طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی به دستگاه های اجرایی ، بخشنامه قبلی برای دورکاری کارکنان لغو و باید از اول آبان ماه تمامی آنها در محل کار حضور داشته باشند.
به گزارش کرج رسا، شروع محدودیت حضور کارکنان از اسفند ۱۳۹۸ و با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا بود و در ادامه در آبان ۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی شرایط حضور کارکنان بر اساس رنگبندی مناطق را تعیین و به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد.
حضور تمامی کارکنان از اول آبان
اما تازه ترین تصمیم سازمان اداری و استخدامی از لغو بخشنامه آبان پارسال به دلیل بهبود شرایط واکسیناسیون حکایت دارد و امروز همزمان با ۲۷ مهرماه، به کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۲) قانون مدیریت بحران (به استثنای نیروهای مسلح) نحوه لغو دورکاری و حضور همه کارمندان در محل کار را اعلام کرده است.
بر این اساس باید تمامی کارمندان دستگاههای اجرایی و ادارات از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ در محل کار خود حضور منظم داشته باشند، این در حالی است که پیش از این نیز در جریان محدودیت های کرونا، حضور کارکنان هفت ساعت و بین ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ تعیین شده بود.
طبق بند سوم این بخشنامه تمام دستگاههای اجرایی و ادارهها ملزم به پیگیری جدی واکسیناسیون کارمندان خود و خانواده آنها شده و کارمندان مکلف به دریافت واکسن در راستای تحقق ایمنیسازی جمعی شدهاند.
ممانعت از ورود کارکنانی که یک دوز واکسن نزدهاند
بر اساس بخشنامه ابلاغی ، از روز شنبه اول آبانماه، لازم است دستگاهها از حضور کارمندانی که حداقل یک دوز واکسن دریافت نکردهاند در محل کار جلوگیری کنند و در مورد کارمندانی که بدون دریافت واکسن در محل کار حضور پیدا میکنند مطابق جزء (الف) بند (۱) مصوبات سیوسومین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ و بخشنامۀ شمارۀ ۲۹۰۸۲۳ مورخ ۵ شهریور ۱۳۹۹ این سازمان اقدام کنند.
عادی انگاری نکنید
در پایان این بخشنامه تاکید شده است با توجه به تنوع سویههای ویروس کرونا، رعایت پروتکلهای بهداشتی (استفاده از ماسک و فاصلهگذاری اجتماعی)، کماکان برای تمام کارمندان الزامی است و این بخشنامه نباید تلقی به عادیانگاری شرایط شود.
دورکاری کارکنان در شرایطی لغو می شود که صدور بخشنامه آبان ۱۳۹۹ در این رابطه به استناد تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بود، همچنین طبق مصوبه سال ۱۳۸۹ هیات وزیران، سازمان ها و دستگاه های اجرایی که امکان و زیرساخت دورکاری را داشته باشند می توانند از این امکان استفاده کنند.
طبق بخشنامه آبان سال گذشته ، نحوه حضور کارکنان این طور تعیین شده بود که در مناطق قرمز در دستگاه های با خدمات ضروری کاهش ۵۰ درصدی نیروها مشروط به این که خللی در ارائه خدمات ایجاد نشود اعمال شود و در سایر دستگاه های این مناطق هم حضور یک سومی و دورکاری به صورت دو سوم باشد.
در مناطق نارنجی در دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری، حضور کارکنان به صورت دو سوم و یک سوم دورکار بودند و در سایر دستگاه ها حضور ۵۰ درصدی بوده و ۵۰ درصد دیگر امکان دورکاری داشتند.
در مناطق زرد نیز کارکنان دستگاه های با خدمات ضروری باید به طور کامل و ۱۰۰ درصد حضور پیدا میکردند ، اما در سایر دستگاه ها یک سوم به صورت دورکار و دو سوم حضور داشتند.
