امروز: یکشنبه, ۲۵ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 14 جماد ثاني 1446 | 2024-12-15
کد خبر: 82171 |
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۳ - ۹:۳۵ |
۰
| 4
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل آبفای البرز گفت: با رسیدن فصل گرما و روشن شدن کولرهای آبی، به طور میانگین به اندازه دو نفر به مصرف آب خانوارها اضافه می‌شود.

ذوالفقار مهدی زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره اینکه طی روزهای آینده دمای البرز به بیش از ۴۰ درجه بالای صفر می‌رسد، اظهار کرد: در این شرایط شاهد افزایش مصرف آب به واسطه استفاده مداوم از کولرهای آبی و افزایش دفعات استحمام و … هستیم.

وی ادامه داد: به طور میانگین حدود ۲۸ درصد از مصرف روزانه آب شهروندان البرزی به استحمام اختصاص دارد و در روزهای گرم سال این میزان افزایش می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به مصرف بالای کولرهای آبی هم گفت: با رسیدن فصل گرما و روشن شدن کولرهای آبی، به طور میانگین به اندازه دو نفر به مصرف آب خانوارها اضافه می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: در اغلب کشورهای دنیا استفاده از این شکل از سیستم‌های سرمایشی منسوخ شده چون حجم زیادی آب مصرف می‌کنند.

مهدی زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه سال به سال از میزان نزولات آسمانی کاسته می‌شود، مصرف آب به واسطه افزایش جمعیت بیشتر می‌شود و به واسطه حجم بالای استخراج، از میزان منابع آب های زیرزمینی کم می‌شود، انتظار می رود مردم مدیریت بیشتری در مصرف داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: اگر در شرایط فعلی مردم با صرف هزینه اندک برای کولرهای آبی خود سایبان نصب و نسبت به تنظیم شناور آن اقدام کنند، مدت زمان استحمام خود را به حدود پنج دقیقه برسانند و برای شستشو هم آب کمتری مصرف کنند، شاهد صرفه جویی ۱۵ تا ۲۰ درصدی در مصرف آب خواهیم بود و می‌توانیم تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top