اگر سد امیرکبیر نبود در سیل سال ۹۸ بخشی از کرج زیر آب میرفت
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: در چند سال گذشته سد کرج در مدیریت سیلاب ها نقش عمده داشت و در سیلی که در سال ۹۸ ایجاد شد اگر سد کرج نبود تمام سکونتگاه های پایین دست از بین می رفت.
ادارات برای آزاد سازی حریم رودخانه کرج پیشقدم شده اند
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به تخریب ۲ بنای دستگاه قضایی و وزارت نیرو در بستر رودخانه کرج گفت: سایر دستگاه های اجرایی البرز برای آزاد سازی حریم این رودخانه اعلام آمادگی کرده اند.
۴۱۲ بنای خصوصی در حریم رودخانه کرج تخریب میشود
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز با بیان اینکه در مجموع ۴۲۳ فقره بنا در حریم رودخانه کرج وجود دارد که ۱۱ مورد از آنها مربوط به دستگاههای دولتی و مابقی متعلق به بخش خصوصی است؛ گفت: تخریب تصرفات بخش دولتی تا پایان سال انجام میشود و به بخش خصوصی هم اخطارهای لازم داده شده و قرار است تخریب آنها هم از سال جدید آغاز شود.
کاهش ۵۰ درصدی ورود آب به سد کرج
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: در حال حاضر ۹۷ میلیون متر مکعب از ظرفیت ۱۸۰ میلیون متر مکعبی سد کرج پر است و با این آمار میتوان گفت ظرفیت این سد ۲۵ درصد منفی است.
خروجی آب سدهای کرج و طالقان افزایش یافت
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز اعلام کرد که با توجه به تداوم بارش ها ، خروجی آب سدهای کرج و طالقان افزایش یافت.
عمق چاههای آب در دشت تهران-کرج به ۲۰۰ متر رسیده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: ما هر سال حدود ۸۰ سانتیمتر افت آب های زیرزمینی استان را داشتیم اما به دلیل بارندگی های سال گذشته و اقداماتی که برای استفاده بهینه از روان آب ها صورت گرفت، این افت به ۱۰ سانتیمتر رسید؛ این نشان میدهد که با اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی میتوان آبخوان ها را نجات داد.



