مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: کار آموزش و پرورش ربطی به آمد و شد دولتها ندارد و دولت قوی مستلزم آموزش و پرورش مقتدر است.
✍️ رضا قاسمپور
امروز سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ جلسه مجازی مدیران آموزش و پرورش ناحیه ۳ در بستر شبکه شاد با حضور سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در سالن سردار سلیمانی ناحیه ۳ برگزار گردید.
در این نشست مجازی ابتدا ابراهیم فلاحنژاد مدیر ناحیه ۳ گزارشی از فعالیتهای ناحیه ارائه کرده افزود: امکانات ما محدود و انتظارات و نیازها نامحدودند. هنر مدیریتی بالانس این دو مقوله بوده و مدیران و همکاران توانمند ناحیه ۳ با درایت تام و تمام از این آزمون سرافراز بیرون آمدهاند.
وی افزود: امروز ما امورات ناحیه ۳ را بر اساس شناخت، دانایی و آگاهی پیش میبریم. تلاش برای دانشافزایی، مدیریت بر پایه ارزشها و ارائه کار کیفی تعلیم و تربیت در سطح مدارس در دستور کار ناحیه میباشد.
مدیر ناحیه ۳ کرج در ادامه گفت: همکاران بنده با تشکیل اتاق فکر برای قبل، حین و پسا آموزش برنامهدار بوده و همواره در حال آسیبشناسی، ارزیابی و نظارت بر ماموریتهای انجام و تعریف شده در جهت تحقق اهداف و برآوردن انتظارات شرکای آموزش و پرورش هستند. شعار سال جاری ناحیه ۳ “مدرسه مهم است” بوده و ما در تلاشیم تا تصمیمسازی و تصمیمگیری از کف مدارس استارت بخورد. تلاش برای فرهنگسازی سازمانی و پرهیز از اقدامات جزیرهای رویکرد کلی ناحیه برای رسیدن به مدرسه منسجم به عنوان کانون تحولات محله میباشد.
در ادامه سالار قاسمی ضمن تشکر از زحمات مجموعه آموزش و پرورش ناحیه ۳ افزود: گزارش خوبی که توسط مدیر ناحیه داده شد حاصل زحمات همکاران و مدیران توانمند ناحیه ۳ بوده و ما قدردان زحمات تک تک عزیزان هستیم.
به زعم بنده عمده چالشهای آموزش و پرورش برای رسیدن به وضعیت مطلوب و دستیازی به یک حکمرانی خوب در دستگاه تعلیم و تربیت عبارت از:
▫️عدم استقلال و اقتدار لازم در آموزش و پرورش
▫️افول سرمایههای اجتماعی در آموزش و پرورش
▫️ضعف جدی در روابط انسانی در آموزش و پرورش
▫️ضعف در مدیریتها از صدر تا ذیل… میباشند.
وی استارت تلاش برای خود ارتقایی را مدیران مدارس عنوان کرده گفت: شرط حکمرانی خوب در دستگاه تعلیم و تربیت پرورش و انتخاب مدیران با کیفیت و با کفایت بوده و ما همواره نیازمند بازمهندسی در آ.پ هستیم.
در ادامه قاسمی از اندیشه و انگیزه، آرمان و ایدهدار بودن، ایجاد اعتماد در مجموعه و نگاه بلند و آرمان متعالی در مجموعه را از شرایط یک مدیر مطلوب خوانده افزود: مهمترین مشکل در حوزه مدیریتی فقدان ارزشیابی مستمر و نظارت دقیق بر کار مدیران از صدر تا ذیل میباشد.
وی در پایان نشست مجازی نکاتی را در باب ضرورت آسیبشناسی آموزش مجازی، اجرای دقیق پروژه مهر، بهرهگیری از ظرفیت شرکای آموزش و پرورش و… یادآور شده افزود: کار در آموزش و پرورش ربطی به آمد و شد دولتها ندارد و دولت قوی مستلزم آموزش و پرورش مقتدر بوده و ما تا آخرین لحظه همواره دنبال ارائه خدمات باکیفیت، همهجانبه و بیمنت به مردم خوب و نجیب استان البرز خواهیم بود.
?در حاشیه جلسه:
مدیران آموزش و پرورش انتظار دارند در این نشستها در کنار استماع گزارش کار و تشریح برنامههای آموزش و پرورش حداقل اشاراتی نیز به مسائل مبتلا به همکاران صورت گیرد.
مسائلی چون ناقصالخلقه بودن سامانههای سیدا و پادا که با روح و روان شرکای آموزش و پرورش بازی میکند، همچنین تضییع حقوق مادی و معنوی همکاران در برگزاری انتخابات، امتحانات نهایی و کنکور، تراکم کلاسها، فقدان سرانه مدارس، مسئله رایگان بودن حاملهای انرژی برای مدارس به شرط رعایت الگوی مصرف، چرایی عدم تحقق رتبهبندی برای معلمان و…. بخشی از مطالبات اصلی و دلنگرانی همکاران در کف مدارس است.
دوره جلسات یکطرفه و مونولوگ رو به اتمام بوده و عصر، عصر دیالوگ و تشریک مساعی با شرکای آموزش و پرورش میباشد.
بهتر است در این نشستها امکانی فراهم آید تا حداقل نمایندگانی از مدیران و همکاران حاضر در جلسات نیز امکان اظهار نظر و مشارکت در مباحث اولویتدار داشته باشند
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.