در پی بروز سانحه هواپیمای شرکت کاسپین در مسیر تهران-ماهشهر که باعث خروج از باند و آسیب دیدن هواپیما شد، صحبت هایی درباره تعلیق خلبان این پرواز مطرح شد، اما تا کنون علت بروز مشکل در پرواز، علت دقیق بروز سانحه و دلیل تعلیق خلبان آن مشخص نشده است.
به گزارش کرج رسا به نقل از ایسنا، حدود دو هفته پیش هواپیمای مسافربری تهران – ماهشهر متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین ساعت ۷:۵۰ صبح هفتم بهمنماه پس از فرود در فرودگاه ماهشهر، از باند خارج شد و پس از طی کردن عرض خیابان ورودی ماهشهر، کنار پارک نسترن متوقف شد که در این حادثه، خوشبختانه تمام مسافران به سلامت از هواپیما خارج شدند.
اما پس از بروز این حادثه و انتشار گزارش اولیه اجمالی و نسبتا مبهم، هنوز نهتنها علت دقیقی برای آن به عنوان عامل این اتفاق از سوی مسئولان دستگاههای مختلف مطرح نشده، بلکه از سرنوشت خلبان تعلیقی این پرواز هم اطلاعات دقیقی در دست نیست و اظهارات ضد و نقیضی در این زمینه مطرح میشود.
حدود ساعت ۱۹ همان روز سازمان هواپیمایی گزارش اولیه حادثه رخ داده برای هواپیمای بوئینگ MD شرکت کاسپین را منتشر کرد که در آن به نکات جدیدی اشاره نشد، اما نکته نسبتا مهمی در آن آمده بود: “باند قابل استفاده در فرودگاه ماهشهر با شماره ۳۱ (VOR/DME RWY۳۱) به خلبان اعلام گردیده ولیکن براساس درخواست خلبان، فرود هواپیما از باند ۱۳ (VOR/DME RW X۱۳) صورت گرفته است. بر اساس مشاهدات پرسنل فرودگاه، هواپیما مقداری از طول باند را از دست داده و پس از فرود در باند ۱۳ پس از برخورد با فنس فرودگاه از محوطه فرودگاه خارج شده و در بلوار نزدیک فرودگاه متوقف شده است. ”
با این وجود و پس از انتشار این گزارش، چند روزی درباره این اتفاق صحبت چندانی مطرح نشد تا اینکه هفته گذشته، محمد اسلامی – وزیر راه شهرسازی – دربارهی حادثه رخ داده برای پرواز تهران – ماهشهر اظهار کرد: خلبان این هواپیما تعلیق شده است و همه سوانح هواپیمایی از جمله این حادثه به دقت و براساس مقررات و ضوابط بینالمللی حاکم بررسی میشود.
این اظهارات در حالی مطرح شد که دقایقی پس از آن، حسن رضاییفر – مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی – اعلام کرد: هدف ما در سوانح هوایی تعلیق خلبان نیست بلکه میخواهیم اقدام اصلاحی در این زمینه انجام دهیم تا از بروز مجدد آن جلوگیری کنیم. خلبان پرواز تهران – ماهشهر نیز به دلیل بروز این حادثه نیاز به جلسات روانکاوی دارد تا از نظر ایمنی و شرایط بتواند به پرواز برگردد.
حالا با توجه به وجود این شرایط مشخص نیست که آیا خلبان مقصر وقوع این حادثه بوده، شرایط و وضعیت فرودگاه چنین اتفاقی را رقم زده، هواپیما مشکلی از نظر نقص فنی داشته یا علت و عوامل دیگری دست به دست هم دادهاند که چنین حادثهای رخ دهدو دستگاههای متولی بهتر است به جای گذشتن از کنار آن، این مسئله را تشریح کنند تا ضمن مشخص شدن و بررسی همه علل آن، از تکرار دوبارهاش جلوگیری کرد.
