امروز: یکشنبه, ۲۵ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 14 جماد ثاني 1446 | 2024-12-15
کد خبر: 33766 |
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷ |
۰
| 1
ارسال به دوستان
پ

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز اعلام کرد که با توجه به شدت موج سوم کرونا، خدمات اداری و بیمه ای به جامعه هدف شامل کارفرمایان و بیمه شدگان در این استان غیر حضوری شده است.

به گزارش کرج رسا، ابوالحسن قورچیان روز شنبه به خبرنگاران گفت: این اداره کل تمهیداتی مبنی بر ارائه خدمات غیر حضوری با توجه به شدت موج سوم شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی اتخاذ کرده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس اقدامات پیشگیرانه و خدمات الکترونیکی مناسب از امروز شنبه در شعب تامین اجتماعی و کارگزاری ها اجرایی شده است .

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز بیان داشت : با تامین امکانات الکترونیکی دسترسی آسان کارفرمایان و بیمه شدگان به خدمات غیر حضوری در استان البرز فراهم شده است.

وی ادامه داد: استفاده از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی راهی موثر برای کاهش مراجعه حضوری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است و به بیمه شدگان و کارفرمایان توصیه می شود حتی الامکان از خدمات غیر حضوری این سازمان استفاده نمایند.

قورچیان در خصوص حذف تامین اعتبار دفترچه های درمان گفت: حسب دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از ابتدای خرداد سال جاری تامین اعتبار دفاتر درمان حذف شد و زودی دفترچه های درمان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران از چرخه کاری کنار گذاشته می شود که این اقدامات یک تحول و انقلابی در خدمت رسانی سازمان ایجاد می نماید.

به منظور تسهیل در روند رسیدگی به امور بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران و کاهش مراجعات غیر ضرور، خدمات غیر حضوری زیر به مراجعه کنندگان از طریق اپلیکیشن (تأمین اجتماعی من)، خدمات غیر حضوری از طریق تلفن همراه USSD، سامانه غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی eservices.tamin.ir- و مرکز ارتباط مردمی (۱۴۲۰) امکان پذیر است.

قورچیان در خصوص مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی گفت: این واحد، از طریق چهارکانال ارتباطی (سامانه تلفنی ۱۴۲۰، پیام صوتی، سامانه پیامکی ، بخش مراجعین حضوری) کارفرمایان، بیمه شدگان و بازنشستگان را در حوزه های مربوط به این سازمان، راهنمایی می کند. تماس با مرکز ارتباطات مردمی به شماره ۱۴۲۰ در روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت الی ۲۰ و پنجشنبه از ساعت هشت الی ۱۶ امکان پذیر است.

همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی مرکز ارتباطات مردمی تأمین اجتماعی eservices.tamin.ir مشکلات و سوالات خود را در میان گذاشته و از خدمات مورد نیاز بهره مند شوند.

قورچیان اظهار داشت: با توجه به گسترش خدمات غیر حضوری، این سامانه تمامی خدمات غیر حضوری جدید و سرویس های موجود را به صورت یکپارچه و یکجا در خود جای داده است.

متقاضیان می توانند در تمام ساعات شبانه روز، با مراجعه به سایت خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir از خدمات سازمان استفاده نمایند.

وی گفت : چنانچه کاربران برای اولین بار وارد درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی می شوند، می بایست ابتدا در سایت ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایند.

قورچیان در ادامه به بیان روش های استعلام اعتبار دفترچه پرداخت و افزود: استفاده از اپلیکیشن موبایل ( وب اپلیکیشن) ورود به سایت pwa.tamin.ir اسکن بارکد دفترچه درمانی و مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه، استفاده از نسخه وب ورود به سایت medical.tamin.ir ورود کد ملی مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه، استفاده از اپلیکیشن موبایل ( وب اپلیکیشن) ورود به سایت pwa.tamin.ir ورود کد ملی مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه، استفاده از کد ussd #۱۴۲۰*۴* انتخاب گزینه استعلام اعتبار درمانی ورود کد ملی مشاهده وضعیت دفترچه درمانی، استفاده از کد ussd #۱۱۴۲۰*۴ ورود کد ملی و مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه درمانی و استفاده از کد ussd #۱۶۶۶* انتخاب گزینه ۱( استحقاق سنجی ) ورود کد ملی مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه مهمترین راه های استعلام اعتبار دفترچه های درمانی تامین اجتماعی است.

 

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top