بازرس سازمان امور استخدامی کشور با بیان اینکه هیچ اغماضی در برخورد با مدیران و کارمندانی که پاسخگو نبوده یا کمکاری کردهاند وجود ندارد گفت: تاکنون ۵ مدیر برکنار، ۷۰ مورد تذکر و حدود ۶۰ مورد تشویق برای عملکرد مطلوب صادر شده است.
به گزارش کرج رسا، علیرضا علیزاده از راهاندازی سامانه فوریتهای اداری برای رسیدگی فوری به شکایات مردم از نظام اداری کشور خبر داد و گفت: مطالبات مردمی در سریعترین زمان ممکن پاسخ داده میشود. در این سامانه موضوع مطروحه از جانب مخاطب بدون ثبت اسم و مشخصات به مدیر واحد بازرسی وزارتخانه ارجاع میشود.
وی از آغاز به کار سامانه «فوریتهای اداری» با هدف افزایش رضایت مردم از نظام اداری خبر داد و تأکید کرد که این سامانه پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری و با رویکرد دولت چهاردهم مبنی بر ارتقاء کیفیت خدمات اداری و پاسخگویی هرچه بهتر به شهروندان، راهاندازی شده است.
وی در توضیح روند راهاندازی و عملکرد این سامانه گفت: سامانه فوریتهای اداری بهصورت ویژه با پیگیری شخص رئیسجمهور و رفیعزاده، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، راهاندازی شده است. این سامانه بدون هیچگونه اغماض، شکایات مردم را در خصوص کیفیت و نحوه ارائه خدمات اداری در قالب شاخصهای مشخصی تحت عنوان شاخصهای فواد (فوریتهای اداری) دریافت و پیگیری میکند.
ثبت شکایت از طریق تماس با شماره ۱۲۸
علیزاده افزود: شهروندان میتوانند از طریق تماس با شماره ۱۲۸، شکایات خود را در هفت شاخص اصلی ثبت کنند. به محض ثبت شکایت، اطلاعات بهصورت لحظهای و محرمانه به بازرسی وزارتخانه مربوطه، دفتر یا مرکز بازرسی دستگاههای اجرایی منتقل میشود، بدون اینکه نام یا مشخصات شهروند فاش شود.
وی گفت: در این میان گزارش بازرسیها و خروجی عملکرد دستگاهها بر اساس دیتاهای ثبت شده در سامانه از قبیل سرعت رسیدگی کیفیت رسیدگی و پاسخها و تعداد شکایات و به صورت ماهانه در جلسات هیئت محترم دولت ارائه میشود. همچنین کارنامه هر دستگاه نیز به طور اختصاصی برای وزرا و مدیران واحد بازرسی هر دستگاه ارسال میشود.
بازرس سازمان امور استخدامی کشور اضافه کرد: از شانزدهم اردیبهشتماه سال ۱۴۰۴، سامانه در استان قزوین آغاز به کار کرد. سپس از بیستوهفتم تیرماه در استان البرز و از یکم مهرماه نیز در استان تهران برای تمام دستگاههای اجرایی این استانها و نیز ستاد اصلی وزارتخانهها و دستگاههای وابسته فعال شده است. برنامهریزی شده تا بهتدریج این سامانه در تمامی استانهای کشور راهاندازی شود.
علیزاده به آمار تماسهای دریافتی و میزان رسیدگی اشاره کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار تماس با مرکز تماس ۱۲۸ سامانه فواد ثبت شده که حدود ۱۰ درصد آنها مطابق با شاخصهای تعیینشده بوده و وارد فرآیند پیگیری شدهاند یا در حال پیگیری هستند.
وی همچنین درباره نحوه نظارت و برخورد با متخلفان گفت: نظارت عالی از سوی مرکز بازرسی سازمان اداری و استخدامی کشور انجام میشود. همچنین دفاتر بازرسی در استانداریها و سازمان مدیریت و برنامهریزی استانها، بهویژه در سه استان فعال قزوین، البرز و تهران، همکاری مستمر دارند.
علیزاده با بیان اینکه هیچ اغماضی در برخورد با مدیران و کارمندانی که پاسخگو نبوده یا کمکاری کردهاند وجود ندارد اظهار کرد: تاکنون ۵ مدیر برکنار، ۷۰ مورد تذکر و حدود ۶۰ مورد تشویق برای عملکرد مطلوب صادر شده است.
به گفته وی هدف فواد اجرای شاخصهای هفت گانه و افزایش کیفیت ارائه خدمات و بهبود مستمر در دستگاههای اجرایی است از این تاکید میشود که مدیران پاسخگویی و ارائه خدمات با کیفیت را در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی به ابزارهای نوین نظارتی اشاره کرد و گفت: از طریق نقشه حرارتی که در اختیار داریم، شکایات و نقاط پر تکرار در حوزه مشکلات اداری رصد میشوند. بازرسیهای سرزده و نامحسوس نیز در دستور کار قرار دارد.
علیزاده با بیان اینکه مکاتبات متعددی برای برخورد موثر با چند تن از مدیران استانی صادر شده است، اضافه کرد: تذکر کتبی به برای سه تن از مدیران کل استان البرز به وزارتخانه مربوطه ارسال شده است.
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.