آخرین اخبار
پربیننده ترین های
-
مشکین دشت در مسیر توسعه؛ از رشد بودجه تا گامهای بلند در هوشمندسازی
مشکین دشت در مسیر توسعه؛ از رشد بودجه تا گامهای بلند در هوشمندسازی
-
افتتاح پروژه عمرانی جدید با تأکید بر نقش امنیت و توسعه زیرساختهای اجتماعی
افتتاح پروژه عمرانی جدید با تأکید بر نقش امنیت و توسعه زیرساختهای اجتماعی
-
پروژه های عمرانی مشکین دشت یکی پس از دیگری به بهره برداری میرسند
پروژه های عمرانی مشکین دشت یکی پس از دیگری به بهره برداری میرسند
-
مشکین دشت در مسیر توسعه؛ بهره برداری از دو پروژه جدید عمرانی
مشکین دشت در مسیر توسعه؛ بهره برداری از دو پروژه جدید عمرانی
-
مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی از امروز واریز میشود +جزئیات
مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی از امروز واریز میشود +جزئیات
-
واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز با ارقام جدید
واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز با ارقام جدید
-
هشدار آتش نشانی کرج؛ رودخانه های کم عمق، قاتلان خاموش تابستانی اند
هشدار آتش نشانی کرج؛ رودخانه های کم عمق، قاتلان خاموش تابستانی اند
-
ورودی شهرستان نظرآباد نیازمند رسیدگی و توسعه زیرساختهای خدماتی است
ورودی شهرستان نظرآباد نیازمند رسیدگی و توسعه زیرساختهای خدماتی است
-
آسمانی شدن یک نفر از کارکنان انتظامی کرج در حادثه آزادراه کرج – قزوین
آسمانی شدن یک نفر از کارکنان انتظامی کرج در حادثه آزادراه کرج – قزوین
-
پیشرفت چشمگیر پروژه تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج
پیشرفت چشمگیر پروژه تکمیل ورزشگاه ۶ هزار نفری انقلاب کرج
-
پیروزی قاطع فلسطین برابر سریلانکا در چهارمین روز رقابتهای بیسبال غرب آسیا
پیروزی قاطع فلسطین برابر سریلانکا در چهارمین روز رقابتهای بیسبال غرب آسیا
-
ضرورت هماهنگی نظام بانکی با رشد جمعیتی و ظرفیت های اقتصادی البرز
ضرورت هماهنگی نظام بانکی با رشد جمعیتی و ظرفیت های اقتصادی البرز
-
بانک ها باید به بازوی توانمند توسعه اجتماعی و اقتصادی محلات تبدیل شوند
بانک ها باید به بازوی توانمند توسعه اجتماعی و اقتصادی محلات تبدیل شوند
-
بارزانی: هربار به ایران میآیم دوست دارم عظیمیه کرج را ببینم
بارزانی: هربار به ایران میآیم دوست دارم عظیمیه کرج را ببینم
-
افزایش حقوق و اعمال متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی
افزایش حقوق و اعمال متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی
-
ویدئو؛ خرس مادر و ۳ توله اش در ارتفاعات جاده چالوس
ویدئو؛ خرس مادر و ۳ توله اش در ارتفاعات جاده چالوس
-
رویداد «تا کرانه البرز» فرصتی برای کشف ظرفیت ها و حمایت از کشاورزی است
رویداد «تا کرانه البرز» فرصتی برای کشف ظرفیت ها و حمایت از کشاورزی است
-
جاده کرج – چالوس همچنان بسته است / مسافران اصرار به سفر نکنند
جاده کرج – چالوس همچنان بسته است / مسافران اصرار به سفر نکنند
-
الزام اخذ گواهینامه مهارت برای صنوف خدماتی در البرز
الزام اخذ گواهینامه مهارت برای صنوف خدماتی در البرز
-
بهسازی استادیوم بیسبال کرج ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه داشت
بهسازی استادیوم بیسبال کرج ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه داشت
-
تعلل شهرداری در بهره برداری اقتصادی از بزرگراه شمالی کرج نگران کننده است
تعلل شهرداری در بهره برداری اقتصادی از بزرگراه شمالی کرج نگران کننده است
-
بیرون کشیدن یک دستگاه خودرو از چاه منزل مسکونی در فردیس
بیرون کشیدن یک دستگاه خودرو از چاه منزل مسکونی در فردیس
-
بازدید اهالی روستای دروان کرج از پارک ملی هوافضای کشور
بازدید اهالی روستای دروان کرج از پارک ملی هوافضای کشور
-
رفع خطر، تنها وظیفه شهرداری کرج نسبت به گود حصارک است
رفع خطر، تنها وظیفه شهرداری کرج نسبت به گود حصارک است
-
اتصال بلوار شمس به رجایی گره گشای ترافیک منطقه است
اتصال بلوار شمس به رجایی گره گشای ترافیک منطقه است
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.