امروز: یکشنبه, ۲۵ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 14 جماد ثاني 1446 | 2024-12-15
کد خبر: 65939 |
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ |
۰
| می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس پلیس راه البرز با اشاره به ایجاد شیارهای لرزاننده در جاده چالوس گفت: از زمانی که این شیارها نصب شده، به دلیل بالا رفتن اصطکاک بین لاستیک و آسفالت، تصادفات رانندگی در این محور به خصوص در فصول بارندگی تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ رضا گودرزی روز سه شنبه ۲۰ مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مهندسی ترافیک در موضوع راه‌ها نقشی اساسی دارد، اظهار کرد: ایمنی راه‌ها حرف اول را در مهندسی ترافیک می‌زند.

وی با اشاره به ویژگی خاص راه‌های البرز ادامه داد: البرز در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته و راه‌های آن به ویژه محور کرج – چالوس باید به طور مستمر مورد اصلاح و بازبینی قرار بگیرند.

وی با اشاره به ایجاد شیارهای لرزاننده در جاده چالوس گفت: از زمانی که این شیارها نصب شده، به دلیل بالا رفتن اصطکاک بین لاستیک و آسفالت، تصادفات رانندگی در این محور به خصوص در فصول بارندگی تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

این مسئول اضافه کرد: این شیارها در یکی از لاین‌های آزاد راه کرج- قزوین هم نصب شده که در مقایسه با لاین مجاور، آمار تصادفات رانندگی تا حد زیادی کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیز راه‌های البرز شناسایی شده، گفت: سال گذشته شاهد افزایش صد درصدی راه‌های آزادراهی استان بودیم که این امر ضرورت شناسایی نقاط خیز را دو چندان می‌کند.

سرهنگ گودرزی در ادامه با اشاره به اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش تردد در راه‌های استان هستیم، توضیح داد: آمار تصادفات رانندگی در شش ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به به اینکه در حال حاضر ۱۱ ایستگاه استقرار پلیس در آزادراه‌های استان وجود دارد، افزود: با استقرار پلیس در این ایستگاه‌ها کنترل تردد خودروها در این مسیرها تسهیل شده است.

رئیس پلیس راه البرز همچنین به افزایش تعداد دوربین‌های ثبت و کنترل سرعت در راه‌های البرز اشاره کرد و گفت: هر دوربین به اندازه ۳۰ تا ۴۰ نیرو پلیس کارآیی دارد و علاوه بر این باعث کاهش اصطکاک پلیس با مردم می‌شود.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top