شهردار کرج گفت: متاسفانه سیمان تنی ۲۷۰ هزار تومان به تنی یک میلیون تومان و قیر تنی یک میلیون و نیم به حدود ۷ میلیون تومان رسیده است که این تورم و افزایش قیمت سرعت تکمیل پروژهها را کند میکند.
به گزارش کرج رسا، علی کمالی زاده روز سه شنبه ۳۰ دی ماه در حاشیه مراسم بهره برداری از پل رودخانه دلمبر و خیابان شبنم ۸ باغستان، با اشاره به اینکه پاسخگویی به مشکلات شهروندان و توسعه زیرساختهای شهر مهمترین اولویت مدیریت شهری کرج است، اظهار کرد: اتصال پل خیابان شبنم به بوستان ۹ یکی از مهمترین مطالبات ساکنین منطقه ۶ بود که سالها مسکوت مانده بود.
وی توضیح داد: این خواسته پیگیری شد و با حمایتهای اعضای شورای پنجم، پروژه احداث پل بر روی رودخانه دلمبر به تصویب رسید و برای اجرای آن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.
وی اضافه کرد: عبور لوله جهت انتقال آب بخشی از پایتخت نشینان از زیر پلی که قرار بود روی رودخانه دلمبر احداث شود، یکی از مشکلات پیش روی این پروژه بود که خوشبختانه با طراحی مهندسی شده، پایهها و ستونهای این پل به گونه ای انجام شد که به لوله انتقال آب ضربه ای وارد نکند.
کمالی زاده با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه مسیر مناسب و بدون ترافیکی برای ساکنان این محدوده ایجاد شده، افزود: علاوه براین با افتتاح این پروژه، زمان طلایی برای رساندن بیماران به بیمارستان البرز کاهش مییابد.
شهردار کرج گفت: با توجه به اینکه برای نجات جان یک بیمار گاه ثانیه به ثانیه گذر زمان هم مهم میشود، بهره برداری از این پروژه میتواند نقش به سزایی در کاهش زمان رساندن بیماران به بیمارستان البرز توسط نیروهای اورژانس ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه شهروندان در مقایسه با پروژههای کلان شهری ازپروژههای محله محور استقبال بیشتری میکنند، اضافه کرد: یکی دیگر از مطالبات ساکنان منطقه ۶ ایجاد پارک و فضای سبز در حاشیه رودخانه دلمبر (حدافاصل پل بوستان ۹ تا بوستان۱۴) است که امیدواریم با اقدامات جهادی این امر به زودی محقق شود.
این مسئول با اشاره به برخی موانع اجرای پروژههای عمرانی در شرایط فعلی، ادامه داد: به واسطه آلودگی هوا، برودت هوا و مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی حتی در تامین شن، ماسه و سیمان با مشکل مواجه هستیم.
کمالی زاده تاکید کرد: متاسفانه سیمان تنی ۲۷۰ هزار تومان به تنی یک میلیون تومان و قیر تنی یک میلیون و نیم به حدود ۷ میلیون تومان رسیده است که این تورم و افزایش قیمت سرعت تکمیل پروژهها را کند میکند.
شهردار کرج توضیح داد: عدم ثبات اقتصادی و تورم که ناشی از اعمال تحریم ها است باعث شده هزینههای اجرای پروژههای عمرانی به شدت افزایش پیدا کند.
وی افزود: سال ۹۸ و ۹۹ جزو سختترین سالها در طول ۴۰ سال گذشته از لحاظ اقتصادی بوده ولی علی رغم این فشارها پروژه های کلیدی و استراتژیک شهر تعطیل نشده و با سرعت قابل قبولی در حال تکمیل است.
این مسئول با اشاره به اینکه قطار شهری کرج یکی از این پروژههای کلیدی است، گفت: با پیگیری شورای پنجم به دنبال آن هستیم که قطاری که چند سال پیش خریداری شده از شفتی که در حال احداث است وارد تونل شود و بر روی ریل قرار بگیرد.
وی ادامه داد: پیمانکار برای بهره برداری از ایستگاههای حدافاصل ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه آیت الله طالقانی اردیبهشت سال آینده را وعده داده ولی در تلاشیم این مسیر تا قبل از پایان امسال به بهره برداری برسد.