آخرین اخبار
پربیننده ترین های
-
شروع کلاس های عملی و کارگاهی دانشگاه آزاد البرز/ حضور اختیاری است
شروع کلاس های عملی و کارگاهی دانشگاه آزاد البرز/ حضور اختیاری است
-
افزایش یکباره قیمت خودرو ؛ صدای وزیر هم از دست کاسبان جنگ درآمد
افزایش یکباره قیمت خودرو ؛ صدای وزیر هم از دست کاسبان جنگ درآمد
-
پیام جدید رهبر انقلاب؛ آینده درخشان منطقه بدون آمریکا در حال رقم خوردن است
پیام جدید رهبر انقلاب؛ آینده درخشان منطقه بدون آمریکا در حال رقم خوردن است
-
۶۵۰۰ تُن سلاح در ۲۴ ساعت گذشته از آمریکا به اسرائیل ارسال شد
۶۵۰۰ تُن سلاح در ۲۴ ساعت گذشته از آمریکا به اسرائیل ارسال شد
-
استاندار البرز بر ساماندهی و حمایت از واحدهای تولیدی خسارت دیده تاکید کرد
استاندار البرز بر ساماندهی و حمایت از واحدهای تولیدی خسارت دیده تاکید کرد
-
دستور معاون استاندار البرز برای واگذاری ۴۳۰۰ واحد مسکونی در اشتهارد
دستور معاون استاندار البرز برای واگذاری ۴۳۰۰ واحد مسکونی در اشتهارد
-
اجرای محدودیت تردد در جاده کندوان و آزادراه تهران – شمال ؛ ١١ اردیبهشت
اجرای محدودیت تردد در جاده کندوان و آزادراه تهران – شمال ؛ ١١ اردیبهشت
-
دامنه های جعلی؛ کلاهبرداری ساده ای که کاربران حرفه ای را هم فریب میدهد
دامنه های جعلی؛ کلاهبرداری ساده ای که کاربران حرفه ای را هم فریب میدهد
-
با موبایل اینفوگرافیک حرفه ای تولید کنید + معرفی ابزارها و اپلیکیشن ها
با موبایل اینفوگرافیک حرفه ای تولید کنید + معرفی ابزارها و اپلیکیشن ها
-
آرام گرفتن پیکر ۷۳ شهید جنگ تحمیلی در جوار امامزادگان استان البرز
آرام گرفتن پیکر ۷۳ شهید جنگ تحمیلی در جوار امامزادگان استان البرز
-
کشف کارگاه غیرمجاز تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در فردیس
کشف کارگاه غیرمجاز تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در فردیس
-
الزام ثبت کد فنی و بیمه استادکاران کشور در شناسنامه ساختمان از اول مهر
الزام ثبت کد فنی و بیمه استادکاران کشور در شناسنامه ساختمان از اول مهر
-
حکم قصاص عامل شهادت مامور نیروی انتظامی در چهارباغ اجرا شد
حکم قصاص عامل شهادت مامور نیروی انتظامی در چهارباغ اجرا شد
-
نظارت بدون اغماض استاندارد بر مصنوعات طلا در البرز
نظارت بدون اغماض استاندارد بر مصنوعات طلا در البرز
-
آیت الله سید مجتبی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران شدند + زندگینامه
آیت الله سید مجتبی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران شدند + زندگینامه
-
اجرای طرح ضربتی لکهگیری آسفالت در ماهدشت به مناسبت استقبال از بهار
اجرای طرح ضربتی لکهگیری آسفالت در ماهدشت به مناسبت استقبال از بهار
-
انتظارها به پایان رسید و دیوار زندان رجاییشهر تخریب شد
انتظارها به پایان رسید و دیوار زندان رجاییشهر تخریب شد
-
تعطیلی و تخلیه زندان رجایی شهر یک مطالبه مردمی بود
تعطیلی و تخلیه زندان رجایی شهر یک مطالبه مردمی بود
-
کشف ۲۵ هزار لیتر فرآورده نفتی گازوئیل غیر مجاز در اشتهارد
کشف ۲۵ هزار لیتر فرآورده نفتی گازوئیل غیر مجاز در اشتهارد





لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.