منزل مسکونی در فردیس
بیرون کشیدن یک دستگاه خودرو از چاه منزل مسکونی در فردیس
-
بازدید اهالی روستای دروان کرج از پارک ملی هوافضای کشور
بازدید اهالی روستای دروان کرج از پارک ملی هوافضای کشور
-
رفع خطر، تنها وظیفه شهرداری کرج نسبت به گود حصارک است
رفع خطر، تنها وظیفه شهرداری کرج نسبت به گود حصارک است
-
اتصال بلوار شمس به رجایی گره گشای ترافیک منطقه است
اتصال بلوار شمس به رجایی گره گشای ترافیک منطقه است
-
فعالیت عکاسان و فیلم برداران غیر مجاز زیر ذره بین اتاق اصناف البرز
فعالیت عکاسان و فیلم برداران غیر مجاز زیر ذره بین اتاق اصناف البرز
-
سقوط خودرو به دره یک فوتی و یک مصدوم برجای گذاشت + عکس
سقوط خودرو به دره یک فوتی و یک مصدوم برجای گذاشت + عکس
-
پیروزی شیرین تیم بیسبال ایران در نخستین گام آسیایی
پیروزی شیرین تیم بیسبال ایران در نخستین گام آسیایی
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.