شهردار کرج افزود: کمربند شمالی نیز از دیگر پروژه های مهم کلانشهر کرج است که برای تکمیل ان موفق شده ایم ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه از دولت دریافت کنیم که این امر سرعت و تحویل آن به شهروندان را افزایش می دهد.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه نهضت آسفالت در کرج ادامه دارد، افزود: امسال ۲۷ هزار تن آسفالت در منطقه ۶ به عنوان متراکم ترین منطقه شهرداری کرج توزیع شده است.
وی گفت: علی رغم مشکلاتی که برای خرید قیر وجود دارد، کارخانه آسفالت شهرداری کرج فعال است تا بتواند آسفالت مورد نیاز مناطق را تامین کند.
به گزارش ایسنا مهدی حاجی قاسمی رییس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای شهر کرج هم در این مراسم اظهار کرد: این پروژه یکی از تاثیرگذارترین پروژههایی است که درشورای پنجم کلید خورد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.
وی ادامه داد: از همان روزهای اول آغاز به کار شورای پنجم، مراجعات مردمی زیادی از محدوده باغستان غربی داشتیم و اغلب ساکنان این محدوده خواهان احداث پل بر روی رودخانه دلمبر بودند تا بتوانند در مدت زمان کوتاه تری به محل زندگی، محل کار و… دسترسی داشته باشند.
وی توضیح داد: احداث پل رودخانه دلمبر در سال ۹۷ در ردیف بودجه های شهرداری قرار گرفت و علی رغم مشکلات فنی در مسیر اجرای آن با پیگیری شورا و ممارست شهرداری امروز به بهره برداری رسید.
حاجی قاسمی با بیان اینکه تکمیل این پروژه حدود یک سال و نیم زمان برده، توضیح داد: هر چند به واسطه مشکلات اقتصادی و تورم بالا، اجرای پروژههای عمرانی به یکی از چالشهای جدی شهرداریهای کشور تبدیل شده اما مدیریت شهری کرج سعی کرده این موانع را پشت سر بگذارد و پاسخ مناسبی به مطالبات به حق مردم بدهد.
رییس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای شهر کرج گفت: تمام تلاش شورا و شهرداری کرج این است که علی رغم مشکلات و محدودیتهای پیش رو گامهای جدی ای برای تبدیل کرج به شهری توسعه یافته بردارند.
این مسئول شورای پنجم در جهت توسعه شهر سه کریدور مهم طراحی کرده، افزود: یکی از این کریدورها همین پروژه است که دسترسی به باغستان غربی را تسهیل میکند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از این کریدورها بلوار شهید ناصر بخت است که این پروژه هم در حال تکمیل است و تا کنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با بهره برداری از آن دسترسی میدان جمهوری تا بلوار خوارزمی تسهیل می شود.
حاجی قاسمی تاکید کرد: بلوار شهدای اصناف هم از دیگر کریدورهای شهر است که سال گذشته به بهره برداری رسید که با افتتاح آن شاهد دسترسی آسان شهروندان به منطقه گلدشت هستیم.
وی گفت: تعریض خیابان نهم شاهیم ویلا هم از دیگر برنامههایی است که علی رغم مشکلات تملکی، شورای پنجم پیگیر اجرایی شدن آن است.
این مسئول اضافه کرد: در تلاشیم بازگشایی خیابان نهم شاهین ویلا، حدفاصل بلوار باغستان تا میدان شهید باهنر را تا انتهای سال به نتیجه برسانیم.
وی گفت: شورای شهر امسال یک ردیف اعتباری مجزا در بحث آسفالت برای منطقه شاهین ویلا و قلم در نظر گرفته و به نظر می رسد هفته آینده آسفالت معابر موازی خیابان بوستان نهم آغاز شود و در تلاشیم تا پایان سال پرونده آسفالت معابر این دو منطقه بسته شود.
رییس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای شهر کرج گفت: یکی دیگر از پروژه های مهم منطقه ۶ پل حصارک بود که ماه قبل به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: با توجه به مسائل پیش روی مدیریت شهری شاید پیشبرد اهداف کمی سخت به نظر برسد ولی با تعامل و هم افزایی بین شورا و شهرداری میتوان در مسیر توسعه شهری گام های مناسبی برداشت.
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.