امروز: دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 15 جماد ثاني 1446 | 2024-12-16

معاون حقوقی و املاک اداره کل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد: سامانه الکترونیکی پنجره واحد مدیریت زمین با هدف کاهش مراجعه مردم به مسکن و شهرسازی این استان راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، حسین شریفی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: ایجـاد رضایمندی برای مردم و کـاهش مراجعـه آنان به ادارات راه وشهرسازی تابعه استان، حذف برخی موانع و بروکراسی اداری درخصوص تمام اسـتعلام های کمیسیون ماده ۱۲ و تعیین نوعیت اراضـی از مزایای راه اندازی این سامانه است .

وی ادامه داد: از این پس تمام موارد ارسالی و استعلامی دسـتگاه های اجرایی استان البرز در خصوص املاک مانند ادارات ثبت، شهرداری ها و امثال آن تحویل متقاضـیان شده و این افراد با ورود به سامانه الکترونیکی به نشانیiraniland.ir در قسمت «درگاه متقاضیان مردمی » نسـبت به ثبت نامه های مربوط به استعلام نوعیت زمین منضم به مـدارک مربوطه از جمله تصویر اسنـادمـالکیت، نقشه UTM، مدارک شناسایی مالـک یا وکیل قانونی و نیز درخصوص استعلامات هیات های رسیدگی به اسنادعادی شامل گزارش کارشناس رسمی، نقشه UTM محدوده مورد استعلام و همچنین آخرین وضعیت ثبتی از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

شریفی گفت: متقاضیان نحوه گردشکار پاسـخ استعلام را از طریق این سامانه دریافت کنند و پاسخ پس از بررسی برابر ضوابط مربوطه به اداره استعلام کننده اعلام و ارسال و به این ترتیب امکان تسریع در پاسخگویی و رضایتمندی حداکثری ارباب رجوع و همچنین حفظ سـلامت اداری را فراهم می آورـد.

وی تاکید کرد: تمام اسـتعلام های تعیین نوعیت ارسالی از طریق سامانه از فردا دوشنبه یکم خردادماه امکانپذیر است.

لینک کوتاه خبر:

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظرتان را بیان کنید

Scroll to Top