امروز: جمعه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 12 ذو القعدة 1446 | 2025-05-09

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ” نه به تصادف” تنها یک شعار نیست، بلکه تعهدی برای حفظ جان خود و دیگران است.

به گزارش کرج رسا، دکتر حمید میر شمسی گفت: حوادث ترافیکی یک مشکل بزرگ در سراسر جهان است که پیامدهای زیادی در سطح اقتصادی و اجتماعی دارد، پرداختن به چالش های آن نیازمند یک رویکرد جامع و همکاری دولت،‌ قانون گذاران، سازمان های ایمنی جاده ها و عموم مردم است.

وی افزود: استراتژی های مختلفی از جمله بهبود زیر ساخت ها، نوآوری های فن آوری در ایمنی خودروها، جریمه ها ، ابتکارات آموزشی، کمپین‌های آگاهی‌بخشی و ارتباطات رسانه ای برای کاهش حوادث ترافیکی بکار گرفته شده است. راه‌اندازی کمپین‌های آگاهی‌بخشی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آنلاین از اقدامات پیشگیرانه در حوادث ترافیکی است.

دکتر میرشمسی با بیان اینکه توسعه یافتن رسانه ها به زندگی مردم عامل آموزشی جدیدی نیز به زندگی مردم وارد شده است گفت : رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با عموم مردم هستند. اقدامات پیشگیرانه در حوادث ترافیکی از طریق رسانه ها می تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته باشد. سازمان های دولتی و خصوصی به منظور آموزش مردم در مورد این مشکل کمپین‌های آگاهی‌بخشی راه اندازی می کنند.

 

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه رسانه ها به‌عنوان پل ارتباطی بین اطلاعات و جامعه، نقش حیاتی در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی دارند ، گفت : رسانه ها با پوشش گسترده و ضریب تأثیرگذاری بالا، از طریق برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی، شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و حتی تبلیغات محیطی، پیام‌های ایمنی و آموزش‌های لازم را به سرعت به عموم مردم منتقل کنند و با انتشار اطلاعات در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی، علل اصلی تصادفات و راه‌های پیشگیری از آن‌ها آگاهی عمومی را افرایش دهند و با استفاده از محتوای تأثیرگذار، داستان‌های واقعی و کمپین‌ها، مردم را به رعایت قوانین ترافیکی تشویق کنند.

وی ادامه داد: تجربه کشورهای موفق در کاهش حوادث ترافیکی نشان می‌دهد که رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در تغییر نگرش و رفتار مردم داشته باشند. برای افزایش این تاثیر نیاز به تقویت همکاری بین‌بخشی بین رسانه‌ها، دولت و سازمان‌های مردمی،‌ تخصیص بودجه‌های اختصاصی برای تولید محتوای آموزشی و تبلیغاتی و خلاقیت و نوآوری در تولید محتوا است.

وی از فعالین عرصه رسانه خواست تا با بهره برداری از قدرت رسانه‌ها با هم به سوی یک جامعه ایمن‌تر و سالم‌تر حرکت کنیم و با افزایش آگاهی عمومی و تغییر رفتارهای اجتماعی از طریق اطلاع‌رسانی مؤثر، به کاهش تصادف‌ها و حفظ جان انسان‌ها کمک کنیم.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top